י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רבי דוד הכריע > הולכים לבחירות

כך נראתה שבת המבחן של הרב החדש

שבת הניסיון של הרב החדש מישראל שהגיע למלבורן עברה בהצלחה, כעת נערכים לבחירות בקרב בני הקהילה החרדית | 'בחדרי חרדים' בתיאור מלא מהשבת הראשונה במחיצת הרב שהגיע מירושלים לאוסטרליה הרחוקה

כך נראתה שבת המבחן של הרב החדש
ביקור הרב קאהן באוסטרליה צילום: באדיבות המצלם

דריכות בקהילת 'עדת ישראל' במלבורן שבאוסטרליה, לקראת בחירות שייערכו לרב הקהילה החדש, שכבר הגיע לשבות במסגרת "שבת ניסיון" במהלך השבת האחרונה, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. 

הגאון רבי שלמה הכהן קאהן שהגיע מירושלים בסוף השבוע שעבר לקהילה, הוא ככל הנראה המועמד האחרון שייבחר כרב הקהילה ויחליף את הרב הקודם המנוח רבי אברהם צבי הלוי בעק זצ"ל.  

בשבת בבוקר, נשא הרב החדש דברים שהותירו פעורי פה את בני הקהילה. הרב דיבר על העניין של מינוי רב "הצורה שעושים את זה בבחירות שיהיה מרוצה לרוב הקהל אז יש סיעתא דשמיא", אמר הרב.

הרב הזכיר את ההיסטוריה של הקהילה במלבורן, שזכתה לכמה רבנים חשובים מאוד והזכיר את כולם. הרב סיפר שכשהציעו לו את הרבנות, הוא פחד לעמוד בין גדולים שהיו בקהילה, רבנים כל כך חשובים, ואיך הוא יכול לקבל כזה רעיון.

הרב סיפר כי נסע להתייעץ עם האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בנהריה כדת מה לעשות. רבי דוד שמע "מלבורן", ואמר מיד "מלבורן - זה עיר קדושה היו שם רבנים גדולים שהשפיעו על העיר" והורה לו לטוס מיד לשם. 

בהמשך הדרשה הזכיר מרבו, מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, שכל דבר יהודי חייב לעשות לשם שמים, אבל לא דורשים ממנו 100% ברוב הדברים. 60-70% לשם שמים זה גם טוב, אבל דבר אחד חייב להיות: 100% לשם שמים  והוא קנאות. 

לסיום, אמר שכשיבוא משיח במהרה, כל רב ינהיג שוב את הקהילה שלו, אז בטוח שכל הרבנים שהיו פה ובפרט הרב בעק זצ"ל, ינהיגו הלאה את הקהילה, ובענוותנותו אמר, "אם גם אני יזכה, אז גם אני יחפש מנין אז". 

גם בסעודה שלישית דיבר על העניין של שמח בחלקו, בין בגשמיות בין ברוחניות, והזכיר הרבה פעמים דברי תורה של בעל ה'חתם סופר'. הציבור יצא בהתפעלות גדולה.

לדברי אחד העסקנים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', לאחר הביקור המוצלח, כנראה שיקיימו בחירות והרב קאהן ימונה לרב.

מלבורן אוסטרליה הכתרה רב בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד