י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא בכל מחיר

התנאים של אריאל וסמוטריץ' לנפתלי בנט

מרכז 'האיחוד הלאומי', מציב תנאים לבנט בתמורה להמשך השותפות • סמוטריץ' תוקף את התנהלות הממשלה בחוק הגיוס ומבהיר: "לא ניתן לפגוע בשערה משערות ראשו של עולם התורה. זה לא התפקיד של החרדים"  

התנאים של אריאל וסמוטריץ' לנפתלי בנט
השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מרכז האיחוד הלאומי התכנס אמש (ראשון), לדון בהמשך השותפות עם סיעת 'הבית היהודי', לקראת הבחירות המתקרבות, כאשר בסיום הדיון, החליטו חברי המרכז, להמשיך במו"מ עם 'הבית היהודי' ולהציב תנאים להמשך השותפות, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

התנאים שיציגו צוות המו"מ של 'האיחוד הלאומי', שיורכב מחברי הכנסת אורי אריאל, בצלאל סמוטריץ' ומנכ"ל המפלגה אופיר סופר, הם; חופש הצבעה בענייני דת ומדינה, חברות של יו"ר המפלגה בהנהלת ראשי הקואליציה, כפי שקיים במפלגות אחרות, יחס של 1/3 ברשימה לכנסת וכן שותפות מלאה בקמפיין הבחירות.

על פי הודעת 'האיחוד הלאומי', חברי המרכז גיבו את ראשי המפלגה, ביקשו שלא ללכת עם 'הבית היהודי' בכל מחיר ולהיצמד לדרישות שעליהם החליטו. חלקם אף התרעמו על הסחבת של 'הבית היהודי' ודרשו לסיים את המו"מ במהירות.

יו"ר 'האיחוד הלאומי' שר החקלאות אורי אריאל, אמר בוועידה כי "זוהי ההזדמנות לפנות לראש הממשלה, שר הביטחון - תנו לנו לבנות חופשי ביו"ש! תנו לנו לבנות חופשי בירושלים!".

כנס 'האיחוד הלאומי' אמש. (צילום: דוברות המפלגה)

אריאל הוסיף ותקף את סיעת האחות 'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט, שלדבריו, "ישנן הצהרות תקשורתיות מהבית היהודי על השותפות ואני מאמין כי כוונת הבית היהודי הינה אחדות, אך במבחן התוצאה הבית היהודי מרחיק ולא מקרב את האחדות נכון לעכשיו".

"בעת הזאת" ציין אריאל, ב"קואליציה צרה שכזו, וערב הבחירות ובמצב רגיש, כולנו יודעים שאל לנו להיות נחפזים ואימפולסיביים, עלינו לפעול בחכמה, בינה ודעת וכך כנראה גם הבינו יו"ר הבית היהודי בנט והשרה שקד – לא מפרקים סיעה ימנית!".

"גם בשיחתי עם השר בנט ערב מסיבת העיתונאים, העברתי מסר ברור והבהרתי - אני לא מחליט החלטות ללא הרבנים, חברי המרכז והנהלת המפלגה – אני ללא אישורכם לא פורש!", עקץ אריאל את בנט.

אחריו, עלה לשאת דברים חוצבים, סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ', שתקף בדבריו את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלל נושאים ובהם חוק הגיוס, כשאמר כי, "בימים האחרונים ראש הממשלה נתניהו עשה סיבוב פוליטי על גב כולנו. הוא נשא את שם בטחון ישראל לשווא והילך אימים על הימין. אנחנו לא קונים את זה! ממשלת הימין תיבחן במעשים".

לדברי סמוטריץ', "ממשלת ישראל מעוניינת להעביר חוק גיוס בעזרת האצבעות של לפיד וליברמן. לנו יש אחריות על עולם התורה ולא ניתן לפגוע בשערה משערות ראשו של עולם התורה. זה לא התפקיד של החרדים. זה התפקיד שלנו. ממשלה שתפגע בעולם התורה היא לא ממשלת ימין".

האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ אורי אריאל הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד