י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"שערוריית הזיופים" • 'יתד' מזייף את חתימותיהם של הרבנים - יצחק מטפל

"שערוריית הזיופים" • 'יתד' מזייף את חתימותיהם של הרבנים - יצחק מטפל



המאבק המחריף בין 'יתד נאמן' ל'משפחה', הגיע בשבועות האחרונים לשיאים חדשים, כאשר 'יתד נאמן' חוצה את כל הקוים האדומים המקובלים, ומגייס את חתימתו של הגרי"ש אלישיב למכתב איסור חריף על 'משפחה'.

בנוסף פרסם 'יתד נאמן' בשבוע שעבר מכתב של 54 רבני שכונות ומוצי"ם - אף הוא נגד משפחה.

אלא שמתברר שלנבזות אין גבול, ומי שמסוגל לגייס את גדולי ישראל ולבצע בחתימותיהם שימוש ציני לצרכיו הכלכליים. מסוגל אף לזייף את חתימותיהם.

אברך בעל עין חדה במיוחד, חשד כי חתימתו של הגרי"ש זהה יתר על המידה לחתימתו שהתפרסמה זה מכבר במכתב אחר. האברך לא התעצל, ופנה לגרפולוג מומחה.

בחוות הדעת המצורפת, והמתפרסמת באופן בלעדי כאן, כותב הגרפולוג: "נתבקשתי לבדוק את האותנטיות של שתי חתימות של הרב יוסף שלום אלישיב", בהמשך מפרט הגרפולוג בהרחבה באיזה מכתבים מדובר.

המסקנה חותכת כתער: "ניתן לקבוע בודאות מוחלטת כי המסמכים הנידונים, לא נחתמו שניהם על ידי הרב".

רבני השכונות: "המכתב מזוייף, מעולם לא חתמנו"

אלא שבכך לא תם הסיפור, כמה מרבני השכונות ש'הוחתמו', שפשפו עיניהם בתדהמה לגלות את שמם מתנוסס על המכתב. בו בזמן שהם מעולם לא חשבו לעסוק בסכסוכים כלכליים בין העיתונים השונים.

כך למשל כותב הרב אברהם ישעיה קרליץ, רב בית המדרש הליגמן, במכתב בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ומתפרסם כאן לראשונה: "מעולם לא חתמתי על המכתב שפורסם".

גם הרב בונים שרייבר, רבה של אשדוד, כתב באופן חריף וברור: "החתימה שלי במודעה שפורסמה הינה מזוייפת, מעולם לא חתמתי ואין לי מושג במה המדובר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך היממה האחרונה חתמו עוד כ-20 מהרבנים ששמותיהם הופיעו במכתב שפורסם ב'יתד', על מכתב הכחשה חריף.

הרבנים אמנם מבהירים כי אין במכתבם משום תמיכה ב'משפחה', אך מסייגים כי אין לפסול את העיתון עד להכרעתו של הגר"י סילמן שידיו רב לו בכגון דא.

"הרב אלישיב לא פונה לגדולי ישראל באמצעות העיתון"

אלא שב'יתד' לא הרימו ידים, והחלו בהפעלת מסכת לחצים נרחבת על ראשי חותמי ההבהרות, ובפרט על הרב קרליץ, לחזור בו שוב ולאשרר למפרע את חתימתו על המכתב נגד 'משפחה'.

בין השאר, ר.מ. האברך שפעל מטעם ה'יתד' להשיג את החתימות, שוחח עמו היום. אחד מבני הבית משתף את 'בחדרי חרדים' בתוכן השיחה.

האברך: "הלא יתד רוצים לעשות את מעמדו של ר' שמואל כמו ר' אהרן לייב, ואם לא תלכו איתם הם ימחקו את ר' ניסים ור' חיים".

הרב קרליץ: "זה לא משנה, את המאבק בשבועונים אם וכאשר, ינהלו הרבנים. אתה וחבריך נערי ה'יתד' תעזבו את הנושא הזה".

האברך: "והלא מרן הגרי"ש חתם, וזה פגיעה חמורה בכבודו".

הרב קרליץ: "בכל פעם שישנו דיון הלכתי ציבורי, כמו היתר מכירה וכדומה. הרב אלישיב ידע לשלוח את נאמן ביתו הרב אפרתי לאבי (הגר,נ קרליץ. א.כ.), ואין סיבה שהדרים יתנהלו אחרת. הגרי"ש אינו נוהג לפנות לגדולי ישראל האחרים מעל גבי ובאמצעות עיתון. אם 'יתד' יעזבו את הנושא ויניחו לרב אפרתי לטפל בזה, העניינים יתנהלו באופן אחר".







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד