י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בלתי נמנע

דרישה: לפתוח בחקירה נגד איוונקה טראמפ

"אין מצב שהיא לא ידעה את הכללים", טוען חבר המפלגה הדמוקרטית בוועדה השופטת של הסנאט ודורש לפתוח בחקירה נגד בתו היהודייה של הנשיא

דרישה: לפתוח בחקירה נגד איוונקה טראמפ
משפט צילום: unsplash

ריצ'רד בלומנטל, חבר המפלגה הדמוקרטית בוועדה השופטת של הסנאט, קורא לפתוח בחקירה נגד איוונקה טראמפ, בגין השימוש בדואר האלקטרוני הלא מאובטח שלה.

"אין מצב שהיא לא ידעה את הכללים", אמר בלומנטל לרשת CNN. "יש כאן ערבוב של מיילים אישיים ומיילים ממשלתיים, זה סיפור שאי אפשר להתעלם ממנו, זה סיפור גדול שחייב להבדק".

הדמוקרטים שולטים בקונגרס, והם יכולים לפתוח בחקירה על כל מה שנראה להם לנכון, מה שאומר שחקירה נגד איוונקה בלתי נמנעת.

מי שיכול לחקור את שליחת המיילים, הוא משרד האתיקה הממשלתי או הקונגרס.

עורך דינה של איוונקה טראמפ הכחיש כי היא השתמשה בדוא"ל שלה למידע מסווג, אך אמר כי היא השתמשה בו ל"לוגיסטיקה וטיפול בלו"ז בנוגע למשפחתה".

השימוש בחשבונות דוא"ל אישיים אסור על עובדי הבית הלבן, ומחייב את כל התקשורת הרשמית של הבית הלבן להיות מאובטחת כראוי.

כזכור אתמול דווח איוונקה טראמפ, בתו ויועצתו של אביה - נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שלחה מאות מיילים עסקיים של הממשל, מחשבון אימייל אישי במהלך השנה שעברה.

על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', הודעות האימייל נשלחו לעוזרי הבית הלבן, פקידי ממשלה ועוזריהם. דבר שאסור על פי ההוראות, שכן מיילים ממשלתיים מחויבים להישלח רק על ידי שרת מאובטח, מחשש שגורמים עוינים יניחו את ידם על המידע הרגיש.

הבית הלבן לא הגיב על הדיווח אתמול, אולם עורך דינה של איוונקה טראמפ-קושנר, אבה לוול, לא הכחיש את הדיווח כשנשאל עליו.

אחד המקורבים למשפחת קושנר פיטר מיריג'יאן אמר, "בזמן המעבר לבית הלבן בשנה שעברה, גברת טראמפ השתמשה לפעמים בחשבונה הפרטי, כמעט תמיד עבור לוגיסטיקה והזמנות שונות בנוגע למשפחה שלה, לא הועבר כל מידע מסווג והודעות האימייל נשמרו באופן חוקי".

נזכיר, כי הנשיא דונלד טראמפ, מתח ביקורת ללא הרף על יריבתו הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, על שימוש בשרת דואר אלקטרוני פרטי, ומכנה אותה "הילארי המושחתת". וטוען כי היא צריכה לשבת על כך בכלא, כעת שבתו עשתה את אותו הדבר מעניין כיצד יגיב הנשיא ואם בכלל.

איוונקה טראפ חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד