י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ינהלו את המו"מ" • המכתב בפרסום ראשון

גדולי ישראל בהוראה: הנהגה רבנית חדשה ל'דגל התורה' באלעד

הנהגה רבנית חדשה בעיר החרדית: גדולי ישראל הורו להקים ועדת רבנים שתנהל את ענייני 'דגל התורה' בעיר אלעד • רבני הוועדה: הגר"י סילמן והגר"י פרידמן • את המו"מ הקואליציוני עם ראש העיר הנבחר ינהל ח"כ משה גפני על פי דעת ועדת הרבנים • המכתב המלא בפרסום ראשון

גדולי ישראל בהוראה: הנהגה רבנית חדשה ל'דגל התורה' באלעד
גדולי ישראל צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: הנהגה רבנית חדשה בעיר אלעד. על פי הוראת גדולי ישראל, מעתה, כל ענייני 'דגל התורה' בעיר אלעד, הפוליטיים והרוחניים, ייקבעו אך ורק על פי האב"ד הגר"י סילמן והגר"י פרידמן - רב ואב"ד קהילות 'חניכי הישיבות' בעיר, כך עולה ממכתב גדולי ישראל שנשלח ליו"ר 'דגל התורה' משה גפני, ונחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה.

על המכתב חתומים, שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין וראשי ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, וכאמור, הוא ממוען ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ גפני.

בנוסף, גדולי ישראל מורים לגפני שינהל את המשא ומתן הקואליציוני בעיר אלעד, בין ראש העיר הנבחר ישראל פרוש לבין 'דגל התורה' - על פי ועדת הרבנים החדשה בהנהגת הגר"י סילמן והגר"י פרידמן, שיפעלו במתכונת מקבילה ל'ועדת הרבנים' של התנועה הפועלת בירושלים בשנים האחרונות.

במכתב שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, כתבו גדולי ישראל כי "הנה בעיר אלעד יש כמה דברים שצריך לתקן לתועלת ציבור בני התורה שם, וכדי שהדברים יעשו על פי דעת תורה ובדרכי שלום, על כן דעתינו כי המו"מ הקואליציוני שיתנהל על ידכם וכל עניני 'דגל התורה' באלעד יהיו מעתה על פי האב"ד הגר"י סילמן שליט"א והגר"י פרדימן שליט"א רב ואב"ד קהילות חניכי הישיבות באלעד".

המכתב החריג של גדולי ישראל, בא להסדיר את סוגיית ההנהגה הרבנית של 'דגל התורה' באלעד ולהכתיר את הגר"י סילמן והגר"י פרידמן למקבלי ההחלטות של המפלגה הליטאית בעיר כשמולם יעמוד יו"ר המפלגה ח"כ גפני. 

הגר"י פרידמן עם שר התורה

מדובר במהלך דרמטי כחלק מההתחדשות של 'דגל התורה' אחרי הבחירות המוניציפליות שבהן רשמה המפלגה הליטאית הצלחות רבות בכל הערים.

כזכור, בבחירות שהתקיימו באלעד, 'דגל התורה' צעדה יד ביד עם אחותה הספרדית - ש"ס, ושיתוף הפעולה עתה מול כלל הגורמים, ייקבע כאמור על פי ועדת הרבנים החדשה, ובהתייעצות עם כלל רבני הקהילות בעיר.

גדולי ישראל אלעד הרב יהודה סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד