י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
התפתחות בפרשה

בני ברקי נעצר בפרשת עוקץ הרכבים לחתונה

לאחר מעצרו של תושב דימונה בחשד לעוקץ השכרת רכבי היוקרה לחתונה, נעצר חשוד נוסף - בן 19 תושב בני ברק, שעל פי החשד פעל באותה שיטה במספר פלטפורמות, כמו מספר טלפונים ניידים ומספר פרופילים שפתח ברשתות החברתיות - יובא היום לדיון בהארכת מעצרו

בני ברקי נעצר בפרשת עוקץ הרכבים לחתונה
רכב יוקרה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עשרות אזרחים בהם זוגות צעירים לפני חתונתם, שהזמינו שירותי השכרת רכבי יוקרה, הופתעו לגלות רגע לפני האירוע כי נפלו קורבן לעוקץ ומרמה עבורו שילמו אלפי שקלים - לאחר חקירה סמויה עצרה משטרת ישראל שני חשודים.

במשטרת ישראל התנהלה בתקופה האחרונה חקירה סמויה בעקבות מספר תלונות שהתקבלו בעיקר מזוגות צעירים, לפיהן הזמינו מאדם שירות השכרת רכב יוקרה שישמש אותם בערב האירוע שלהם, ולאחר שנדרשו להעביר סכום כסף גדול, גילו בערב האירוע כי נפלו קורבן לעוקץ מתוכנן ולא קיבלו את הרכב.

במהלך החקירה הסמויה, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר את הפלטפורמות והאתרים החברתיים השונים בהם השתמשו החשודים להציע את השירות בצירוף תמונותיהם של רכבי היוקרה לבחירתו של הלקוח.

על פי החשד ביקש החשוד מהלקוחות שפנו לקבל את השירות, תשלום מקדמה בגובה אלפי שקלים, וכאמור בערב האירוע בו ציפו לקבל את רכב היוקרה, הופתעו לגלות כי הרכב איננו ואין מענה לפנייתם.

ביום שני השבוע נעצר חשוד כבן 27 תושב דימונה, החשוד בקבלת דבר במרמה והפצת מידע כוזב באינטרנט. בחקירה עלה החשד כי החשוד כלל אינו מחזיק ברשותו את הרכבים אותם פרסם. מעצרו של החשוד הוארך.

בחקירה אינטנסיבית תוך גביית עדויות ואיסוף ראיות נוספות, איתרו החוקרים זהותו של חשוד נוסף, שעל פי החשד פעל יחד עם החשוד שנעצר ויחד עקצו במרמה את כספם של הלקוחות.

אתמול, פשטו חוקרי המשטרה על ביתו של החשוד הנוסף, בן 19 מבני ברק ועצרו אותו, בחיפוש בביתו נתפסו מספר מכשירים ניידים ומדיה.

החשוד תושב בני ברק, חשוד שפעל בפלטפורמות השונות ובאתרים חברתיים, בהם פתח עפ"י החשד פרופילים שונים בהם פרסם את שירותי השכרת הרכבים. הוא הובא לבית משפט השלום בעיר, שם קיבל בית המשפט את טענת עו"ד קובי בן שעיה והחשוד שוחרר. "אני מברך על החלטת בימ"ש להורות על שחרור מרשי לביתו" אמר עו"ד בן שעיה ל'בחדרי חרדים'. "למרשי לא הייתה כל מעורבות ו/או ידיעה על העוקץ הנטען, אין לנו ספק שהדברים יתבררו בסיום החקירה.

במשטרה שבים וקוראים לכל מי שחושב שנפל קורבן באופן דומה או נפגע מדפוס פעולה זהה, לפנות ולהגיש תלונתו בתחנת המשטרה הקרובה.

במשטרה ציינו, "נמשיך לפעול לאיתור העבריינים שמעיזים בתרגילי עוקץ ומרמה להכניס את ידם לכיסם של אותם לקוחות תמימים ובהם זוגות צעירים שמשקיעים את מיטב כספם בערב החשוב בחייהם, ולבסוף נותרים מאוכזבים ופגועים הן ברמה הנפשית והרגשית והן כלכלית".

רכבי יוקרה עוקץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד