י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

יבמ רשמה את מספר הפטנטים הגדול בארה"ב - שנה 19 ברציפות

חברות מאסיה מצמצמות פערים: שמונה מתוך 10 החברות שזכו במספר הפטנטים הגדול ביותר - מאסיה

  • ט"ז טבת התשע"ב
יבמ רשמה את מספר הפטנטים הגדול בארה"ב - שנה 19 ברציפות

חברת יבמ רשמה מספר שיא של פטנטים בארה"ב בשנת 2011, והיתה החברה שרשמה את מספר הפטנטים הגדול ביותר זו השנה ה-19 ברציפות, אולם מתחרות מאסיה התקדמו בדירוג על חשבון חברות אמריקאיות דוגמות מיקרוסופט ואינטל, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

יבמ, חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, רשמה בשנה שעברה 6,180 פטנטים, מסרה חברת המחקר IFI. סמסונג אלקטרוניקס דורגה במקום השני, אך רשמה צמיחה חדה יותר במספר הפטנטים לעומת יבמ, וחברת קאנון תפסה את מקומה של מיקרוסופט במקום השלישי. פנסוניק טיפסה למקום הרביעי וטושיבה התקדמה למקום החמישי.

מעמדה של יבמ בראש הדירוג עלול להתערער בשנים הבאות בעקבות עלייה במספר הפטנטים שרושמות חברות מאסיה בארה"ב, ציינה IFI. מספר הבקשות לרישום פטנטים שהגישה סמסונג כבר עלה על מספר הבקשות של יבמ בשנתיים האחרונות. מספר הבקשות לרישום פטנטים נחשב לאינדיקטור לגבי מספר הפטנטים שהחברות ירשמו בהמשך לאחר שהבקשות יאושרו, הוסיפה IFI.

"נראה כי ליבמ יש אסטרטגיה מוצלחת שמבטיחה את מעמדה המוביל", אמר מנכ"ל IFI, מייק בייקרופט, בראיון. "אולם יתכן שמצב זה לא יימשך. חברות מאסיה, במיוחד חברות גדולות כמו סמסונג, רושמות יותר ויותר פטנטים, וקיימת אפשרות שהם יכבשו את הבכורה".

סמסונג מדרום קוריאה רשמה 4,894 פטנטים בשנה שעברה, ואילו קאנון רשמה 2,821 אישורים. מיקרוסופט נפלה למקום השישי בדירוג, ואילו אינטל צנחה מהמקום השמיני למקום ה-16. ברשימת עשר החברות שזכו לאישור רישום מספר הפטנטים הרב ביותר, היו שמונה חברות מאסיה ושתיים מארה"ב.

בסך הכל, אישר משרד הפטנטים בארה"ב לרשום מספר שיא של 224,505 פטנטים בשנת 2011, גידול של 2% לעומת שנת 2010, לפי נתוני IFI.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד