כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

75% מהציבור: מצלמות אכיפה יביאו לירידה במספר תאונות הדרכים

כך על פי סקר שערכה עמותת אור ירוק. מנכ"ל אור ירוק: "מצלמות האכיפה צריכות גלויות ומובלטות באמצעות שילוט. הכסף מגביית קנסות צריך להיות מופנה למאבק בתאונות הדרכים"

75% מהציבור: מצלמות אכיפה יביאו לירידה במספר תאונות הדרכים



הציבור מאמין ביעילותן של מצלמות האכיפה- כך עולה מסקר שערכה עמותת "אור ירוק" ועל פיו 75% מהציבור סבור כי כי מצלמות אכיפה יביאו לירידה במספר תאונות הדרכים. מתוכם, כשליש מהציבור ( 31%) בטוח שכן, ועוד 44% מהציבור חושבים שכן. הסקר נערך עבור עמותת "אור ירוק", באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, בקרב מדגם ארצי מייצג. 10% מהציבור בלבד סבורים כי מצלמות האכיפה לא יפחיתו את מספר תאונות הדרכים, 23% חושבים שלא. על פי הודעת המשרד לביטחון פנים, החל מסוף חודש ינואר עתידות להתחיל לפעול 21 מצלמות אכיפה דיגיטליות בכבישי ישראל: חלקן מצלמות רמזור וחלקן מצלמות מהירות. על פי התוכנית, בתוך כשנתיים עתידות לפעול כ-300 מצלמות אכיפה דיגיטליות- 100 מצלמות רמזור ועוד כ-200 ממצלמות מהירות.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על מנת להפוך את מצלמות האכיפה לכלי יעיל וראוי במאבק בתאונות הדרכים יש להציבן בכבישים ובצמתים הבעייתיים והמועדים לפורענות בלבד. יש להקים ועדה בראשות שופט שתבחן את המיקומים המתאימים למיקום המצלמות וכן, על המצלמות להיות גלויות ובולטות כדי שישמשו להתרעה ולאזהרת הנהגים לבל יעברו את העבירה. את הכסף מגביית הקנסות יש להעביר למלחמה בתאונות הדרכים".

שנת 2011 הסתיימה בעליה של כ-20% במספר הנהגים שנהרגו בכבישים. על פי נתוני הלמ"ס (2010), העבירה השכיחה ביותר של נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים הייתה אי ציות לרמזור (מעבר באור אדום). 1757 נהגים, שהיו מעורבים בתאונה, עברו עבירה זו. עבירת מהירות מופרזת הייתה העבירה הקטלנית ביותר( למ"ס 2010). כ-28% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים בעקבות עבירה זו- היו מעורבים בתאונה קשה או קטלנית.

מאור ירוק נמסר: סקירת מחקרים בעולם מוכיחה כי מצלמות אכיפה, מפחיתות בעד כ 35% את מספר התאונות עם נפגעים. מחקרים נוספים בעולם מצביעים גם הם על אפקטיביות גבוהה במיוחד של הצבת מצלמות אכיפה, במניעת תאונות דרכים. מחקר שבוצע בברטניה (גיינס ואל) הראה כי במקומות שהוצבו מצלמות אכיפה נרשמה ירידה של 24% בתאונות עם נפגעים. בסקירה של 28 מחקרים (וילסון ואל) ממקומות שונים בעולם, נרשמה ירידה של 11%-44% בתאונות עם נפגעים,בכבישים בהם הוצבו מצלמות אכיפה, בהשוואה לכבישים דומים שבהם לא הותקנו מצלמות. בהולנד נרשמה ירידה של 35% בתאונות, בכבישים שבהם נערך הניסוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד