י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למדו מהחסידים

דמות דיוקנו חרוטה: הקמע של ראש הישיבה

אברך בני ברקי ביוזמה מקורית לרגל היארצייט של מורו ורבו מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הפיק מטבע ישועות כמעין קמע, עליו חרוט דמות דיוקנו של מרן זצ"ל • צפו במטבעות בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' 

המטבע עם תמונת דיוקנו של הרב שטיינמן זצ"ל. צילום: משה ויסברג
המטבע עם תמונת דיוקנו של הרב שטיינמן זצ"ל. צילום: משה ויסברג צילום: משה ויסברג

להיט חדש בהיכלי התורה והחיידרים ברחבי הארץ: בימים האחרונים יצאו לאור מטבעות מעין קמע ברכה, עליהם חרוט דמות דיוקנו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שבערב נר ראשון של חנוכה יחול יום השנה הראשון לפטירתו. 

מדובר ביוזמה של אברך מתלמידיו של מרן הגראי"ל זצ"ל, שהפיק מטבע ברכה לשמירה והצלחה שהופקו בחברה לייצור מדליות והם נמכרים בימים אלו בכל מוסדות התורה המחלקים אותם לתלמידים לכבוד החג. 

'בחדרי חרדים' חושף את המטבעות בפרסום ראשון עליהם חרוט המילים "להודות ולהלל לשמך הגדול תשועתם היית לנצח" ובצד השני "רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זכר צדיק לברכה ה'אילת השחר' תרע"ה תשע"ח" לצד ברכתו וחתימתו בכתב יד קדשו "הכותב וחותם לכבוד עמלי תורה, אהרן יהודה לייב שטיינמן". 

האברך שהפיק את המטבעות חותם את שמו ברמז "אמת לעד" ובשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אומר, "דמותו של מורי ורבי עומדת לי כל הזמן למול העיניים. חשבתי איך להנציח את זכרו גם לדור הבא, ולכן הפקתי את המטבעות ואין יותר מתאים מחנוכה לחלק אותם לתלמידים. אני זוכר פעם שהראש ישיבה היה אומר במסיבת חנוכה בישיבה קטנה פוניבז' שכל דבר שאדם עבר אפשר לתקן, אבל הרבה יותר קל להימנע מלעשות את העבירה מאשר לתקן אחר כך".

המטבעות הופקו בשני סוגי צבעים כסף וזהב והם עטופים בנרתיקים, בדומה לחלוקת "חנוכה געלט" בחצרות האדמו"רים. 

 

 

הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן מטבעות קמע דמי חנוכה חיידרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד