י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

מחזיקים בסמארטפון? כך תחסכו כסף בצריכת נתונים

ביטול חלק מההתראות ושימוש בדפדפנים חסכוניים הם חלק מהכלים למניעת הבזבוז בסמארטפון

  • כ' טבת התשע"ב
צילום: בלומברג
צילום: בלומברג



כפי שכתב דארן מארף, מעורכי Engadget, משתמש הטלפון החכם הממוצע צרך ברבעון הראשון של 2011 כ-89% יותר מגה-בייט של נתונים מאשר באותה תקופה אשתקד. כדי להימנע מעמלות שימוש יתר תצטרכו לרסן את צריכת המידע שלכם - אבל החיסכון לא צריך להיות מכאיב. שינוי של כמה הגדרות בטלפון יפחיתו את זרימת המידע בצורה משמעותית, ויש גם אפליקציות ודפדפנים שיכולים לסייע בחסכון.

שנו את ההגדרות שלכם

כאשר התראות מפייסבוק, טוויטר והדוא"ל שלכם קופצות ברגע שמתקבלים מסרים זה נוח, אבל ההודעות הללו זוללות זמן מידע. רק אם אתם ממש חייבים עדכונים באופן מיידי, ודאו שכל אפליקציה עם קביעת "רענון" (Refresh) תעודכן ל"ידני" (Manual) - במקום להיות על קוצב זמן - וכבו את הודעות הדחיפה לכניסת דוא"ל באפליקציית המייל שלכם.

בנוסף, בדקו אם הסינכרון האוטומטי (Autosync בדרך כלל נמצא בחשבונות דוא"ל ולוחות שנה) מנוטרל. למשתמשים כבדים, ההגדרות האלה מפחיתות צריכה במאות מגה-בייט בחודש. טיפים נוספים: העבירו את הטלפון ל-Wi-Fi לפני שאתם מרעננים אפליקציות שצורכות זמן מידע, כמו גם לפני שאתם מעדכנים את ספריית האפליקציות שלכם, והשאירו את הטלפון בבית מחובר לרשת ה-Wi-Fi.

השתמשו בדפדפנים טובים יותר

הורידו את אופרה מיני, דפדפן אינטרנט קומפקטי, מהיר וחינמי למכשירי אייפון ואנדרואיד. כשמשתמש מבקש לצפות בעמוד אינטרנט, הבקשה נשלחת לשרת האופרה, אשר מוריד את העמוד מהאינטרנט, ואורז אותו בפורמט דחוס ומסודר שנקרא OBML, ודורש פחות נתונים להורדה. למכורים ליוטיוב כדאי גם להוריד את דפדפן Spyfire (תמורת כ-3 דולרים), שמציע מאפיין דחיסת מולטימדיה, שמאפשר למשתמשים לבזבז פחות זמן בהורדת סרטונים ופחות זמן מידע בגישה אליהם.

חפשו אפליקציות חוסכות מידע

Onavo היא אפליקציה חינמית שפועלת כשרת פרוקסי עבור מכשירי אייפון ואנדרואיד. היא דוחסת מידע שנשלח אל המשתמש - מפייסבוק, טוויטר ואתרים אחרים - על השרתים של Onavo, לפני שהוא נשלח אל הטלפון. המשתמשים מקבלים גישה לדו"חות דחיסה ומדדי חיסכון במידע. אבל האפליקציה לא דוחסת מידע שהמשתמש שולח, כך שתמונות ווידיאו שיועלו ייראו היטב.

אם אתם עדיין מודאגים מהחשבון שלכם אחרי שנקטתם בצעדים האלה, אפליקציות ה-3G Watchdog לאנדרואיד (שמחירה כ-3 דולרים) וה-DataMan Pro ל-iOS (שמחירה כ-2 דולרים), המספקות שירותי ניטור מידע והודעות מפורטים, מסייעות להפחית צריכה כשאתם מתקרבים להגבלה החודשית שלכם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד