י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסטיילינג של צבעי הבית

רוצה לעצב את החדר? • מתברר שצבע יכול לשנות גם את דרכי החשיבה • איך הוא משפיע? • איך הוא משקף את אישיותנו? • ואיך בוחרים צבע מתאים? • עניין של צבע

הסטיילינג של צבעי הבית



לא פשוט לבחור צבעים שיתאימו לעיצוב הבית שלנו.

"לצבע חשיבות בלתי מבוטלת בעולם בו אנו חיים", אומרת קרן נוימן, מעצבת חברת נירלט. "צבע יכול לשנות דרכי חשיבה, להשפיע על הדרך בה אנו פועלים. אנו משתמשים בצבעים כדי לסמן תנועה בכבישים, להבליט מוצרים ובכלל, צבע נמצא בכל מקום".

הצבעים שמסביבנו, מעבר לביטוי טעם אישי, הנם גורם בעל השפעה לא מועטה על התחושה שלנו בחלל, והם מהכלים הדומיננטיים ביותר שבידינו כדי לתת ביטוי לאישיות ול"אני הפנימי" שלנו.
בעולם הצומח והחי הצבע ממלא תפקיד חשוב: הוא מצניע את הזקוקים להסוואה, בעולם הצומח הוא מושך בגוונים מסוימים ודוחה אחרים. בקרב בני האדם ממלא הצבע תפקיד חשוב, הצבע משקף את מי שאנחנו.

הטיפים של קרן

לקרן כמה טיפים חשובים שיסייעו לך במלאכת בחירת הצבעים והתאמתם:

• כאשר אנו בוחרים משפחת צבעים רצוי לבדוק תחילה מהם הצבעים שאנו אוהבים ושאליהם אנו נמשכים באופן טבעי ומהם הצבעים אשר במחיצתם אנו מרגישים הכי נוח. זוהי הבחירה הטבעית שלנו וזה מה שנכון ומתאים לנו. במידה ולא נוח לנו עם גוון מסוים, אין שום סיבה ל"דחוף" אותו בכוח, שכן אנו אלו שצריכים לחיות בחלל וגוון שלא מתאים לנו ישרה תחושה לא נעימה, בדיוק כמו ללבוש בגד לא מתאים.

• לצבע יש קשר ישיר לתאורה ולכן בתאורות שונות יראו צבעים שונים לגמרי מאשר בסביבת אור יום טבעית. בארץ האור בוהק וישיר במשך רוב השנה ולכן יש להתייחס לכך בהתאם.

• בעת מעמד הקניה, כדאי לעצור רגע ולחשוב: מהם האלמנטים המרכזיים שחשובים לי בחלל? אילו פרטי ריהוט אני מעוניין להדגיש, מהו המערך הצבעוני הדומיננטי שבו אנו משתלבים, ומהו התפקיד של הצבע החדש במערך זה? האם מטרת עיצוב הבית מחדש היא ליצור הרמוניה או אולי להכניס דינמיות ודרמה? כך לדוגמא, אם מטרת עיצוב הבית ליצור תחושה רכה ושלווה, מומלץ יש להקפיד ששילוב הצבעים ייעשה מאותו צד של גלגל הצבעים או לעשות שימוש במשחק של טונים ( כהויות משתנות ) מאותו גוון.

• כאשר בוחרים גוון תמיד חשוב לזכור שהוא יראה שונה בצירופים עם גוונים שונים. כך לדוגמא, צהוב על רקע לבן יראה חיוור ולעומתו צהוב על רקע שחור יראה מודגש וקורן.

• שילוב של צבעים משלימים באותו חלל מחזק את הנוכחות של כל אחד מהם ונוצר קונטרסט בולט ומעניין. לדוגמא: אדום עם המשלים ירוק, וכתום עם המשלים כחול. בגלגל הצבעים מופעים הצבעים המשלימים אחד מול השני צבעים מכיוונים שונים של גלגל הצבעים מייצרים קונטרסט
הגורם לכל אחד מהצבעים להיות מודגש יותר ולכן מעצימים את הדרמה. לעומת זאת, שילוב צבעים מאותה משפחה בגלגל הצבעים מייצרת הרמוניה וזרימה רגועה יותר

• כאשר בוחרים צבע יש להתחשב בגימור שלו, מבריק, מט, משי או טקסטורה חלקה או גסה. צבעים בעלי גימור מט יוצרים מראה קל ואוורירי לעומת צבעים מבריקים המחזירים אור. חללים דרמטיים ניצור ע"י שימוש בצבעים מנוגדים, ברהיטים לא סימטריים ותאורה נקודתית. נוכל בקלות לעצב גם חללים בסגנון עתיק, מודרני, בוהמי, אקלקטי אך בכל מקרה נשמור על הרמוניה תוך ראיה כוללת של כל האלמנטים בחדר: ספות, וילונות, ריהוט, אביזרים וגופי תאורה.

• נועזות בהחלט יכולה להסתמן כהפתעה נעימה כאשר מוסיפים מגע צבעוני בלתי שגרתי, אך מומלץ לעשות זאת במינון הנכון ובטעם. כך לדוגמא, ריהוט עץ בעל מסה ונוכחות בחלל עלול להיבלע אל מול צבע כהה מדי. במקרה כזה, רצוי אף לחשוב על צבעים חיים, "לא שגרתיים", שישברו את האיפוק והקלאסיות של העץ, כך שתוצאת עיצוב הבית תהיה מקורית, מעניינת ורבת רושם.

• ניתן להוסיף לכל חלל גם שטיחים בסגנון קלאסי ורומנטי מעודן, כריות משולבות תחרה וכיסוי מיטה תואם, אשר ישנו וישדרגו את החלל בתוספת צבע.

• מאוד חשוב בשלב תכנון החלל להשאיר מקום גם להפתעות שהחיים מזמנים ולא לייצר חלל "מתוכנן" מידי מבחינת צבע. כגון מקום לאגרטל החדש שמקבלים מהדודים, פרחי העונה וכיו"ב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד