כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מי אתה, מחמוד עבאס? • טור מיוחד

ויתורים ישראלים, יוזמות אמריקניות והחלטות או"ם - שום דבר לא יעזור מול החינוך לשנאה ביוזמת הרשות הפלסטינית • הפרשן יורם אטינגר משיב לשאלה למה באמת אין שלום

מחמוד עבאס. צילום: פלאש 90
מחמוד עבאס. צילום: פלאש 90



פניו של מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלסטינית, נחשפו במפגשו המתוקשר עם הטרוריסטית אמנא מונא, המכונה בפי חבריה לטרור - "השטן מביר נבאללה". בניגוד לתדמיתו המתונה, מחמוד עבאס היה יועצו הנאמן ביותר של ערפאת יותר מחמישים שנים; ייסד מערכת חינוך והסתה לשנאת יהודים ולהאדרת טרוריסטים בכלל ומתאבדים בפרט; מעביר קצבאות חודשיות למשפחות טרוריסטים; קורא רחובות, כיכרות ותחרויות ספורט על שם טרוריסטים; היה אחראי על הלוגיסטיקה של "טבח מינכן"; עשה דוקטורט המכחיש את השואה באוניברסיטת מוסקבה והשתלם בק.ג.ב.; היה אחראי על קשרי אש"פ עם המשטרים האפלים של הגוש הקומוניסטי; תמך בפלישת צדאם חוסיין לכווית; וגורש ממצרים, סוריה וירדן עקב פעילות חתרנית.

התייחסות מחמוד עבאס לטרוריסטים – המתמקדים ברצח אזרחים בשיטתיות ובכוונה תחילה – כ"לוחמי חופש" עקבית עם מרכזיות הטרור בהיסטוריה המוסלמית. שלושה מארבעת החליפים הראשונים נרצחו, מלחמות בית אומייה-בית עבאס וסונים-שיעים אופיינו ע"י טרור, ומשטרים מוסלמים בעידן המודרני תופסים שלטון – מחזיקים בו ומאבדים אותו - באמצעי אלימות וטרור. כבר ב-1829 כתב ג'והן אדאמס, הנשיא ה-6 של ארה"ב, שהייתה מטרה לטרור ברברי-מוסלמי מצפון אפריקה: "עקרונות האסלאם מובילים למלחמה מתמדת באלו המכחישים שמוחמד הוא נביא האלוהים".

אמנם רוב המוסלמים אינם טרוריסטים, אך רוב הטרוריסטים הם מוסלמים, התוקפים בעיקר חברות מוסלמיות ומייצאים את הטרור לרחבי העולם: ארה"ב, הודו, בריטניה, רוסיה, אוסטרליה, הולנד, ארגנטינה, סרי-לנקה, ישראל, תאילנד, קולומביה, ספרד, צרפת, ניגריה ועוד.

משטר מחמוד עבאס שולט ברשות הפלסטינית מאז הקמתה ב-1993 וחינך דור שלם לשנאת יהודים באמצעות מערכות החינוך, הדת והתקשורת הנשלטות על ידו. לדוגמא, סורה 2, פסוק 91 קובעת שהיהודים הם רוצחי נביאים; סורה 5, פסוק 82 בקוראן מתריעה שהיהודים והנוצרים שונאים את המוסלמים; סורה 5 , פסוק 60 מציינת שהיהודים הם בני קופים וחזירים; סורה 5, פסוק 64 טוענת שהיהודים ארורים; סורה 5, פסוק 51 מזהירה מהתחברות ליהודים ונוצרים; סורה 1, פסוק 7 מאשימה שהיהודים זייפו את כתבי הקודש; לפי סורה 9, פסוק 29 על היהודים לשלם מס גולגולת ולהיות מושפלים; הלכות המסורת המוסלמית קובעות שהרג יהודים מקרב את הגאולה.

מערכת האינדוקטרינציה של מחמוד עבאס משרישה את האדרת המתאבדים בפרט והטרוריסטים בכלל. חלק גדול מהפלסטינים מאמין שגן עדן הוא נחלת המתאבדים, המקדמים את "מלחמת המצווה" ביהודים; שהמתאבדים לא ילקו במחלות, עוני והשפלה, וייהנו מחברתן של 72 בתולות, שחורות-עין ויפהפיות ומכוח גברא של 100 גברים, מנעורי-נצח, ממחילה על כל חטאיהם, ממיטות מצופות יהלומים ומהזכות להביא עמם לגן עדן 70 בני משפחה וחברים.

ב-2002, אמרה הגברת הראשונה, לורה בוש, ל"אל פאסו טיימס": איך אוכל להזדהות עם אם פלסטינית השולחת את בתה לרצוח ולהתאבד? לא אוכל!"

חינוך לשנאה מונחה-טרור, והתעלמות בוטה מזכויות אדם, הם שורש הטרור המוסלמי מאז המאה השביעית, הגורם המרכזי ל-1,400 שנים של שפיכות דמים בין-ערבית ויסוד הסכסוך הערבי-ישראלי.

ההתמקדות ב"מפות דרכים", ביוזמות של "הרביעייה", בוויתורים ישראלים כואבים, ביוזמות אמריקאיות ובהחלטות או"מ לא הביאו לשלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. הם מסיטים את תשומת הלב מהמכשול המרכזי: חינוך לשנאה ביוזמת הרשות הפלסטינית. הם שופכים שמן על מדורת הטרור שהייתה חלשה הרבה יותר לפני "הסכמי אוסלו".

חתירה לשלום בר-קיימא מחד וחינוך לשנאה מאידך הם דבר והיפוכו. חתירה לשלום אמת – להבדיל מחתירה להסכם שלום פורמלי – מחייבת עקירת החינוך לשנאה כתנאי-מוקדם לכל מו"מ.

יורם אטינגר, "במחשבה שנייה: יוזמה ישראל-ארה"ב", שגריר בדימוס.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד