כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בהעדר רוב הדרוש

הקואליציה הסירה חוק מסדר היום

הקואליציה הצרה עם 61 הח"כים שבה, ממשיכה לתת את אותותיה, כאשר חוק שהיה חשוב מאוד לליכוד, יורד מסדר היום ונדחה לפחות בשבועיים, לאחר שלא הושג לו רוב תומכים | בינתיים, 'מרצ' מעלה שוב את חוק פיזור הכנסת

 הקואליציה הסירה חוק מסדר היום
נתניהו עם יו"ר הקואליציה, ח"כ אמסלם צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לאחר שהנהלת הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב קואליציוני, כדי להעביר את חוק הנאמנות בתרבות, הודיעו בקואליציה כי החוק יורד מסדר היום ולא יעלה להצבעה בשבועיים הקרובים.

ההחלטה הגיעה, בעקבות התנגדות של חה"כ בני בגין מהליכוד ולאחר שסיעת 'כולנו' העניקה חופש הצבעה לגבי החוק השנוי במחלוקת, ולאחר שסיעת 'ישראל ביתנו', שפרשה מהקואליציה - הציבה תנאי של העברת חוק עונש מוות למחבלים בתמורה לתמיכתם בחוק הנאמנות בתרבות.

כאמור, הקואליציה לא תעלה את החוק להצבעה היום, כאשר החוק לא יעלה גם בשבועיים הקרובים, שכן הכנסת תפעל בימי חג החנוכה במתכונת מצומצמת, כדי לאפשר לחברי הכנסת להדליק נרות חנוכה עם משפחותיהם.

בתוך כך, בסיעת 'מרץ' הודיעו, כי הם יעלו להצבעה הצעה לפיזור הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב, כאשר תקוותם היא להשיג רוב, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג אמרה כי, "הממשלה הזאת סיימה את דרכה וחייבת ללכת הביתה בהקדם. אנחנו נמשיך להילחם על פיזורה של הכנסת ונעלה את ההצעה הזאת מידי שבוע על מנת לגרום לקואליציה להזיע עד שתתפרק".

פיזור הכנסת מרצ קואליציה צרה חוק נאמנות בתרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד