כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024

האקר סעודי הפיל את אתרי 'הבורסה' ו'אל-על'

מכרטיסי אשראי לאתרי הדגל, המלחמה האלקטרונית מתעצמת • החמאס קרא אתמול להחריף את פעולות הפריצה נגד האתרים הישראליים • הבוקר התממש האיום

האקר סעודי הפיל את אתרי 'הבורסה' ו'אל-על'

אתרי האינטרנט של הבורסה לניירות ערך של תל אביב ושל חברת אל על נפלו הבוקר. בבורסה לניירות ערך הודיעו כי "אתר הבורסה אינו זמין כעת עקב פעילות תחזוקה. אנו עושים את המירב על מנת לאפשר גישה בהקדם האפשרי. אנא נסו שנית מאוחר יותר". עם זאת, בניגוד למקובל במקרים כאלה, בבורסה לא הודיעו מראש על עבודות תחזוקה צפויות.

רצף הנתונים בנוגע למסחר בבורסה לא נפגע ובחדרי המסחר מדווחים כי פעולות הקנייה והמכירה מתבצעות כרגיל. אתר המאיה שמפעילה הבורסה להעברה שוטפת של דיווחים מהחברות למשקיעים לא נפגע אף הוא ומתפקד כרגיל.

על פי דיווחים בתקשורת, ההאקר הסעודי OxOmar הזהיר מראש שהבוקר בשעה 10:00 הוא יפיל את האתרים.

החמאס קרא אתמול להחריף את פעולות הפריצה נגד אתרים ישראליים, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "החדירה לאתרים ישראלים פותחת מרחב חדש של התנגדות ומלחמה אלקטרונית חדשה נגד הכיבוש הישראלי", מסר דובר החמאס, סמי אבו זוהרי, לעיתונאים ברצועת עזה. זאת לאחר שבשבוע שעבר כבר עודד בני נוער נוספים ללכת בעקבות ההאקרים מסעודיה וממדינות נוספות.

בשבועות האחרונים חשפו האקרים אנטי ישראלים עשרות אלפי פרטים של ישראלים ובהם גם מספרי כרטיסי אשראי, כתובות אימייל, מספרי טלפון ופרטים נוספים. בתגובה פתחו גם האקרים ישראלים ויהודים בתקיפות משלהם על אתרים ערבים וחשפו גם הם פרטים של גולשים ערבים. במקביל, נפרצו דפי פייסבוק וחשבונות אימייל של בכירים במדינות ערב. ביום שישי הודיע האקר יהודי כי הוא מחזיק ב-30 מיליון כתובות מייל ממדינות ערב, והוא הבטיח לפרסם כ-1,500 כתובות מדי יום במשך 55 שנה.

ביום חמישי האחרון דווח כי מומחי מחשב ישראלים חשפו ארבעה האקרים נוספים הקשורים לקבוצת ההאקרים group-xp שבה חבר גם ההאקר הסעודי 0xOmar שפתח את הסערה הנוכחית בפרסום עשרות אלפי כרטיסי אשראי.

מחברת אל על נמסר: "אנו מודעים לכך שמזה שבועיים מתנהלת מלחמת סייבר נגד מדינת ישראל. אנו עוקבים מקרוב אחר פעילות ההאקר הסעודי. כמו כן, אנחנו נוקטים באמצעי זהירות בפעילותו של אתר החברה. כתוצאה מכך ייתכנו שיבושים בפעילותו של האתר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד