י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחדל חמור

דרמה בבית החולים: העריק החרדי נעלם בעיצומו של מעקב רפואי

דרמה של ממש מתרחשת בימים אלו בבית חולים בירושלים: עריק המשתייך לפלג הירושלמי נעדר מטיפול רפואי שהיה צריך לעבור תחת מעצר והלך לנפוש • מקורביו: מדובר במחדל של גורמי הפיקוד בכלא הצבאי שלא הצמידו לו שמירה במהלך טיפולו בבית החולים • כל הפרטים

דרמה בבית החולים: העריק החרדי נעלם בעיצומו של מעקב רפואי
עמדת קבלה בכניסה צילום: unsplash

דרמה של ממש מתרחשת בימים אלו בבית חולים בירושלים, לאחר שעריק המשתייך לפלג הירושלמי, ישראל מאיר אלישיב, נעדר מטיפול רפואי תחת מעצר שהוצרך לעבור.

מהפרטים המתפרסמים לראשונה ב'בחדרי חרדים' עולה, כי התלמיד ישראל מאיר אלישיב, ששהה בשבועות האחרונים במתקן הכליאה כלא 4 במחנה צריפין, הופנה על ידי גורמי הרפואה של הכלא הצבאי לטיפול רפואי בבית החולים בבירה, שם קבעו לו הרופאים מספר ימי אשפוז לצורך מעקב.

מהפרטים הנוספים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי הבוקר (שלישי) נערך דיון בעניינו של אלישיב בנוכחות פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, שם התברר כי העריק כלל אינו בבית החולים. טרם ברור מי אשם במחדל, האם גורמי הפיקוד של הכלא הצבאי - זאת מאחר ולא טרחו לכאורה להודיע לאלישיב כי חלים עליו תנאי המעצר גם בתקופת שהותו בבית החולים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בנוסף לכך, לא הוצמדה לו שמירה, כפי שנהוג בדרך כלל עם אסירים השוהים במעצר בבית החולים. יחד עם זאת לא ברור האם אלישיב אמור היה לשהות במקום ללא שיש לו אפשרות לצאת באופן עצמאי.

אלישיב מבחינתו, גם לדברי מקורביו, חשב לכאורה שאלו הם ימי חופשה, והחליט לנצל את "ימי החופשה" שקיבל לטובת עיסוקים אישיים אחרים. שכן להבנתו הצבא החליט לשחררו למשך שבוע ימים.

בני משפחתו אמרו ל'בחדרי חרדים' כי גורמים בהנהלת בית החולים (פרטיהם שמורים במערכת) פנו אליהם ביממה האחרונה על מנת לנסות ולברר היכן שוהה העריק.

הגורמים פנו לבני המשפחה של החייל העריק, בבקשה שיעשו כל מאמץ כדי להבהיר לאלישיב שעליו לשוב לבית החולים עוד קודם לסיומם של ימי האשפוז.

בדובר צה"ל טרם התייחסו לדברים, עם זאת, הבהירו כי הדברים אינם מדוייקים, וכי ימסרו את תגובתם בהמשך.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר מעצרו של אלישיב, נכנסו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונו של אחד מרבני הפלג הירושלמי, הגר"א דויטש, על מנת לקבל הדרכה והכוונה כיצד לנהוג בתקופת בחירות, כפי שחברי הוועדה להצלת עולם התורה נוהגים בדרך כלל.

בפלג הירושלמי פרסמו הקלטה מדברי הרב דויטש: "ההפגנות, זה דבר חשוב מאוד", נאמר בהקלטה, "רק שההפגנות - הזמן המתאים לעשות אותם, בשעה שהשלטונות לוחמים בנו על ידי מעצרים - זה הזמן לעשות הפגנות, כדי להביע שהציבור נחוש ומוכן לסבול הכל, ולא יעזוב את דרכו".

אולם הוא הוסיף כי "מנגד, הפעם, ההצבעה בקלפי היא הפגנה אחת גדולה עד מאוד של עשרות אלפים, שמצהירים שהם ממשיכים בדרך המסורה". ולכן הוא הורה שלא לקיים הפגנות ברחובה של עיר, ואולי גם על מנת שלא ליצור תדמית שלילית בסיעות הפלג הירושלמי בערים החרדיות, בתקופת בחירות.

למחרת הבחירות, לאחר שהביאו למעלה מ-22 אלף קול בשש ערים, 'הפלג הירושלמי' חזר לרחובות בני ברק להפגין על מעצרו של אלישיב שנעצר במטה הבחירות של 'עץ' במודיעין עילית, לאחר שעל פי החשד הפריע לשוטרים לבצע את תפקידם. לאחר מעצרו, הוברר כי הוא דרוש לצה"ל והועבר לידי המשטרה הצבאית.

הפלג הירושלמי כלא צבאי חייל חרדי עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד