י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפה

ראש הישיבה הליטאי לחסידי: איפה האחריות

מכתב יוצא דופן בחריפותו שיגר ראש ישיבת 'אור ישראל' לראש ישיבת 'סלונים', בו הוא מבקר אותו על הקו התקיף והבלתי מתפשר שהוא מוביל בחוק הגיוס, מה שמונע מח"כי 'אגודה' לתמוך בו: "ראינו במו עינינו כמה חללים הפילה הגישה הבלתי אחראית הזאת" | 'בחדרי' עם המכתב המלא

ראש הישיבה הליטאי לחסידי: איפה האחריות
ראש ישיבת סלונים וראש ישיבת אור ישראל צילום: יעקב כהן, פלאש 90 / שוקי לרר

חשיפה: כאשר חילוקי הדעות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', עולים שוב על שולחן הדיונים, כאשר חוק הגיוס שנפסל על ידי בג"ץ פוקע בעוד כשבוע ולאחר שראש הממשלה פועל ימים אלו, להעביר את החוק ונתקל מול התנגדות של חלקים ב'אגודת ישראל' - משגר ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן מכתב נדיר לראש ישיבת 'סלונים' הגאון רבי משה ברזובסקי, בנו של האדמו"ר מסלונים, מכתב המתפרסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים'.

הגר"י רוזן, הממונה מטעם 'דגל התורה' בנושא חוק הגיוס, כותב לראש ישיבת סלונים, שמוביל את הקו התקיף נגד חוק הגיוס, בעקבות מאמר שפורסם ב'המודיע', בו פורט מדוע החוק מסכן את עולם התורה. לדברי הגר"י רוזן, "נזדרזתי היום להשיב אמרים, בפרט אחרי שראיתי שדבריכם פורסמו היום ב'המודיע', ולענ"ד יש בהם כדי להטעות את מי שאינו בקי בנושא".

"אומר לכבודו אשר על לבי", מוסיף הרב רוזן במכתב שנחשף ב'בחדרי חרדים', "קצרה דעתי מהבין ההתנגדות לחוק המוצע [כפוף לשינויים מסוימים], ואפתח במשל חידתי, וכי עד עתה לא היינו תחת סנקציות פליליות, והרי חוק שרות בטחון חל כהיום הזה על כולנו, ובחוק הקיים יש סנקציות פליליות ברורות, ומה פשר הדיבורים שהחוק המוצע הוא שכולל סנקציות כאלו".

לדברי ראש ישיבת 'אור ישראל', "מבחינה זאת אין כל נפק"מ בין מה שהיה לבין החוק המוצע, ולכשיפקע חלילה בקרוב ההסדר שהיה קיים עד עתה, הרי אנחנו בדיוק במצב שכבודו מתאר מה שיקרה עוד כמה שנים, בהבדל אחד שזה יקרה חלילה כבר עתה!", דהיינו אין בעיה להעביר את החוק כפי שהוא, שכן קיימת סכנה ממשית שהחוק פוקע בעוד שבוע.

עוד מוסיף הגר"י רוזן ומנמק כי, "שותא דמר לא ידענא, כבודו לא נותן פתח לכל אלטרנטיבה חוקית לעת הזאת, והרי תוך זמן קצר נחשף כולנו למלתעות חוק שרות בטחון, שכבודו כ"כ חושש שיחול עלינו בעוד כך וכך שנים, ומתוך חשש זה בא לידי החלתו באופן מידי".

ראש הישיבה מנסח בעדינות, התקפה על הרב ברוזבסקי וכותב לו: "אתמהה האיך נוטל כבודו אחריות כה כבידה לסכן את כלל בני התורה, ואם כוונתו שנצא למאבקים וכיו"ב, הרי בדרך זו נוכל לילך אם ח"ו יפקע החוק בעוד כך וכך שנים, וכי כמה שנים שקטות בנושא עדין זה מילתא זוטרתא היא בעיני כבודו, והרי ראינו במו עינינו כמה חללים הפילה הגישה הבלתי אחראית הזאת, שהביאה להפגנות אלימות, וכמה וכמה אברכים הוציאו עצמן מכותלי ביהמ"ד אם לזמנים מסוימים ואחרים אף לצמיתות ל"ע".

במכתב המפורט מתייחס הגר"י רוזן למצב הפוליטי כיום, בו עולה השאלה, האם לפרוש מהקואליציה ולהוביל לבחירות באם החוק יעבור במתכונתו הנוכחי. לדבריו, "דבר אחד זכיתי להבין שכבודו חושש שאי יציאה מהקואליציה היא בגדר הסכמה והצהרה המכירה בסנקציות נגד לומדי התורה, ולולא שהייתי מכיר את כבודו הייתי סבור שטענה זו באה מאחד מאנשי ה'ציונות הדתית' המכירים בחוקי המדינה כערך עליון, ואילו אנחנו התחנכנו לאור גדולי התורה שכל חוקיהם הבל וריק, ואטו נימא שישיבה בקואליציה היא הכרה בחוק המאפשר ליתן 'היתרי עבודה' בש"ק רח"ל?", כך במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בסיום המכתב החריף מבקש הרב רוזן לשקול את הדברים באחריות ומברך את אביו האדמו"ר מסלונים החבר במועצת, "השי"ת ינחהו בדרך אמת, לכבוד התורה הקדושה ולומדיה".

הרב יגאל רוזן הרב משה ברזובסקי חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד