ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות הפרסומים ב'בחדרי'

בסלונים תוקפים את ההדלפה ומבהירים: "לא נגיב יותר למכתבים"

לאחר ש'בחדרי' חשף בימים האחרונים, שני מכתבים ששלחו ראשי ישיבות - חסידי וליטאי, המנווטים את הח"כים האשכנזים במהלכי חוק הגיוס, בחסידות סלונים לא אהבו את דליפתם לתקשורת ותוקפים בחריפות: "נושאים של פיקוח נפש נהפכים ע"י גורמים אינטרסנטים לפוליטיקה קטנה"

בסלונים תוקפים את ההדלפה ומבהירים: "לא נגיב יותר למכתבים"
הרבי מסלונים בהגעתו לכינוס מועצגה"ת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות קרב המכתבים שנחשפו ב'בחדרי חרדים', כאשר ראש ישיבת 'אור ישראל' הגר"י רוזן, שיגר מכתב לראש ישיבת סלונים הגר"מ ברזובסקי, שהשיב לו במכתב משלו, בחסידות סלונים מבהירים ל'בחדרי' כי הם לא יתייחסו להבא למכתבים, מחשש שהם יפורסמו בתקשורת.

לדברי גורמים בחסידות סלונים, ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', "לאחר שהוברר כי חילופי המכתבים, בין גדולי ישראל מופצים בזדון שוב ושוב לכלי התקשורת, אין בכוונתנו להגיב יותר למכתבים שישלחו אלינו מטעם גורמים אלו".

"ככל שישנם רבנים או אנשים, המעוניינים ללבן את דעת מועצת גדולי התורה בנושאים אלו, תוך שמירה על רגישות נושאים אלו מחד, ושמירת כבודם של גדולי ישראל מאידך תימצא בע"ה הדרך לליבון הנושאים ללא עירוב כלי התקשורת בחוסר אחריות מזעזע", תוקפים בחסידות סלונים.

"צר לנו שנושאים של פיקוח נפש העומדים ברומו של עולם הישיבות נהפכים ע"י גורמים אינטרסנטים לפוליטיקה קטנה", ציינו בחסידות, תוך שהם רומזים כי יש מי שהדליף את הדברים לתקשורת למטרות פוליטיות.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף בשישי ובמוצ"ש, את קרב המכתבים בין ראשי הישיבות - הגר"י רוזן והגר"מ ברזובסקי, סביב חילוקי הדעות בחוק הגיוס, שנמצא בימים אלה בראש סדר יומם של ראשי הציבור החרדים.

נזכיר, כי הגר"י רוזן תהה במכתבו לגר"מ ברוזבסקי; "איך כבודו נוטל אחריות כה כבדה לסכן את כלל בני התורה", כשלדבריו, "כיום אנחנו במצב שכבודו מתאר מה שיקרה עוד כמה שנים, בהבדל אחד שזה יקרה חלילה כבר עתה".

מנגד, במכתב שהשיב הגר"מ ברזובסקי ונחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', טען כי, "הצבא יעשה כל מה שביכולתו לעמוד ביעדים כדי להימנע ממצב שבו הוא צריך לגייס בני ישיבות בכפיה".

בנוסף, טען הגר"מ ברזובסקי כי, "הסכמת הציבור החרדי לחוק הגיוס מכל מקום ועידוד גיוס בהסכמה עלול לכרסם בשולי המחנה".

כמו כן, הבהיר ראש ישיבת סלונים לר"י 'אור ישראל': "איני נוטל שום אחריות. האחריות שאני נוטל היא רק על הצגת צדדי השאלה".

המכתבים שנחשפו ב'בחדרי חרדים':

חסידות סלונים מכתבים הרב משה ברזובסקי הרב יגאל רוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד