י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מתברר שנפלתי"

כך נפל העיתונאי החרדי בפח ה'פייק ניוז'

העיתונאי החרדי נתי טוקר, צייץ חדשות מזויפות, לפיהן ראש הממשלה לשעבר ניתק באמצע ראיון כשנשאל על אודות כספים שקיבל, אולם כשהעיתונאי תיקן את עצמו - היה זה כבר לאחר שהגולשים כתשו את הפוליטיקאי 

כך נפל העיתונאי החרדי בפח ה'פייק ניוז'
אהוד ברק/נתי טוקר צילום: תומר נויברג, פלאש 90 / פייסבוק

כתב התקשורת של העיתון והאתר 'דה מרקר' נתי טוקר, נפל הבוקר (שני) למלכודת, כאשר פרסם עובדות שאינן נכונות. 

מדובר בראיון שהעניק ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לאריה גולן בכאן רשת ב', כשלסיום שאל המראיין את ברק על אודות איזה מחקר שעשה עבור קרן וקסנר- קיבל ממנה בתמורה 2.3 מיליון דולר. ברק התחמק וענה כפי שענה לשואליו בנושא לאחרונה, מבלי שהוא משיב לגופה של השאלה.

העיתונאי החרדי נתי טוקר המסקר עבור 'דה מרקר' את התקשורת בישראל, פרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי אהוד ברק לא ענה על השאלה וניתק את השיחה, בהמשך התנצל טוקר וכתב בחשבון הטוויטר שלו, כי הוא נפל בפח, וכי הקו נפל ואהוד ברק המשיך את הראיון דקה לאחר מכן.

"מתברר שנפלתי בהפצת פייק ניוז. בראיון אצל אריה גולן ברק אכן נפל מהקו וחזר מיד רק כדי (לא) להשיב את זה: "אני אזרח פרטי ועוסק בייעוץ, מחקר ויזמות. אנשים משלמים הרבה כסף בשביל זה והשאלה היחידה זה האם הפעילות חוקית ומדווחת לרשויות המס כחוק והתשובה לזה חיובית. בשוק הפרטי וכו' בלה בלה", כך כתב טוקר.

עד להתנצלות של טוקר, החלה חגיגה ברשתות החברתיות, כאשר הגולשים מגנים את ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, והזכירו כי "אהוד ברק ברח שוב" - כינוי שהודבק לו אחרי תרגיל למבצע צבאי שהסתבך, שבו נהרגו חמישה חיילים, ברק היה אז הרמטכ"ל ונשמעו טענות כלפיו שברח מהמקום, טענה שהופרכה בהמשך, אך הכינוי נשאר עד היום, והמשיך ביתר שאת כשברק כראש ממשלה "ברח" או "יצא", מלבנון. תלוי את מי שואלים.

כאמור, אהוד ברק התראיין הבוקר ל'כאן רשת ב' וכשנשאל על אודות סכום העתק שקיבל מקרן וקסנר, התחמק מהשאלה שכמעט כל המדינה מצפה לשמוע תשובה מספקת לגביה.

כזכור, העיתונאי אראל סג"ל חשף לפני מספר שבועות, כי קרן וקסנר האמריקאית, העניקה לאהוד ברק 2.3 מיליון דולר, קרוב ל-10 מיליון שקל, עבור "מחקר" שאף אחד לא יודע מה תוכנו.

קרן וקסנר היא קרן פילנתרופית שמממנת תארים אקדמאיים לבכירים בשירות הציבורי בישראל, סגל שאל בתוכנית הרדיו שלו ב-103, "אנחנו לא רוצים שהקרן תהיה צבועה בצבע פוליטי, ולכן אנחנו מקווים כי הם או ברק יענו על מה המחקר, יש פה קרן פרטית שחולשת על מידע. מי שולט במידע הזה? מדינת ישראל מנטרת את זה?".

לאחר הדיווחים של סגל, ניסיונות לקבל תגובה מאהוד ברק על הכסף שקיבל, ועל מה היה ה"מחקר" המסתורי שנתן לקרן, התקבלו בדממה, אהוד ברק הגיב מספר פעמים שהכל על פי חוק, אך על מה היה המחקר, הוא לא ענה. גם הקרן עצמה לא הגיבה על השאלות הללו כשעיתונאים שונים פנו לקבל את תגובתה.

אהוד ברק פייק ניוז נתי טוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד