י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשל המינויים החדשים

סוער בב"ב: תושבים התפרצו - הישיבה התפוצצה

ישיבת מועצת העיר הראשונה בעיר בני ברק לאחר מערכת הבחירות, הייתה אמורה להיות חגיגית, אלא שמהומה פרצה באולם הישיבות, גורמי האופוזיציה התפרצו על ראש העיר הנבחר אברהם רובינשטיין והישיבה התפזרה • האופוזיציה טוענת: "עסקני העירייה ניסו לגזול מיליוני שקלים"

סוער בב"ב: תושבים התפרצו - הישיבה התפוצצה
ישיבת מועצת העיר צילום: הבני ברקים

לראשונה התפוצצה ישיבת מועצת העיר בבני ברק, בישיבתה הראשונה בתום מערכת הבחירות, לאחר שחמישה חברי אופוזיציה, שלושה מהפלג הירושלמי, אחד ממפלגת 'הן' ואחד מסיעת הליכוד, התפרצו בקריאות קשות בזמן ניסיון מינוי בכירים לתפקידים שונים.

במהלך הישיבה נשמעו קריאות גנאי חריפות לעבר ראש העיר הנבחר אברהם רובינשטיין, וכן לעברו של חנוך זייברט סגנו, אך 'בחדרי חרדים' נמנע מלפרסם את הדברים הקשים.

מסיעת הליכוד נמסר, כי "בישיבת מועצת העיר הערב, ניסו עסקני העירייה לגזול מיליוני שקלים מכספי התושבים ולמנות את מקורביהם לתפקידים שונים במחטף".

יו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, הבהיר כי מדובר בניסיון לא חוקי, ודרש את התערבות היועץ המשפטי לעירייה. וידר אמר כי "חגיגת השחיתות נגמרה ומעכשיו העירייה תתנהל בשקיפות וביושר".

"כעת, לאחר שעה בה ניסו העסקנים להעביר שוב ושוב את ההחלטות, המחטף נכשל והישיבה התפזרה", הוסיף וידר.

מסיעת "בני תורה" נמסר בתגובה: "בהתאם לפס"ד בג"ץ הקובע כי אך ורק האופוזיציה היא אשר תקבע את הנציגים מטעמה בוועדות, בדירקטוריונים ובגופים השונים בהם יושבים חברי המועצה, וכי חובה למנות נציגים מטעמה בכל הנ"ל ע"פ חוק, כפי חוק עקרון הייצוג היחסי המחייב לתת לסיעת בני תורה ייצוג בכל ועדה וועדה".

"קיימה האופוזיציה על שלושת הסיעות דיון על השיבוצים מטעמה בכל הנ"ל בהצבעה שנתקיימה נבחרו השיבוצים של האופוזיציה במסמך רשמי עם חתימות כחוק. תחת זאת ראש העירייה הביא בניגוד לחוק רשימה בניגוד לשיבוצי האופוזיציה".

"בנוסף, ראש העירייה לא אפשר לחברי האופוזיציה להגיב על כל סעיף וסעיף בסדר יום, כפי שמחייב החוק, ואף סגר את המיקרופונים אשר תפקידם לתעד לפרוטוקול את הדברים החמורים. הדבר ללא ספק מהווה שיבוש חמור ונפשע של דיני העיריות והתקנות, הדבר אף מהווה שיבוש פרוטוקול על כל המשתמע מכך. רק לאחר מחאה נרחבת פתח ראש העירייה את המיקרופון המקליט, אך לאחר שנשמעו ע"י חברי המועצה דברי ביקורת על התנהלות נפשעת זו ולאחר שנתבקש הוא והיועמ"ש לתת נימוק משפטי לחוקיות ההצבעה והדיון, סגר מידית את המיקרופונים המתעדים לפרוטוקול בשנית ובשלישית. ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותינו וננהג כאופוזיציה אמיתית מגובשת וחכמה".

מדוברות עיריית בני ברק נמסר היום בהודעה לעיתונות: "מועצת עיריית בני ברק בחרה בישיבתה הראשונה, לפי הצעת הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר בהרב חנוך זייברט מסיעת "הרשימה התורתית המרכזית" (אגודת ישראל- דגל התורה) למ"מ ראש העיר; הרב מנחם שפירא והרב יהושע מנדל, אף הם מסיעת "הרשימה התורתית המרכזית" לסגני ראש העיר והרב אליהו דדון, והרב גדליהו בן שמעון, מסיעת ש"ס, לסגני רה"ע".

אברהם טננבאום, מזכיר העירייה ודוברה, אומר  בתגובה לפיצוץ הישיבה: "בושה וחרפה מה שהלך במליאה, איך אדם חובש כיפה מסוגל לדבר כאלה דברים. זעזוע ושאט נפש מהדברים שנאמרו לעבר ראש העיר וסגנו".

לטענת חברי האופוזיציה על כך שהמיקרופונים של חברי האופוזיציה נסגרו והם לא יכלו לדבר המליאה מגיב דובר העירייה, "זה שקר שרק להם נסגרו המיקרופונים. אין לראש העיר וסגנו שום קשר לטיפול במיקרופונים, זה חברה חיצונית שמטפלת בזה. אם מישהו טוען שרק לאופוזיציה סגרו, הוא מדמיין, או שהוא שקרן והוא צריך טיפול רפואי".

לטענת חברי האופוזיציה על כך שהמינויים לא חוקיים, אומר דובר העירייה, "המינויים חוקיים לחלוטין. היועץ המשפטי של העירייה יהודה ליבוביץ, אמר לראש העיר שכל המינויים חוקיים, והוא לוקח על עצמו את האחריות המשפטית".

עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין מועצת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד