ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
יחזור בו? > צפו בדבריו

לפיד תוקף: נתניהו מצא דרך חדשה להיכנע לחרדים

האם לפיד מתכוון לחזור בו מתמיכתו בחוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון? בדברים שפירסם הערב בתיעוד וידאו, הוא תוקף את הממשלה ומאשים אותה בכניעתה לחרדים. לדבריו, "אנשים שמשתמטים משירות, יקבלו כסף מהממשלה מתחת לשולחן" • צפו 

לפיד תוקף: נתניהו מצא דרך חדשה להיכנע לחרדים
לפיד צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, תוקף הערב (מוצאי שבת) את ניסיון הקומבינה על חוק הגיוס. ודורש מראש הממשלה להתחייב שלא יהיה קומבינות בחוק.

חבר הכנסת לפיד טוען בסרטון וידאו שהפיץ, כי "ממשלת נתניהו מצאה קומבינה חדשה, דרך חדשה להיכנע לחרדים, הם מבטיחים להם, שהם ישלמו להם מתחת לשולחן, בכל פעם שיופעלו הסנקציות הכלכליות כנגד משתמטים. אנשים שמשתמטים משירות, יקבלו כסף מהממשלה מתחת לשולחן".

לפיד מצטט, דברים של יו"ר הקואליציה חה"כ דוד אמסלם, שאמר כי "צריך להביא נוסחה, שמצד אחד היא משקפת את הסנקציה, מכיוון שיש לנו עניין לשים את הסנקציה, שזה לא ישראבלוף, ומצד שני לתת את הקידום האמיתי בלי קשר לסנקציה עצמה, משום שזה באמת מה שצריך. איך בזמנו אמר רבין? נלחמים בטרור כאילו אין שלום והולכים לשלום כאילו אין טרור. מה שנקרא סנקציה, כבודה במקומה מונח. אבל אנחנו מתייחסים לסעיף כאילו אין סנקציה".

"אמסלם אומר כאן בעצם - בואו נעשה קומבינה על חשבון הציבור", אומר לפיד ומפרשן, "גם לא יתגייסו חרדים וגם נשלם להם כסף. כי אם אנחנו פראיירים לפחות עד הסוף. נוסיף תקציב לישיבות מעכשיו כדי שיופעלו הסנקציות זה יהיה למראית עין".

כזכור, יאיר לפיד התחייב לאורך החודשים האחרונים, כי באם חוק הגיוס לא ישונה מהנוסח הנוכחי, שגובש על ידי משרד הביטחון, הרי שהוא ומפלגתו יתמכו בו בקריאה שנייה ושלישית כפי שנהג בסיבוב הראשון.

לא ברור האם בעקבות הדברים, הוא ישנה את החלטתו ויתנגד לחוק, דבר שעלול להפיל את החוק, שכן בקואליציה מעבירים את החוק על סמך קולות 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו', שכן בסיעות החרדיות צפויים להתנגד לו.

יאיר לפיד חוק הגיוס משתמטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד