י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חולה ב'דחיינות', לא חבל?

אוהבת לדחות ביצוע מטלות? • ממה נובעת מחלת ה"דחיינות"? • מניעת דחיינות תשפר את מצב הקריירה שלך • גם את מאזן חשבון הבנק ואת חיי המשפחה • עושים היום במקום מחר

לנקות מחר או היום? צילום אילוסטרציה
לנקות מחר או היום? צילום אילוסטרציה



כולנו מכירות את התופעה, לא כולנו נגועות בה. מטלה מוטלת על כתפינו לביצוע מיידי, הדחייה כבר בפתח, התירוצים יעלו ויבואו אחר כך.

"הדחיינות היא תופעה הגורמת לתסכול, לחוסר הערכה עצמית וביקורת עצמית גבוהה, היא פוגעת באפקטיביות שלנו, בשמנו הטוב, ביכולת שלנו לעמוד ביעדים, ביחסים שלנו, בחדר המיטות ובסופו של דבר גם חשבון הבנק נפגע ממה שדחינו ולא עשינו, הכי קשה לאחר מכן להתמודד עם התוצאות", אומר עופר מלמד, מפתח שיטת המכלול בנושא הפתרונות ל"דחיינות".

"למרות סגנון החיים הקדחתני של התקופה בה אנחנו חיים, רובנו משלימים עם התופעה או 'המחלה' הנפוצה דחיינות. לכולנו מוכרת הסיטואציה בה יש לנו רצון לייצר משהו, להתחיל בפעולה, לשלוח מייל עם סיכום למחרת פגישה חשובה או אפילו להתקשר על מנת לקבוע עם האינסטלאטור ופתאום מגלים שעבר עוד יום".

עופר הוא יועץ אישי ועסקי הנותן כלים מעשיים כדי להימנע מדחיינות, דהיינו לעשות היום במקום מחר.

"אם התופעה מוכרת לכם, אזי אתם שייכים לקבוצת בני האדם במאה ה 21", הוא אומר.
הרעיונות, לדבריו, פשוטים, קלים ליישום כמו לקבוע לו"ז נקודתי או לבצע שתי משימות לא נעימות לפני השעה 11 בבוקר, הרעיון הוא להפוך אותם להרגל קבוע.

עופר מאמין שכלים מסוג זה יכולים לשפר את מצב הקריירה, את מאזן חשבון הבנק ואת פני החברה בה אנו עובדים, כמו גם את חיי המשפחה, התנהלות נכונה עם מטלות הבית והילדים.

המתכון של עופר

דחיינות היא תופעה שלא חייבים להשלים איתה, ישנם כלים רבים שיכולים למנוע מאיתנו להיות דחיינים ואציין שניים לדוגמא מתוך שיטת המכלול:

1. בבוקר בו מרגישים שהדברים לא מתקדמים או נאמר "תקועים", אני ממליץ לבחור שתי משימות שאינן נוחות לנו לעשייה ולבצע אותן עד השעה 11:00 באותו הבוקר. זו יכולה להיות שיחת טלפון שאתם דוחים כבר זמן רב, אולי אפילו פרגון לבן בת הזוג. אם נאמץ לנו שיטה זו כמנהג ונפעל כך באופן שוטף, נדחה פחות ויהיו לנו תוצאות יותר טובות. לקוחות עסקיים ואנשי קריירה רבים מדווחים שהרגל פשוט זה מניע אותם ליותר מעשים.

2. יצירת לו"ז נקודתי. כחלק משיטת המכלול הרגל זה יקדם מטלות וימנע דחיינות ע"י סידור היום בתווכי זמן קצרים יותר. לרוב תשובתם של אנשי עסקים או אפילו הורים המטפלים בילדיהם יעידו כי רוב הזמן שהולך לאיבוד במהלך היום הוא בין פגישות, משימות ואף בנהיגה. בפועל אנחנו יוצאים מפגישה, חוזרים למשרד, מכינים קפה, מדברים עם קולגה או אפילו עם אמא וכך חלפו להן שעתיים תמימות בהן יכולנו לעשות הרבה פעולות. התוצאה: תסכול, עומס, חוסר הספק ושוכחים מכל הדברים הטובים שכן הצלחנו לעשות.

3. הפתרון ליעילות בין פגישות או בין ישיבות, הוא רגע לפני שניגשים לענות למיילים, לפני שעונים לשיחת טלפון הבאה, לפני שנכנסים לפייסבוק ומגלים ש"הלכה עוד שעה" לקחת 2 דקות כדי לארגן את הלו"ז הנקודתי. לדוגמא:

לו"ז נקודתי: מ 14:20 ועד 14:50 אלו המשימות שלי:

1) להחזיר טלפון בקשר להצעת מחיר.

2) לקבוע עם האינסטלטור. (כדי שנחזור הביתה עם משהו שבאמת עשינו)

3) לענות למייל מאתמול בלילה.

חשוב לשים לב!

• אם החלטנו על לו"ז נקודתי אנחנו עושים רק את מה שקבענו בזמן זה.

• לא עונים לטלפונים נכנסים- כאילו שהיינו בפגישה.

• בוחרים משימות שאנחנו יודעים שנעמוד בהם בזמן שקבענו. (לא לשקר לעצמנו-לפחות לא ברגע נקודתי זה).

• מבצעים שתי משימות לא נוחות עד השעה 11 בבוקר באופן קבוע.

עופר מלמד- מלמד לתוצאות - יוצר שיטת המכלול ומומחה לאפקטיביות ברגע. www.ofermelamed.co.il



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד