י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שוב אל על > הפעם המזוודות

החסידים שבו ארצה ללא שטריימל לשבת

חסידי באבוב ששבו לישראל מחתונת נכד האדמו"ר בארה"ב, נותרו ללא שטריימל לשבת, עקב "תקלה ביטחונית" | בינתיים הם פוצו בבקבוקי מים וכן ופלים | אחד הנוסעים, נהגו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ל'בחדרי': "אי אפשר לפגוע באל על, על אף הבעיות האחרונות, אנחנו חייבים אותם"

החסידים שבו ארצה ללא שטריימל לשבת
שטריימל צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

אל על כמידי שבוע: כ-200 נוסעים חרדים שהמריאו בטיסת אל על 028 שהמריאה מנמל התעופה נוארק שבניו גרז'י ונחתה הבוקר בישראל, גילו כי המזוודות שלהם נותרו בניו יורק, בהם 160 מחסידי באבוב, שחזרו משמחת החתונה לנכדו הבכור של הרבי, שנחגגה השבוע בבורו פארק. הוי אומר שהשטריימלך ובגדי השבת נותרו שם והם יצטרכו להשיג חלופות עד לכניסת השבת, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

לדברי אחד הנוסעים ששוחח עם 'בחדרי חרדים', "באל על אמרו לנו, שעתיים לפני הנחיתה, כי מסיבות ביטחוניות המזוודות נותרו שם ולדבריהם בפועל המסוע של המזוודות נתקע להם והם לא רצו לעכב את הטיסה, כפי שקרה בשבוע שעבר, אך חלק מהאנשים כן קיבלו את המזוודות". 

עם נחיתתם בנתב"ג, הלכו הנוסעים למוקד איתור כבודה, בכדי לרשום את פרטיהם ושמעו כי עדיין לא ידוע מתי המזוודות יגיעו ארצה ובפרס ניחומים על הצער הוגשו להם להם מים וכן ופלים. 

החסידים ממתינים באיתור כבודה בנתב"ג. צילום: באדיבות המצלם

הרב יצחק רוזנגרטן, נהגו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שהיה על הטיסה, מספר ל'בחדרי חרדים' כי אחת המזוודות שלו לא הגיעה, אך מזוודה אחרת שלו כן הגיעה, ולמזלו בגדי השבת שלו היו במזוודה שכן הגיעה, כך שלפחות יש לו את בגדי השבת.

לגבי זמן ההמתנה והכעס של האנשים אומר הרב, "אנחנו חיכינו שעה וחצי למזוודות, זה הרבה זמן, לרוב האנשים לא הגיעו המזוודות עם בגדי השבת שלהם, זה מאד מאכזב שזה קורה".

"האם הרב ימשיך לטוס באל על?", שאלנו. "אני אמשיך לטוס באל על", השיב הרב והסביר, "אי אפשר לפגוע בהם על אף הבעיות האחרונות, בזמן אחת המלחמות, הם היו החברה שהטיסו ישראלים לארץ ומחוצה לה, אנחנו חייבים אותם".

הרב וינגרטן הזכיר את הסיפור מלפני 8 שנים, כאשר באחת הטיסות בהן טס ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל והתעוררה בעיה באחד המנועים, התבטא אז ראש הישיבה לאחר הטיסה ואמר כי "זכות הנוסעים היהודים שהיו על המטוס הצילה את כל נוסעי המטוס".

ר' יצחק הוסיף, כי "יש אכזבות מההתנהלות של החברה, אם זה בהמתנה הארוכה למזוודות, ואם הסיפור האחרון שבו החרדים הוכפשו ללא עוול בכפם, אבל בסופו של דבר זמני הטיסות מתאימים לנוסע החרדי, כי המטוס נוחת בזמן מתאים שמספיקים תפילה בציבור".

הכיבוד שהוציאו באל על כפרס ניחומים לממתינים באיחור בכבודה. צילום: באדיבות המצלם

מ'אל על' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חלק ממטען הנוסעים טרם הגיע ארצה, בשל עיכובים שנגרמו על ידי הרשויות המקומיות בנמל התעופה בנוארק. אל על מצויה בקשר עם הנוסעים, ופועלת על מנת להטיס את המטען ארצה ללא דיחוי. אנו מצרים על אי הנעימות שנגרמה ללקוחותינו".

 

אל על מזוודות באבוב שטריימל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד