י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טיסת השבת > ההתקפלות

סוף לסאגה? מנכ"ל 'אל על' התקשר והודה

חמישה ימים אחרי הטיסה שהעסיקה את התקשורת בישראל ונראה כי 'אל על' התחילה להפנים מי האשם במחדלים ומי צריך לקחת על עצמו את האחריות ולהתנצל על העוול שנעשה לנוסעים החרדים בה ולמגזר החרדי כולו שמפרנס אותה במיליונים מידי שנה | 'ישראל היום' חושף שיחה שקיים אמש המנכ"ל עם אחת הדמויות הרבניות שהיו על המטוס

סוף לסאגה? מנכ"ל 'אל על' התקשר והודה
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין צילום: פלאש 90

זה לקח זמן אבל זה הגיע בסוף, אולי האיום בתביעת הענק על סך תשעה מיליון שקלים עשה את שלו. מנכ"ל 'אל על' גונן אוסישקין שוחח אמש (שלישי) עם אחת הדמויות הרבניות שהיו על הטיסה והתנצל במילים ברורות. כך מפרסם הכתב יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', שנכח בעצמו באותה טיסה ותיעד חלקים ממה שהתחולל בה.

 "מעולם לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית", אמר המנכ"ל בשיחה עם אותה אישיות רבנית. לשאלת הרב, האם הוא יכול לפרסם את הדברים, ענה אוסישקין: "עשה מה שנראה לך נכון".

מנכ"ל 'אל על' הבהיר לבן שיחו, כי הוא הביע את עמדתו לגבי מה שהתרחש בטיסה, במכתב שהפיץ בראשית השבוע, אולם הרב לא הסתפק בתשובתו הרפה ואמר לו כי ההתנצלות לא השתמעה באופן ברור וחד משמעי מדבריו במכתבו, "צריך לומר את הדברים באופן שלא משתמע לשתי פנים", אמר. אוסישקין מצידו אמר, "מבחינתי, אם היו קורים מקרי אלימות זה חמור יותר מחילול שבת".

בשיחה הובהר עוד, כי אם אכן היה קורה מאורע חריג, כמו זו שתוארה בתקשורת, לפיה חרדים נהגו באלימות כלפי אנשי צוות, הרי שהם היו נאזקים ומובלים לחקירה כבר בניו יורק, או עם רדתם מן המטוס באתונה או בישראל, דבר שלא קרה בפועל.

עוד עולה מן השיחה, אשר תוכנה מתפרסם לראשונה ב'ישראל היום', כי המנכ"ל מודע לכך שלא התרחש שום אירוע חריג סביב תא הטייס, כפי שתואר בתקשורת. פרט מעניין שעלה בשיחה בין המנכ"ל לדמות הרבנית, הוא שהטייס היה מודע לכך שהמטוס ינחת בנתב"ג בשעה 16:40, בזמן שכניסת השבת בת"א היתה ב-16:18, אך הטייס סבר כי נחיתה בשעה הנ"ל לא תיחשב כחילול השבת, שכן הנוסעים החרדים יוכלו להישאר בנתב"ג במהלך השבת.

מחברת 'אל על' נמסר בתגובה: "אל על לא תיקח חלק בנסיון להצית מחדש שיח מפלג. החברה מעולם לא האשימה מגזר כלשהו באירועי הטיסה והקימה וועדת בדיקה."

ביום ראשון פורסם ב'בחדרי חרדים', מכתבו של המנכ"ל אוסישקין לעובדי החברה בו הודיע כי יקים "ועדת בדיקה" שתבחן את הנושא.

"נקלענו שלא בטובתנו, לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור". לדברי אוסישקין, "לאורך כל שלבי טיסה 002 מניו יורק, עסקו בכירי החברה במאמץ משותף למצוא פתרון, שישלב בין הצורך להביא את כלל נוסעי הטיסה בבטחה ובמהירות האפשרית ארצה, ומנגד להימנע מטיסה שתנחת בשבת".

"האירוע התנהל במציאות מתפתחת ודינמית שלא כולה הייתה בשליטת החברה", ומציין כי על שולחנו נערמו עשרות טענות ועדויות על שהתרחש בטיסה. "חלק מהעדויות הדגישו את המהומה בטיסה, חלק אחר טען כי המידע שמסרו אנשי אל על לנוסעים היה שגוי".

במכתבו לעובדים, טען אוסישקין כי "אל על היא כור ההיתוך של החברה הישראלית. בטיסותיה לוקחים חלק יחדיו כל אזרחי ישראל, בעלי דעות שונות, השקפות עולם שונות ואורח חיים שונה".

על מנת להפיק לקחים ובעיקר, להימנע מהישנות אירועים מסוג זה", כתב המנכ"ל "החלטתי להקים ועדת בדיקה אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה 002 ואת כלל העדויות והטענות. הוועדה תגיש מסקנותיה והמלצותיה בהקדם ולאחר מכן אקבל החלטות בנושא".

פרסמנו עוד, כי גונן אוסישקין, נפגש בצהריי יום ראשון, עם נציג הנוסעים החרדים, ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין.

אתמול פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים', את מכתב האיום בתביעה, ששיגרו הנוסעים למנכ"ל 'אל על' באמצעות עורכי הדין עמית חדד ותמר פולק, בסכום כולל העולה על תשעה מיליון שקלים, כאשר הם דורשים 50 אלף שקלים פיצוי לכל אחד מ-180 הנוסעים החרדים שהיו בטיסה וגם החזר כספי לכל אחד מהם את דמי הכרטיס.

התובעים אינם מסתפקים רק בכסף, הם גם דורשים מחברת 'אל על' לקחת על עצמה את האחריות על הכשלים שהיו בטיסה זו, וכן תפרסם הוראה ברורה בפומבי כי הפרסומים על אודות גילויי אלימות שהיו מצד הנוסעים החרדים, אינם נכונים והם היו חסרי כל בסיס.

בתביעה ציינו עורכי הדין, כי החברה הזמינה חדרים באתונה רק ל-53 מתוך 180 הנוסעים החרדים, בנוסף נטען בכתב התביעה כי "חלק גדול מהנוסעים שנחתו באתונה נאלצו לישון על הרצפה. בנוסף לא סופק להם אוכל כשר 'גלאט' כפי שהזמינו".

עורכי הדין ציינו כי באם תוך שבוע לא ימולאו הדרישות, תוגש התביעה.

האם השיחה בין המנכ"ל לאישיות הרבנית, תביא את הסיפור אל סופו, נחיה ונראה.

חרדים בטיסה אל על גונן אוסישקין התנצלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד