ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"זו גאווה לאומית"

הרב שנצפה לומד במשחק כדורגל - מסביר

אחרי שהדהים את העולם, כשישב ממרומי מעמדו במשחק כדורגל ושקע בספר תורני, הרב זאב לף מסביר: "בישראל חרדים מרגישים שהם צריכים להיות מובדלים מהחברה החילונית - בחו"ל זה שונה"

הרב שנצפה לומד במשחק כדורגל - מסביר
רב היישוב מתתיהו, הרב זאב לף צילום: Yeshiva world news

כשבוע לאחר שקידש שם שמים ברבים והפתיע מיליונים בעולם, כשישב ולמד במשחק כדורגל בין ישראל לסקוטלנד, הגאון הרב זאב לף, רבו של היישוב מתתיהו, מגיב.

הרב שישב במשחק שהתקיים בסקוטלנד, עם ספר 'שב שמעתתא' - אחד הספרים העמוקים בעולם ההלכה, הסביר בשיחה כי "בעוד בישראל חרדים מרגישים שהם צריכים להיות מובדלים מהחברה החילונית, ולכן הם לא צופים במשחק כדורגל בתוך איצטדיון, בחו"ל זה שונה, היהודים מרגישים גאווה לאומית ללכת לצפות במשחקים". את הדברים הביא אתר Yeshiva world news.

עוד מדווח באתר, כי הרב אמר על כך, שהוא ועוד מספר חברי הקהילה היהודית הלכו, "אחד הרבנים כאן הלך עם מתפללי בית הכנסת למשחק, זו גאווה לאומית יהודית".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מחזה בלתי שגרתי, נגלה ביום שלישי בשבוע שעבר לעיני מיליוני צופים במשחק כדורגל שהתקיים בין ישראל לסקוטלנד.

הרב לף במשחק בשבוע שעבר

במשחק שהתקיים בסקוטלנד, לשם הגיעה קבוצה של ישראלים ויהודים, כדי לעודד את הנבחרת שלא שברה מסורת והפסידה כמו תמיד, אך מה ששבה את ליבו של שדרן הספורט בערוץ 'ספורט 5', היה רב חרדי שישב ביציע עם אשתו ונכדיו, בעוד הנכדים מעודדים את הנבחרת הישראלית, הרב עצמו היה שקוע בסוגיה סבוכה בספר 'שב שמעתתא', תוך שהוא מפספס את הדרמות שמתרחשות מתחת לעיניו.

עד מהרה, התברר כי מדובר ברב זאב לף, רבו של היישוב מתתיהו, אשר היה באותם ימים בביקור אצל בתו וחתנו המתגוררים בסקוטלנד. מסתבר כי הבת הגיעה למשחק יחד עם ילדיה, ולקחה גם את הוריה.

"זמן טוב לקרוא תהילים להצלחת הנבחרת?, כבוד הרב יושב שם ביציע ולא מבזבז את זמנו בבטלה, זה סיפור ענק", נשמע שדר המשחק אומר לצופים.

התמונה שבה נראה הרב לומד מוקף באנשים ונראה מנותק מהסביבה, הפכה לויראלית ברשתות החברתיות, וכל גולש נתן את הפרשנות האישית שלו לתיעוד.

"ההורים שלי בדיוק הגיעו בימים אלה לבקר, הילדים שלי כל כך חיכו למשחק הזה, כל החברים שלהם הלכו", סיפרה בתו שרה רודנהיים ל'חדשות', "אז אבא שלי אמר 'אני אצטרף אליכם', כדי להיות עוד קצת עם הילדים".

"פתאום אני מתחיל לקבל וואטסאפים מכל החברים שלי, תמונה של המשחק ואנחנו אומרים מה קורה?!", הוסיף הבעל יוסי רודנהיים - חתנו של הרב.

"אצלנו אנחנו רגילים לראות את אבא שלי ככה. זה אפילו לא היה מוזר לנו, אבא שלי לוקח את הגמרא שלו לכל מקום, אפילו לקניות בסופר, כל זמן שיש לו דקה פנויה הוא יושב ולומד", אמרה הבת לסיום.

יצוין כי יוסי בודנהיים, עובד כרב הקמפוס של האוניברסיטה המקומית, כדי לעזור לקרב את הצעירים היהודים להישאר מחוברים ליהדות. 

משחקי כדורגל הרב זאב לף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד