י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האתרים והאפליקציות שיארגנו לכם חופשה מושלמת

עם חיבור לאינטרנט ומעט סבלנות, את החופשה הבאה בחו"ל אתם יכולים לתכנן לבד • אלה הם האתרים והאפליקציות שיעזרו לכם למצוא את הטיסות, האטרקציות, החנויות והמלונות - ולחסוך בהוצאות

  • ט"ז טבת התשע"ב
האתרים והאפליקציות שיארגנו לכם חופשה מושלמת



החלטתם כבר איפה תבלו את החופשה הבאה? מחפשים מלון טוב, טיסה זולה או המלצה על מסעדה? לא חייבים לרוץ לחנות כדי לקנות מדריך ומפות, וגם לא להתקשר לסוכן הנסיעות. שיטוט קצר ברשת מאפשר כיום לתכנן ביעילות חופשה בחו"ל, ולחסוך בהוצאות.

מסקר שערכה בנובמבר חברת המחקר התיירותי PhoCusWright, שבחן מגמות טכנולוגיות של מטיילים, עולה כי 82% מהנשאלים מאמינים במידה רבה או במידה רבה מאוד כי הם יכולים למצוא באינטרנט את כל הדברים הדרושים להם לתכנון ולהזמנת חופשה. המטיילים שהשיבו לסקר התבקשו לדווח, בין השאר, על פעולות הקשורות בתיירות שביצעו בשנה האחרונה ברשת החברתית. 29% מהם ציינו כי עשו Like או Follow לעמוד של חברת תיירות זו או אחרת; כמעט כל מטייל שני (43%) משתף מידע בתמונות ובטקסט אודות טיוליו; ו-33% מהם נוהגים לאסוף באמצעות הרשתות החברתיות טיפים ועצות מחברים לצורך תכנון הטיול שלהם.

עוד עולה מהסקר כי מרבית המטיילים הבוגרים (65% מגילאי 18-44) מחזיקים בסמארטפון, וגם בקרב בני 45 ומעלה מדובר בשיעור לא זניח (37%). מה הם עושים עם הסמארטפון? הסקר מצא כי 79% מהם משתמשים במפות דרכים וטיולים באמצעות הסלולר, 62% מחפשים אטרקציות מקומיות, כמו מסעדות והופעות ביעד הטיול שלהם, ו-43% מחפשים באמצעות הסמארטפון מלונות וטיסות.

בשעה שחברות התעופה מייקרות את כרטיסי הטיסה ותעריפי הלינה במלונות עולים גם הם משנה לשנה, קיבצנו ארבעה אתרים ואפליקציה אחת, שיעזרו לכם לארגן חופשה מהנה ולחסוך בהוצאות - ועוד אפליקציה שתאפשר לכם לתעד את החוויה ולשתף בה את חבריכם.

בתי מלון - חפש: חדר עם נוף

הדרך המתוחכמת ביותר לחפש מלון כיום היא ככל הנראה באמצעות הכלי החדש של גוגל, hotelfinder. באמצעות אתר זה תוכלו לשרטט את אזור הלינה הרצוי לכם על גבי מפה, לצפות במלונות בסינון לפי תקציב, ואף לראות אם המחיר הנוכחי המוצע לכם גבוה, זהה או נמוך ביחס למחירו השכיח של לילה במלון. בלחיצה על שם המלון תוכלו לצפות במידע, בתמונות ובביקורות שנאספו מאתרים ברשת כמו booking.com. במסגרת החיפוש האתר אף מאיר אזורים פופולריים על גבי המפה, אלא שכדי לברור את המקומות המוארים מומלץ לבצע תקריב (Zoom in) על האזור. ללא תקריב, פתח תקוה ואשדוד עשויות להיראות כמקום לינה אטרקטיבי לתיירים באותה מידה כמו תל אביב. תקריב ניכר על המפה, לעומת זאת, יעלים לגמרי את האור משתי הערים. נקודת החולשה בכלי של גוגל היא ההתמקדות בתוך הערים: לא קשה להבין שתל אביב היא עיר מרכזית, אך בתוך העיר עצמה קשה להבין באמצעות hotelfinder היכן עדיף ללון, מכיוון שהעיר כולה מוארת. כך גם במקרה של מנהטן. כדי להצדיק את השימושיות, גוגל תיאלץ לייעל את הפונקציה הזו ולהציע אפשרויות הארה מתוחכמות יותר, כמו סינון לפי תחומי עניין, כמו אוכל, חיי לילה וקניות.

האתר: google.com/hotelfinder

דירות להחלפה - הסבר פניך לדייר

מגורים בדירה הם דרך שונה לחוות את העיר - להתערבב בין אנשי המקום, ללכת לסופר השכונתי ולבשל מהמצרכים המקומיים. אך בשעה שאנשים רבים מציעים את דירותיהם להשכרה כמקור הכנסה, יש כאלה שישמחו להחליף את דירתם עם אדם זר. בשיטה זו גם נהנים מהחוויה האותנטית וגם חוסכים באחת ההוצאות המשמעותיות ביותר של החופשה, בעיקר עבור משפחות.

אתר Homeexchange מתווך 60 אלף החלפות דירות מדי שנה. מי שמחפש, למשל, סטודיו עם פסנתר דיגיטלי במרכז פאריס או וילה של שלושה חדרים במדריד לחודשי האביב, יכול לנסות כבר היום ולהציע את משכנו למפרסמים באתר המעוניינים להגיע לישראל. כדי לצפות באתר צריך להירשם בעלות של 47.85 דולר לשלושה חודשים או 119.40 דולר לשנה מלאה. החברה מבטיחה כי במידה שלא תבצעו החלפה תוך שנה, הרישום לשנה השנייה יהיה בחינם.

האתר: Homeexchange.com

טיסות - לטוס עם קיאק

לאן תוכלו לטוס החורף ב-300 דולר? ליוון, לרומניה, לשווייץ וגם לרוסיה - כך לפי האתר Kayak. האתר, שקנה לו אוהדים רבים ברחבי העולם, מאגד בתוכו יותר מ-140 חברות תעופה וסוכנויות נסיעות, לצד מנועי חיפוש מוכרים כמו Travelocity, ומבטיח להציג לכם על גבי מפה את ההצעות הזולות ביותר לפי התקציב שקבעתם (לכיוון אחד) ושדה התעופה ממנו אתם יוצאים.

האתר מציג סינון באמצעות חודשים, מזג האוויר, טיסה ישירה או עם עצירות, ואף לפי סוג החופשה המבוקשת: חוף, הימורים, גולף וסקי. ניתן אפילו לבצע את החיפוש לפי מחיר בשקלים. לחיצה על נקודות המחיר השונות על המפה פותחת אפשרות לבחירת תאריכים ומעלה את רשימת החברות המציעות את הטיסה במחיר הנקוב.

האתר: Kayak.com

מסלולי טיול - לטייל עם הסמארטפון

Trip Advisor היא רשת חברתית המוקדשת לתיירות בלבד. שילוב כוחות של גולשים ומערכת האתר יצר מאגר מקיף של ביקורות על בתי מלון, מסעדות ואטרקציות מגוונות ברחבי העולם, והוא זוכה לנאמנות גדולה, כמו גם להשמצות רבות. בתעשיית התיירות מאמינים כי הפופולריות של האתר הביאה לכך שעסקים רבים רואים בו כלי פרסומי רב חשיבות ושותלים באינטנסיביות ביקורות אינטרסנטיות כדי לשפר את מצבם ולפגוע במתחרים. אך כל אלה לא פוגעים בשימושיות של אפליקציית City Guides מבית Trip Advisor, המאגדת מדריכים ל-20 ערים מרכזיות בעולם, ומותאמת לסמארטפונים עם כל סוגי מערכות ההפעלה.

ניסינו את האפליקציה החינמית בשבוע שעבר ברומא, לצד שני ספרי טיולים וכמה אפליקציות מקבילות שהורדנו מבעוד מועד. גילינו כי בזמן אמת יש לנו, המטיילים, סבלנות למקור מידע אחד בלבד, וכי את מרבית הזמן העדפנו לבלות עם האפליקציה הזו. גם מי שיבחר שלא להתייחס למאות הביקורות באפליקציה, ימצא כלי עזר יעיל לאיתור ולסינון מגוון האטרקציות התיירותיות. השימושיות מתבטאת בעיקר בהכוונה פשוטה על המפה בזמן אמת. באמצעות כפתור Point me There אף זכינו בתדרוך באמצעות מצפן, שהוביל אותנו למקום המבוקש.

האפליקציה: Trip Advisor City Guides

קופונים לתיירים - דילים בינלאומיים

תיירים אוהבים דילים והנחות, אך דווקא אתרי הקופונים הכל כך פופולריים בשנתיים האחרונות, לא בהכרח נגישים להם. המבקרים בארץ זרה לא מכירים את מגוון האתרים המקומיים, וגם כשכן, הם יתקשו לברור מבין מאות ההצעות את המעטות שרלוונטיות להם לתקופת החופשה הקצרה.

אתר savelikelocals ("לחסוך כמו מקומיים") הוא אגרגטור המרכז הצעות מאתרי הרכישות החברתיות בארה"ב, בקנדה, בבריטניה ובספרד (בקרוב יתרחב ליעדים נוספים בעולם). הוא מבדל את עצמו בכך שהוא פונה דווקא לתיירים וחושף אותם להצעות שנכתבו במקור לשוק המקומי בארץ היעד. האתר, שהושק בנובמבר האחרון, מסנן מדי יום יותר מ-100 אלף דילים - כ-10% מהם נמצאים מתאימים לתיירים ומוצגים לרשות הגולשים שיכולים למיין את ההצעות לפי מרחק, מחיר ותחומי עניין.

כמה מההצעות העדכניות באתר: משחק פיינטבול לחמישה בבריטניה, 50 כדורים לאדם - ב-10 במקום 125 ליש"ט (92% הנחה); שיעור טיסה בשמי מונטריאול ב-169 במקום 379 דולר קנדי; ו-45 דקות נהיגה בפרארי או בלמבורגיני במסלול מרוצים בניו ג'רזי ב-99 במקום 250 דולר. אתר savelikelocals נוסד בארה"ב על ידי שני יזמים ישראלים, ארז ארמוזה ויונתן אנגל.

האתר: savelikelocals.com

תיעוד ושיתוף בחוויות - יומן מסע באייפון

האפליקציה החביבה והחינמית TripColor מאפשרת למשתמשי אייפון ליצור יומן מסע וירטואלי ולשתפו עם חבריהם על גבי הרשת החברתית או באמצעות המייל. באמצעות האפליקציה ניתן לצלם תמונות, לשייכן למקום הצילום על גבי המפה באמצעות ה-GPS המובנה במכשיר ולשתול לצדן הערות וחוויות.

האפליקציה שומרת את העמודים ומחלקת אותם לפי ימי הטיול, שבסופו היא כמובן משרטטת את מסלול הטיול במלואו על גבי המפה. TripColor מאפשרת עבודה אופליין ללא חיבור לאינטרנט, ומעדכנת את הנתונים באתר בזמן חיבור לרשת אלחוטית-סלולרית. חברים וקרובים שקיבלו לינק ליומן המסע, יוכלו לצפות בו בכל עת ולהיות שותפים לחוויות שלכם. האפליקציה אינה מתוחכמת, אך הפשטות שלה והאפשרות לעבוד אתה על הדרך הן החוזקות שלה. משתמשים רבים בוחרים לשתף את האלבומים שלהם בשיתוף כללי, כך שבאפשרותכם גם לצפות בתצלומים ויומנים של אחרים.

האפליקציה: TripColor
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד