כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ביבי מחפש ללכלך עליי"

כשנתניהו ולפיד התקוטטו מעל גבי הפייסבוק

על רקע תיק 2000: עימות סוער בפייסבוק בין נתניהו ללפיד, בעקבות חשיפת הפגישות הסודיות של לפיד עם נוני מוזס • נתניהו שיתף את מסקנותיו על הפגישות וקרא לחקור את יו"ר יש עתיד • לפיד השיב אש: "נתניהו ואנשיו עסוקים בלזרוק בוץ על אחרים – לא יעזור להם"

נתניהו ולפיד
נתניהו ולפיד צילום: פלאש 90

אמש (חמישי) נרשם עימות חדש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד. העימות הסוער בא על רקע תחקיר שערך ערוץ 10 - שחשף את קשריו הסודיים של יאיר לפיד עם נוני מוזס בעת היותו שר האוצר, מה שמזכיר את הטיעונים כנגד נתניהו בעניין תיק 2000, המכונה גם "תיק נתניהו-מוזס". 

בפוסט שפירסם נתניהו בדף הפייסבוק שלו נכתב: ״בשישי האחרון חשפה שוב אילה חסון כי יאיר לפיד נהג לנהל פגישות חשאיות עם מוזס בהיותו שר האוצר. בהמשך השבוע הודה לפיד כי שוחח עם מוזס על הדרך שבה הוא מסוקר".

"ומה ביחס לתמורה?", שאל נתניהו תוך שהוא מרמז על אפליה של רשות האכיפה שמבדילה בינו לבין לפיד. "על רקע הפגישות הדיסקרטיות נדון ועבר בקריאה טרומית בכנסת חוק "ישראל היום", השווה למוזס סכומי עתק, ומרבית אנשי יש עתיד תמכו בו".

"נוסף על כך", הבהיר נתניהו, "במהלך כהונתם הקצרה העבירו שרי יש עתיד לקבוצת "ידיעות" 3.5 מיליון שקלים מכספי הציבור עבור תוכן שיווקי וסיקור חיובי".

נתניהו העיר בציניות: "פעולותיו של לפיד לא יכולות בהכרח להפוך אותו לעד מפתח, אבל בהחלט עשויות להקנות לו מעמד של עד מדינה".

נתניהו הוסיף לטעון על אפליה: "האם לפיד ומוזס שוחחו על חוק "ישראל היום"? האם דנו במיליונים שזרמו משרי מפלגתו של האחד לעיתונו של האחר? התשובות לשאלות עדיין עמומות, אך למרות ההתעלמות מהקריאות לבדוק את התמיהות, גם במשטרה ובמערכת אכיפת החוק יצטרכו להכריע בקרוב: אם סיקור חיובי וקידום חוק עבור חבר ומקורב אינן עבירות פליליות, מדוע בכלל החלו החקירות״.

יאיר לפיד לא נשאר חייב והשיב למתקפה של ראש הממשלה נגדו. בפוסט שפירסם ברשתות החברתיות כתב: "בנימין נתניהו, עדיין ראש הממשלה, תקף אותי הערב בעמוד הפייסבוק שלו. ככה נראה לחץ. ככה נראה סדר עדיפויות עקום. הדרום מלקק את פצעיו, יוקר המחיה הוא ברמה של טוקיו, אבל נתניהו ושליחיו עסוקים בשאלה אם נפגשתי עם נוני מוזס".

לאחר שפתח במתקפה חריפה על נתניהו, לפיד התייחס גם לגופם של דברים: "האם נפגשתי עם מוזס? התשובה היא כן, בטח, למה לא?".

לפיד סיפר כי "באותם ימים, הרבה לפני שנפתח תיק 2000, אף אחד לא חשב שיש בעיה להיפגש עם המו"ל והעורך האחראי של ידיעות ו-Ynet. מאוחר יותר שאלו אותי ברדיו וגם מול מצלמות הטלוויזיה אם נפגשתי עם מוזס. בכל הפעמים אמרתי, "כן, ברור שנפגשתי איתו, מה הבעיה?"

לפיד הוסיף: "הרי לא רק איתו נפגשתי, אלא עם רוב המו"לים והעורכים של כלי התקשורת בישראל. נפגשתי עם שלדון ומירי אדלסון מ"ישראל היום" ו"מקור ראשון", עם אלי עזור מ"מעריב", עם רון לאודר כשהיה הבעלים של ערוץ 10, עם עורכי ערוץ 2, עם רבים אחרים. כל ראש מפלגה במדינת ישראל מנהל פגישות כאלה באופן שוטף. כולם כולל כולם. זה חלק מהעבודה. להיפגש, לדבר, להציג עמדות".

לפיד התייחס גם לטענת נתניהו על הקמפיין של יש עתיד בידיעות אחרונות: "ואז הגיעה ההכפשה הבאה: "עובדה שהיו שרים מיש עתיד עשו קמפיינים בידיעות אחרונות". גם את הסיפור הזה הם מגלגלים בפעם העשירית, וגם הפעם אף אחד לא מבין מה בדיוק הם רוצים".

יו"ר יש עתיד נקט בדוגמאות: "כן, משרדים ממשלתיים עושים קמפיינים פרסומיים. כל הזמן. בנט עושה קמפיין לחמש יחידות, אקוניס לשבוע החלל, מירי רגב ל "לא לד-אוגוסט" ולעצמה. זה חלק מהפעילות השוטפת של רוב המשרדים הממשלתיים". כולם יודעים היטב שאין עם זה שום בעיה - אבל מה אכפת להם לזרוק האשמות לאוויר ולקוות שמשהו יידבק".

"יש פה ניסיון מסוכן לערער את כל המערכת", קובע לפיד. "נתניהו ואנשיו הגיעו למסקנה שהם לא יכולים יותר להכחיש ולהגיד שלא היה כלום ואין כלום, אז עכשיו הם עסוקים בלזרוק בוץ על אחרים בתקווה שהוא יידבק. לא יעזור להם. יש הבדל בין מושחתים לבין אנשים ישרים".

לסיום כתב לפיד: "שילמתי לא מעט מחירים על ההחלטה ללכת לחיים הציבוריים, הפסדתי חיים נוחים וטובים, אבל לא התחרטתי על זה מעולם. אפילו לא לרגע. אני מאמין בדרך שלי, באמת, ביש עתיד ובאנשים סביבי. אם הם חושבים שרמזים וניסיונות לזרוק בוץ יזיזו אותנו מדרכנו - הם באמת לא מבינים איך נראית שליחות אמיתית".

 

נוני מוזס בנימין נתניהו תיק 2000 יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד