י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשש בש"ס ויהדות התורה

הקואליציה מתקשה להשיג רוב לחוק המתריס

בסדר יומה של מליאת הכנסת, נמצא היום - חוק תחבורה ציבורית בשבת ובקואליציה עושים את מרב המאמצים כדי למנוע ממנו לעבור | נכון לשעה זו הרוב הוא 60 מול 58, אבל לא מסתפקים ברוב הדחוק הזה | טיבי ל'בחדרי': נתמוך בחוק

 הקואליציה מתקשה להשיג רוב לחוק המתריס
אוטובוסים של חברת דן צילום: קובי עוזיאלי

חשש חרדי במשכן הכנסת, לאחר שהקואליציה מתקשה להשיג את הרוב הדרוש, כדי למנוע מהצעת חוק של האופוזיציה - המבקשת להתיר תחבורה ציבורית בשבת - לעבור.

מקור הבעיה הוא, לאחר שבאופוזיציה מסרבים להעניק קיזוזים לחברי הקואליציה, שנמצאת בהרכב חסר, שכן חה"כ יצחק וועקנין מש"ס עורך ביקור מדיני באירופה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי נכון לשעה זו, גם האופוזיציה נמצאת בהרכב חסר וקיים רוב בהפרש של שני חברי כנסת בלבד לטובת הקואליציה. אך החשש הוא שאחד מחברי הכנסת בקואליציה יימנע או ייברח מההצבעה ברגע האחרון.

בנוסף, חברי הכנסת הערבים שבדרך כלל נמנעים בהצבעה על חוקים בענייני דת ומדינה, מסרבים להתקזז בהצעת החוק הזו ובשיחה עם 'בחדרי חרדים' מצהיר חה"כ אחמד טיבי כי הם יתמכו בהצעה.

ההצעה מבקשת לאשר הפעלת תחבורה ציבורית מצומצמת בשבתות וחגים בתחומי הרשויות המקומיות.

על פי ההצעה, בהתאם לערים בהם גרים תושבים חילונים באמצעות "מיניבוס", כשבדברי ההסבר נכתב כי, "מטרת הצעת החוק היא להגשים צדק חברתי ולאפשר לאוכלוסיות שאין להן אמצעי תחבורה פרטיים ליהנות מיום המנוחה השבועי וכן לאפשר להן נגישות למקומות בילוי".

תחבורה ציבורית בשבת קואליציה אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד