ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המאמצים לקראת היישורת האחרונה

ראש הממשלה נועד עם סגני השרים החרדים

בניסיון להניע את השלמת חקיקת חוק הגיוס, ראש הממשלה נתניהו נפגש עם סגני השרים מ'אגודת ישראל' - פרוש וליצמן 

ראש הממשלה נועד עם סגני השרים החרדים
ליצמן, נתניהו, פרוש צילום: מרים אלסטר/דוד כהן/יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להחזיק את הקואליציה הצרה אליה נדחק בעל כורחו, עם פרישתה של 'ישראל ביתנו', הוא מתערב בעצמו במשבר הגיוס ומתכוון להעלותו להצבעה סופית בקריאה שנייה ושלישית כבר בשבוע הבא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לצורך כך נועד היום (רביעי) ראש הממשלה עם סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, כדי לבחון כיצד ינהגו באם יעלה חוק הגיוס ללא השינויים שהם דורשים.

בקואליציה מבקשים לוודא, האם 'אגודת ישראל' אכן מתכוונת לממש את איומיה ולפרוש מן הקואליציה באם החוק הקיים, יעבור, כפי שהורו לה אדמו"רי מועצת גדולי התורה, או שמא רק יתנגדו בהצבעה במליאה, בבחינת 'שב ואל תעשה'.

המטרה בקידום החוק, הוא לא רק מפני שהחוק הקודם פוקע בעוד 11 ימים והזמן קצר, אלא גם כדי לסיים את אחד המשברים הכבדים המערערים את יציבותה של הקואליציה, בכדי שתוכל להמשיך ולהתקיים כפי שראש הממשלה חפץ - עד להשלמת ימיה של הממשלה.

בקואליציה בטוחים שהחוק יעבור גם בהתנגדות כל הסיעות החרדיות, שכן 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו', צפויים לתמוך בו ובתנאי שלא יוכנסו בו שינויים מהותיים.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה מינה את השר זאב אלקין ששימש בעבר כיו"ר הקואליציה, כדי לרכז את עניין חוק הגיוס מול הסיעות החרדיות וזאת לאחר שיו"ר הקואליציה הנוכחי - דוד אמסלם, התקשה להגיע לסיכומים עמם.

חוק הגיוס בנימין נתניהו משבר קואליציוני מאיר פרוש יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד