ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לוקח אחריות?

מנכ"ל אל על החליט להקים "ועדת בדיקה"

בעקבות הסערה שפרצה בשל הטיסה מניו יורק לישראל, הוחלט להקים "ועדת בדיקה" בעניין • מנכ"ל 'אל על' שיגר הודעה לעובדי החברה: "נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין ציבור לציבור" • "אל על היא כור ההיתוך של החברה הישראלית", טוען המנכ"ל

מנכ"ל אל על החליט להקים "ועדת בדיקה"
אוסישקין צילום: פלאש 90

לאחר הסערה הציבורית שעוררה טיסת 002 של חברת אל על בערב שבת, כאשר נוסעים חרדים ושומרי שבת התלוננו כי לא אפשרו להם לרדת מהטיסה שהתאחרה שלא באשמת הטסים, מנכ"ל החברה שלח מכתב לעובדי החברה בו מודיע כי יקים "ועדת בדיקה" שתבחן את הנושא.

גונן אוסישקין, מנכ"ל 'אל על', שיגר הודעה לעובדי החברה בעניין הטיסה 002 וכתב "נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור". לדברי אוסישקין, לאורך כל שלבי טיסה 002 מניו יורק, עסקו בכירי החברה במאמץ משותף למצוא פתרון, שישלב בין הצורך להביא את כלל נוסעי הטיסה בבטחה ובמהירות האפשרית ארצה, ומנגד להימנע מטיסה שתנחת בשבת.

ב'בחדרי חרדים' פורסם לראשונה שלשום (מוצ"ש) כי הנוסעים פנו לעו"ד עמית חדד על מנת להגיש תביעה נגד חברת אל על. אתמול, לאחר שנערכה פגישה עם עורך הדין, חשפנו של מנכ"ל אל על גונן אוסישקין, פנה להגרש"ב סורוצקין שהיה על הטיסה, וביקש לערוך פגישה על מנת להגיע להבנות, וזאת לאחר שבתחילה נמסר מהחברה כי היא תגיש תלונות המשטרה נגד הנוסעים שהתפרעו. 

טיסות זרות אחרות, שאמורות היו לטוס לישראל סמוך לטיסות אל על, בוטלו עקב פגעי מזג האוויר. המנכ"ל טוען במכתבו, "יכולנו לבטל את טיסות אל על, כפי שעשו חברות אחרות, אך בחרנו לעשות כל מאמץ כדי להוציא את טיסותינו לדרך", למען רווחתם וטובתם של נוסעינו וכדי להשיבם ארצה בהקדם האפשרי. שום שיקול אחר לא הנחה אותנו", כותב המנכ"ל.

מכתבו של מנכ"ל אל על לעובדי החברה

גונן אוסישקין, שנפגש בשעות הצהרים עם נציג הנוסעים החרדים, ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין, כתב לעובדים כי "האירוע התנהל במציאות מתפתחת ודינמית שלא כולה הייתה בשליטת החברה", ומציין כי על שולחנו נערמו עשרות טענות ועדויות על שהתרחש בטיסה. "חלק מהעדויות הדגישו את המהומה בטיסה, חלק אחר טען כי המידע שמסרו אנשי אל על לנוסעים היה שגוי".

במכתבו לעובדים, טוען אוסישקין כי "אל על היא כור ההיתוך של החברה הישראלית. בטיסותיה לוקחים חלק יחדיו כל אזרחי ישראל, בעלי דעות שונות, השקפות עולם שונות ואורח חיים שונה".

על מנת להפיק לקחים ובעיקר, להימנע מהישנות אירועים מסוג זה, כותב המנכ"ל "החלטתי להקים ועדת בדיקה אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה 002 ואת כלל העדויות והטענות. הוועדה תגיש מסקנותיה והמלצותיה בהקדם ולאחר מכן אקבל החלטות בנושא".

אל על טיסה הרב שלום בער סורוצקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד