ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
צעד יוצא דופן > המכתב המלא

דרעי מאיים בתביעה על הלברשטאם: "חזור בך מהאשמות השווא"

במכתב ששיגר דרעי לח"מ העיר ירושלים, הוא דורש ממנו להתנצל בתוך 72 שעות ולהבהיר, כי בשיחתו עמו לפני הבחירות שמע ממנו רק על כוונתו לאחד בין כל חלקי המחנה החרדי | יו"ר ש"ס דורש התנצלות גם מיוסי דייטש | תגובת 'אגודה': "דרעי ממשיך בניסיונותיו לקטב ולהפיץ שנאה"

דרעי מאיים בתביעה על הלברשטאם: "חזור בך מהאשמות השווא"
מיכל הלברשטאם, אריה דרעי, יוסי דייטש צילום: יונתן זינדל, אהרן קרון, פלאש 90 ואברומי ברגר

ירי בתוך הנגמ"ש: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פונה במכתב אל חבר מועצת העיר ירושלים מטעם 'אגודת ישראל' מיכל הלברשטאם ודורש ממנו: "חזור בך מהאשמות השווא שפורסמו בתקשורת על פגיעה שלי כביכול בגדולי ישראל. פעילותי למען אחדות המחנה החרדי עוותה בניסיון לגרום להפכם של דברים". כמו כן, דרש התנצלות מיוסי דייטש על הקלטה שפורסמה ממנו מדבר אודותיו. ב'אגודת ישראל' לא מתרגשים ויורים בחזרה: "קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים".

בדרישה ובהתראה לפני נקיטת הליכים משפטיים באמצעות הטוען הרבני משה מיטלמן, דורש דרעי מחבר מועצת העיר ירושלים מיכל הלברשטאם, להתנצל בתוך 72 שעות ולהבהיר, כי בשיחתו עמו לפני הבחירות שמע ממנו רק על כוונתו לאחד בין כל חלקי המחנה החרדי ובניגוד גמור לאופן הצגת הדברים בתקשורת (החדשות). כמו כן דרש דרעי מחבר המועצה יוסי דייטש להבהיר ולהתנצל על פרסום הדברים שיש בהם משום קבלת לשון הרע עליו וכתוצאה מכך פגיעה חמורה בשמו הטוב כמי שמכבד את גדולי ישראל.

בסביבת דרעי אמרו ל'בחדרי חרדים', כי הפניה נעשתה באמצעות טוען רבני על פי ההלכה כראוי לאנשי ציבור חרדים, מתוך מטרה אחת ויחידה לוודא את שמירת כבודם של גדולי התורה והחסידות ולתקן את הרושם המעוות כאילו יש אישי ציבור חרדים שאינם מכבדים חלילה את מי מגדולי ישראל.

את מכתבו מסיים מיטלמן בהתראה להלברשטאם, כי "אם לא תעשה כן בתוך 72 שעות מקבלת מכתבי זה, הורה לי מרשי לפעול בכל דרך הלכתית למיצוי זכויותיו".

יצוין כי העתק של הפניה נשלח אל כל האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה, באמצעות מזכיר המועצת יענקל ולצר.

מ'אגודת ישראל' נמסר בתגובה למכתבים: "צר לנו שמר דרעי ממשיך בניסיונותיו לקטב ולהפיץ שנאה בתוך הציבור החרדי. בימים אלה מכינים אנשינו כתב תביעה נגד אריה דרעי על שלל אמירותיו השקריות והנבזיות במהלך החודש האחרון נגד נציגי אגודת ישראל ברחבי הארץ וביזוי אדמו"רים וגדולי ישראל. קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים".

ל'בחדרי חרדים' הגיע תוכן המכתב המלא:

לכבוד הרב מיכל הלברשטאם

הנדון: התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים

מרשי, הרב אריה דרעי מילא את ידי לפנות אליך בעניין הנדון וכדלקמן:

1. ביום 8.11.2018 פורסמה בתקשורת הקלטה של הרב יוסי דייטש, ממנה עולה, כי בשיחה שלך עם האחרון, ייחסת למרשי דברים הפוכים בתכלית מן האמת, דברים שגרמו לו למרשי לנזק רב ולעוגמת נפש מרובה. זאת, משום שמדבריך השתמע שמרשי מזלזל חלילה בכבודם של גדולי ישראל, דבר שאין הפוך ממנו.

2. מרשי מוצא עצמו נפגע על ידך בכפלים, שכן השיחה שניהל עמך בה התווה בפניך קווים של פעילות למען אחדות המחנה החרדי, עוותה בניסיון לגרום להפכם של דברים. מרשי בא לברך ואתה יצאת מקלל.

3. בשיחה האמורה הבהיר מרשי, כי בכוונת מפלגות ש"ס ודגל התורה לדון בחלוקת תיקים אך ורק אחרי סיבוב הבחירות השני בירושלים וביקש להזמין באמצעותך גם את אגודת ישראל להצטרף לאותו מהלך, על בסיס אותו עיקרון, לפיו ההחלטות על חלוקת התיקים תעשנה במאוחד.

4. בסוד, ובאמירה מפורשת שהדבר אסור בפרסום, אמר לך מרשי, שהכוונה לפעול לאחדות בציבור החרדי, תבוא לידי ביטוי גם בכינוס משותף של מורי הדרך בהנהגה החרדית בביתו של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, בהשתתפותם של מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א.

5. לצערו הרב של מרשי, השיחה שלו עמך עוותה לכאורה על ידך לחלוטין, עד כדי הצגתו של מרשי כמי שמזלזל חלילה בכבודם של גדולי ישראל, כאילו מרשי מתכנן מהלך של חנופה כלפי כ"ק האדמו"רים שליט"א, אשר נועד חלילה להציגם כרודפי כבוד. אצ"ל שתוכן הדברים שפורסם הינו בניגוד להערצה ולכבוד אותם רוחש מרשי לגדולי ישראל בכל חוג שהוא.

6. הנך נדרש אפוא להתנער, באופן פומבי ובקול ברור ביותר, מדברי הלשון הרע החמורים שייחסת לכאורה למרשי.

7. אם לא תעשה כן בתוך 50 שעות מקבלת מכתבי זה, הורה לי מרשי לפעול בכל דרך הלכתית למיצוי זכויותיו.

8. למען הסר ספק, אין באמור במכתב זה או במה שלא נאמר בו כדי לגרוע באיזה זכות מזכויות מרשי.

טו"ר משה מיטלמן

מיכל הלברשטאם אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד