י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב על השבת • פרסום ראשון

הנציג הגוראי לליאון: "שנה מדיניות העירייה בעניין מתחם התחנה"

לקראת דיון שיתקיים מחר בביהמ"ש המחוזי בירושלים בעניין מתחם התחנה בו מתבצעים חילולי שבת רבים, פנה נציג גור בעירייה לראש עיריית ירושלים הנכנס, משה ליאון, בבקשה למשוך את אישור התכנית ולשנות את עמדת העירייה בנושא שהתקבלה בזמן כהונתו של ניר ברקת

הנציג הגוראי לליאון: "שנה מדיניות העירייה בעניין מתחם התחנה"
יוחנן וויצמן ומשה ליאון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 / שלומי כהן

פרסום ראשון: לקראת הדיון מחר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, יוחנן וויצמן - לוחם השבת ונציג גור בעיריית ירושלים, פנה היום (רביעי) לראש עיריית ירושלים הנכנס בדרישה לשנות את עמדת העירייה בנושא מתחם התחנה, שביקשה לאשר את תכנית מתחם התחנה שמחלל שבת - בניגוד להחלטת המועצה.

במכתב ששיגר יוחנן וויצמן לראש העיר העיר הנכנס משה ליאון כתב: "בקשה לי אליך, לפני כחצי שנה סירב ראה"ע מר ברקת לציית להחלטות מועצת העיר והוועדה המקומית בנושא התב"ע שהוגשה בשטח מתחם התחנה (307116), וזאת בתרגיל שעשה בהזמינו "חוות דעת" מפולפלת מהיועמ"ש על אי חוקיות של כל שלושת ההצעות שאושרו".

וויצמן מציין עוד: "העתירה שהגשנו על התנהלותו תידון מחר בשעה עשר בביהמ"ש המחוזי. להזכיר: הגוש שתמך בהצעה עלה בבחירות האחרונות בשני מנדטים לפחות. על כן, אבקשך להורות למחלקה המשפטית או שישנו את עמדתם לקראת הדיון ולמצער שיודיעו כי בכוונתך ללמוד את הנושא".

בנוסף, וויצמן שעורר סערה לאחר שהודיע כי אגודת ישראל לא שוללת תמיכה בעופר ברקוביץ מברך לראשונה את משה ליאון על בחירתו וכתב לליאוון "אברכך על בחירתך לראשות העיר יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם ושבתקופת כהונתך תצא ירושלים עיר הקודש מחוזקת בכל העניינים".

כזכור, בחודשים האחרונים עסקו חברי מועצת העיר ירושלים רבות בעניין מתחם התחנה, כאשר בשלוש ישיבות מועצה הצביעו חברי המועצה ברוב ברור וקבעו כי יש לבלום את אישור מתחם התחנה וכי על העירייה למשוך את התכנית של המתחם שעורר סערה בציבור החרדי בשל חילולי השבת הרבים במקום.

מנגד, ראש העיר היוצא, ניר ברקת, צידד בחוות דעת משפטית כי למרות החלטת מועצת העיר אין טעם למשוך את התכנית ובעקבות כך עתר חבר מועצת העיר יוחנן וויצמן לבית המפשט המחוזי, כאשר הדיון בעניין יתקיים מחר.

 

מתחם התחנה ניר ברקת יוחנן ויצמן משה ליאון חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד