ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

ומי דואג לת"ת בבית-אל? לייזר מוזס

סגן שר החינוך, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, ערך ביקור בישוב בית-אל בהזמנתח"כ יעקב כץ ומערכת החינוך במקום • למרות הזמן הקצר מוזס התעקש: "אני רוצה לבקר בת"ת שביישוב"

ח"כ מוזס בביקור בבית-אל. צילום:  יח"צ
ח"כ מוזס בביקור בבית-אל. צילום: יח"צ

סגן שר החינוך, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, ערך אמש (ג') ביקור מיוחד בישוב בית-אל שבחבל בנימין, כאורחו של ח"כ יעקב כץ וראשי מערכת החינוך התורנית בישוב.

מוזס התרשם ממראה עיניו, מהישוב והעבר העשיר שלו בתקופת אבות האומה היהודית שבאה לידי ביטוי בהווה - בפריחת מערכת החינוך התורתית בישוב, ואמר כי "מרגש לראות את פריחת עולם התורה ותקומת ארץ ישראל במקום בו הבטיח ה' לאברהם אבינו כי לו ולזרעו אחריו הארץ הזאת".

את הביקור פתח סגן השר בביקור במוסדות החינוך המקומיים לבנים ולבנות, ובישיבה הגבוהה בישוב העומדת בראשותו של הרה"ג זלמן ברוך מלמד. אל סגן השר הצטרף ראש המועצה המקומית, משה רוזנבוים.

ביקור מיוחד ערך מוזס בתלמוד תורה 'שערי שמיים', במהלכו נשא דברים בפני התלמידים. מנהל הת"ת, ישראל פכטר, קידם את הרב מוזס בברכה, בציינו לתלמידים כי הרב מוזס הוא סמל ודוגמה לשליח ציבור הפועל במסירות עילאית למען מוסדות החינוך ועולם התורה. מוזס סייר בין כיתות הלימודים, התוודע למצוקת הצפיפות הנוראית, והבטיח לקדם ולהניע את כל הנושאים שבסמכות משרד החינוך לרווחת התלמידים.

בישיבת עבודה מקצועית שנערכה בלשכת ראש המועצה, סקר מנהל הת"ת את התפתחות הת"ת מאז יסודה, עם עלייה דרמטית במספר התלמידים, מ-15 בעת ההקמה לכ-250 כיום.

הוא ציין כי רבים מתושבי המקום מעדיפים לשלוח את בניהם לת"ת אף על התנאים הגשמיים הקשים, בשל החינוך האיכותי שמוענק לתלמידים ברמה גבוהה ובדרך רבותינו. הרב מוזס הבטיח לזרז הרשאות הקצאת מנדי"ם לת"ת, כשאף ראש המועצה מתחייב לסייע בהכשרת ושיפוץ המבנים הקיימים.

משם המשיך הרב מוזס לסיור בשכונת האולפנה בבית-אל ובגבעת אסף הסמוכה, נפגש עם תושבים, ושמע סקירה על הישובים ועל המאמצים למנוע את ההרס המתוכנן, הוא הביע את תקוותו כי ימצא הסדר למניעת הרס הישובים, "חשבתי שמדובר בכמה קרוואנים עלובים ואני רואה שכונה מפותחת במיקום אסטרטגי שנבנה ע"י המדינה".

נקודה מעניינת וראויה לציון: מסיבות טכניות החל הביקור באיחור מסוים. מארגניו שקלו לבטל את הביקור בת"ת, אך מוזס התעקש על כך ולא ויתר. 'לכך נבחרתי', אמר, בהתייחסו לעובדה שמדובר במוסד פטור המחנך לתורה וליראת שמים.

על אף שמיהר מאד לחזור למשרד בירושלים הקדיש את רוב זמנו של הביקור לטיפול ובדיקת הצרכים השונים של הת"ת.













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד