י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ראיון פרידה אחרי עשור שנים

אבוטבול ל'בחדרי': "היתה שאננות, בורא עולם רצה אחרת" • צפו

הוא נשמע מאוד אופטימי, נראה כי השלים עם המצב החדש, אם כי ייקח לו זמן להתרגל - לאחר ההלם מההפסד, אבל יש לו מה לומר בצאתו מן הקודש: "אצלי היתה מדיניות של ביזור סמכויות, אם יש לעליזה את המדיניות הזאת, הממונים יכולים לפעול" וגם, רומז לדרעי: "אני פנוי להובלה"

אבוטבול ל'בחדרי': "היתה שאננות, בורא עולם רצה אחרת" • צפו
ראש עיריית בית שמש לשעבר משה אבוטבול צילום: יעקב לדרמן

בדקות האחרונות שלו כראש עיריית בית שמש, ורגע לפני שהוא נפרד מהלשכה המרווחת, בה שימש כנציג החרדים בעיר במשך עשור שנים, ישב כתב 'בחדרי חרדים' עם משה אבוטבול לראיון מיוחד.

בראשית דבריו מסרב משה אבוטבול לומר כי הוא מרגיש שהציבור בגד בו. לדבריו, "אדם יכול להגיד אכלו לי שתו לי וכל מיני הרגשות של - הוא בגד והוא בגד. אבל אני לא נמצא שם, כיוון שאני רואה בעיניים שלי את הצד הרוחני שבדבר, מדובר בסך הכל הפסד מינורי. תמיד אמרתי, שתי קדנציות זה יפה מאוד, ניסינו להגניב עוד קדנציה בהסכמה, עשיתי הכל ומרגע זה אני מודה לבורא עולם".

צפו בראיון המלא

אבוטבול מציין בפני 'בחדרי חרדים', "אמנם שלומי אמונים הודיעו על תמיכה רק ברגע האחרון, אבל בשבועיים האחרונים היה חסר אש בעיניים, אבל זה היה חסר בכל המחנות. היה סוג של שאננות ואני קורא לזה קורבן השאננות - בורא עולם החליט אחרת, צריך לברך על זה שהכל נהיה בדברו".

על ראש העיר הנכנסת עלזיה בלוך אומר משה אבוטבול: "אם היא תכבד את כל המגזרים, כולל המגזרים הלא פופולריים במגזר הכללי, כמו הישוב הישן, או כל מיני כאלה, זה ייתן לה הרבה שקט וכמובן היא צריכה קואליציה מקיר לקיר".

על החשש שהעיר החרדית, תפגע מבלוך אומר ראש העיר היוצא; "עכשיו המבחן וחובת ההוכחה היא על ראש העיר הנכנס, אני מבחינתי ובשיחת חפיפה היא הבטיחה לי שיהיה רצף שלטוני וכל הדברים ימשיכו להיעשות".

אבוטבול שמונה לגבש הסכם קואליציוני עם ראש העיר הנכנסת, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים': "היה ניסיון בתחילת הדרך לעשות גוש, לא גוש חוסם, אלא גוש פועל וישבנו כמה שיחות עם הגאון הגדול הרב אברהם דירנפלד - שמינה אותו האדמו"ר מבעלזא, וניסינו יחד לשבת, דיברנו על כמה עקרונות, על דברים הקשורים בענייני הרוח וכתבנו אותם ודיברו על ערבויות, שלא כולם יזלגו, אבל בסופו של דבר לצערי הדבר לא צלח, אני לא מחפש להאשים את זה או את זה, מרגע שזה לא צלח, הרמתי טלפון למנכ"ל תנועת ש"ס חיים ביטון ואמרתי שהיות וכך הם פני הדברים שינהל באופן ישיר את העניינים".

"אני חושב שכולם צריכים להיות בקואליציה", אומר ראש העיר היוצא, "עם כל ה-12 חברים יהיו בקואליציה, אזי יהיו פחות קשיים בבית שמש".

לדבריו, "תמונת המצב הנוכחית של התפקידים, היא הכי מצוינת, כמעט כל תיק יש לו נגיעה לציבור החרדי שהוא מונה כיום כמעט כ-65% מתושבי העיר, גם תיק הרווחה קשור לחרדי וגם שפ"ע ובוודאי תיק החינוך ש-%70 מילדי בית שמש הם מהמגזר החרדי".

אבוטבול מתייחס לחשיפת 'בחדרי חרדים' כי בלוך מתכוונת להשאיר בידה את תיקי החינוך וההנדסה ואומר כי "השאלה מה תהיה המדיניות, התיק יכול להיות אצל מי שרוצים - אצלי היתה מדיניות של ביזור סמכויות, אם יש לה את המדיניות הזאת הממונים יכולים לפעול, אם יש לה את המדיניות של ריכוזיות וזו זכותה אז באמת יהיה יותר קשה".

לדברי אבוטבול, "הנציגים החרדים חייבים להיכנס לקואליציה, אם הם יבואו כל ה-12 חברים ויבקשו ממנה את הדברים החשובים להם, אני מאמין שהיא תרצה. אם הגוש החרדי ישתף פעולה יחד, אני בטוח שהם יוכלו להיכנס בראש מורם כי בסופו של דבר הם ניצחו, היה פה ניצחון ברור".

בנוסף, מתייחס אבוטבול בראיון לכתב 'בחדרי חרדים', לכוונתו לפרוש בקרוב גם ממועצת העיר ואומר, "המעגל נסגר, אני שואף להגיש את המכתב בישיבת המועצה החגיגית, צריך לתת לצעירים לעשות את זה. אם ש"ס לא יפנו את מקומם בוודאי שאפרוש".

על העתיד, "אני מאמין ששלושים שנות הפעילות שלי והתפקידים שהיו לי, מכשירים אותי לכל תפקיד ציבורי שיחליטו במועצת גדולי התורה או יו"ר התנועה - אני פנוי להובלה - הייתי בעבר במקום ריאלי ברשימת ש"ס לכנסת, אבל כל תפקיד שיינתן לי - את כל הניסיון אעביר לתפקיד".

לסיום הוא מציין: "אני גדלתי בתנועה אני חלק מהתנועה, בשר מבשרה ואני מאמין שיימצא התפקיד המתאים לנושא - אני חייל של תנועת ש"ס".

משה אבוטבול עליזה בלוך ראש עיריית בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד