י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בכנסת היית מספיק, חזור הביתה • מכתב נוקב לשליט

נועם יקירי, או אולי אדוני השר, רציתי לדעת: הרצחת וגם ירשת? • שנים ביקשת מכולנו ללכת ברגל בחום יולי אוגוסט, דרשת ויתורים לא פשוטים. כל זה בשביל קמפיין פוליטי?

גלעד חוזר הביתה. עכשיו תורך, נועם. צילום: פלאש 90
גלעד חוזר הביתה. עכשיו תורך, נועם. צילום: פלאש 90



לפני שאתחיל, תגידו, נכון שהכותרת מסקרנת? נכון שגם אתם לא מבינים מה, לכל הרוחות, גרם לנועם שליט לרוץ לפוליטיקה, ועוד על חשבוננו? כן, כן, על חשבון מיליוני ישראלים שגילו אמפתיה אין-סופית לצער שלו, של אביבה ושל גלעד. על חשבון כל משפחה שכולה שרוצחי יקיריה שוחררו בשם "הערבות ההדדית" המיוחדת לעם היהודי.

נועם יקירי, או אולי אדוני השר, רציתי רק לדעת, הרצחת וגם ירשת?

במשך יותר מחמש שנים העברת את מקום מגוריך ממצפה הילה אל תעלות האוזן של כולנו, ביקשת מכולנו ללכת עשרות ק"מ ברגל בחום של יולי-אוגוסט, ודרשת מאיתנו לעשות ויתורים לא פשוטים בכלל. וכל זה בשביל קמפיין פוליטי?

למקרה ששכחת מר שליט, על הקמפיין הזה מתנוססת דמותו של הבן שלך. על הקמפיין הזה מרחף החיבוק שמיליוני ישראלים העניקו לגלעד - לא לך. וגלעד הוא גם זה שהיה בשבי החמאס, בזמן שטיילת 80 יום מסביב לעולם כדי לממש את חלומך הפוליטי.

ועוד שאלה שמציקה לי: איך לך משהו יותר חשוב לעשות עכשיו? לטפל בגלעד למשל? להיות איתו לכל הפחות חמש שנים רצופות ולהשלים קצת פערים. לתת לו להרגיש פעם אחת את החיבוק הזה שכל כך היה חסר לו בשנים האחרונות. לחבק קצת את אביבה, את יואל והדס. או אולי סתם להיעלם מהעיניים של כולנו, אחרי כל-כך הרבה זמן שהיית דייר מוגן במסך שלנו. בכנסת היית מספיק נועם, לך קצת הביתה. העם רוצה אותך – בבית.

"גלעד עדיין חי", או אולי "נועם עדיין בועט"

אם לומר את האמת, היה לך מורה ממש לא רע – יאיר לפיד שמו. גם הוא השתמש בכולנו לא פחות טוב ממך. למרות שאת הקמפיין שלו הוא ניהל בצורה מעט שונה וזה לקח הרבה פחות מ-5 שנים, אבל עדיין קמפיין איכותי. אולי הוא בעצם יותר כישרוני ממך? או שהוא פשוט יותר חתיך, והזיקה שלו לפוליטיקה היא מום מולד? לא משנה, העיקר שליאיר לפיד יש את אולפן שישי, ולך יש את "גלעד עדיין חי".

אגב, אתה מתכוון להמשיך לרוץ עם הסיסמה הזו או שאתה מחליף אותה ב"נועם עדיין בועט" או ב"דרכי נועם"? כי זה קצת בעיה, אתה יודע, עכשיו הרי כולם יודעים שגלעד אכן חי. הם עוד יכולים לחשוב שלא ממש אכפת לך ממנו, ושהוא היה בסך הכל גימיק פוליטי ברבע גרוש...

ואם כבר מדברים פוליטיקה, רציתי שתדע שהקמפיין המצוין שלך אכן החזיר את גלעד הביתה, אבל גם נתן את הגושפנקא הסופית לחטוף חיילים אחרים מהבית. הקמפיין הפוליטי שלך עסק באיסור המוסרי להפקיר חייל ובמחיר שיש לשלם על החיים שלו, אבל התוצאה התפוצצה לנו בפרצוף, ומהיום כל חייל הוא מטרה, עד שאחרון המרצחים יצא לחופשי.

תגיד לי, עם זה אתה מתכוון להגיע לפוליטיקה או שיש לך משהו חדש להציע לנו? האג'נדה ה"עם ישראלית" של "כולם בשביל אחד" נועדה לשרת אחד יחיד ומיוחד – ועכשיו כולנו יודעים שהאחד הזה הוא בכלל לא גלעד.

אתה נמצא ב'חתיכת' פלונטר

ניסית למכור לנו דיוקן של ביישן מצלמות סדרתי, כזה שנאלץ להיחשף רק כי מדובר בבן שלו, בבשר מבשרו. ופתאום משום מקום אתה מופיע לנו שוב, נטול אילוצים מצועצעים, "רוצה להחזיר למי שהיה שותף בהשבתו של גלעד הביתה".

כבר לא נועם הביישן והאצילי, שמאיים רק כשממש צריך ובעדינות רבה על מקבלי ההחלטות במדינה. היום אתה כבר רוצה להיות אחד מהם, אחד מאלו שהתנגדו נחרצות, קדנציה אחר קדנציה, למחיר הדמים שדרשת לשלם תמורת השבתו של גלעד הביתה.

אני לא בטוח שאתה זוכר, אבל בקמפיין שלך היינו שותפים כולנו. חילונים ודתיים, אשכנזים ומצביעי ש"ס, מתנחלים מהימין וצפון-תלאביביים מהשמאל, כולם. והשאלה המתבקשת היא במי אתה מתכוון לבגוד? למי אתה מתכוון להחזיר טובה, לבוחרי העבודה או גם לאלו מהאיחוד הלאומי? אתה חושב להילחם על תקציב הביטחון או על זה של הכוללים? ובכלל, מה דעתך על הדרת נשים משבי חמאס?

אם רק היית מתייעץ עם אולמרט הוא בטח היה ממליץ לך לרוץ ברשימה משלך. ואם הוא היה קצת יותר הגון, הוא פשוט היה אומר לך: "נועם, תפסיק עם השטויות". אבל אתה כועס על אולמרט, לא ככה? הוא הרי סתם אטום וחסר אמוציות שלא עשה כלום למען השבתו של גלעד הביתה.

להבדיל מיאיר לפיד אתה נמצא בפלונטר רציני מאוד. יאיר לפחות יכול להמשיך את מה שאבא שלו לא סיים. הוא יכול להשלים את מלאכת שלילת הלגיטימציה מהחרדים, אותה החל באולפן שישי, ולגמור כבר את החשבון הפתוח שלו עם רוכבי הדו-גלגלי. אבל מה יהיה איתך נועם? אין לך חשבון פתוח עם אפח'ד.

ביבי היה "הראשון שזיהה את המצוקה שלך", וחוץ מנשיא איראן כל מנהיגי העולם כבר לחצו לך ידיים. אז איך בדיוק אתה מתכוון להשיב לנו טובה על כך שהחזרנו את גלעד הביתה? כנראה שאתה לא ממש סגור על זה. אבל אם להיות מציאותי, עושה רושם שהכניסה שלך לפוליטיקה תעשה טוב לציבור הבוחרים של מפלגה אחת בלבד - מפלגת החמאס.

בקיצור, גלעד כבר בבית, והגיע הזמן שתחזור גם אתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד