י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשל התנגדות ההורים

מחדל: מאות תלמידים לא התחסנו נגד חצבת

למרות התפרצות המחלה: כ-600-500 ילדים בפרדס חנה לא חוסנו, חלקם מעולם • בעקבות תחקיר שערך "ישראל היום" יתקיים מחר דיון בנושא בכנסת • בכיר משרד הבריאות:"המשרד לא עושה כלום במשך שנים" • משרד הבריאות: שיעורי התחסנות בישראל הם הגבוהים בעולם"

מחדל: מאות תלמידים לא התחסנו נגד חצבת
אילוסטרציה צילום: pixabay

כבר יותר מ-2,000 ישראלים חלו בחודשים האחרונים בחצבת, מחלה מסוכנת והמידבקת ביותר המוכרת ברפואה, והתפשטות המחלה חושפת יותר ויותר את הכשלים החמורים של משרד הבריאות מול עשרות בתי הספר, שבהם יש אלפי הורים שמסרבים לחסן את ילדיהם.

כך למשל, מנתונים שהגיעו ל"ישראל היום" ונחשפו הבוקר (א') לראשונה, עולה כי רק בפרדס חנה יש ארבעה בתי ספר, שבהם מרוכזים רבים מהילדים שהוריהם מסרבים להתחסן, יש לפי ההערכות 600-500 ילדים שכלל לא חוסנו לחצבת ולמחלות מידבקות נוספות, ומשרד הבריאות לא עשה מולם עד השבוע כל פעולה משמעותית אף שאלה חלק מבתי הספר עם שיעור ההתחסנות מהנמוכים ביותר בישראל.

עוד מתגלה: מדובר במחדל שמקיף את המדינה כולה, ולפי טענות של רופאי ילדים, אחיות, מורים ומנהלי בית הספר - במשך שנים משרד הבריאות לא עשה פעולה כלשהי של הסברה מול הורים אלה כדי לעודד אותם לחסן את ילדיהם בבתי הספר, במסגרת שירותי בריאות התלמיד שניתנים ללא כל תשלום על ידי משרד הבריאות או באמצעות החברות הפרטיות "נטלי" ו"פמי בריאות", שמספקות עבור המשרד את שירותי בריאות התלמיד בחלק מבתי הספר בארץ.

תגובת משרד הבריאות: "פרשן הבריאות של ישראל היום בוחר לפרש את המציאות במנותק מהנתונים. שעורי ההתחסנות בישראל הם הגבוהים בעולם וזאת הודות לפעילות ארוכת שנים של המשרד. כיסי התנגדות לחיסונים קיימים בכל העולם וישראל מתמודדת איתם טוב מכולם. נותר רק לתהות על המניעים הלא עניינים של הפרשן".

לדברי משרד הבריאות: "ההתפרצות האחרונה נבעה כתוצאה מהתפרצויות בחול ומאוכלוסיות שאינן רשומות במשרד הפנים ומערכת הבריאות אין גישה אליהן ועל אף זאת, המשרד ביצע פעולות חסרות תקדים בהיקפן והעלה את שיעור ההתחסנות. אנו גאים בצוותים ובמשרד על ההתגייסות המרשימה".

חצבת פרדס חנה הורים חיסון מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד