י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסתה בוטה

ברית ליברמן - לפיד נגד תיקונים בחוק הגיוס

מספסלי האופוזיציה תוקפים ליברמן ולפיד את ההסכמים בין הנציגים החרדיים לשאר חברי הקואליציה באשר להעברת חוק הגיוס בתוספת תיקונים נדרשים

ברית ליברמן - לפיד נגד תיקונים בחוק הגיוס
ליברמן ולפיד צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

ברית לפיד ליברמן? חברי האופוזיציה תוקפים היום (שני) את הדיווחים והפרסומים בין היתר גם ב'בחדרי חרדים' כי קיימים הסכמים עם החרדים סביב העברת חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית.

בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו', אמר יו"ר הרשימה חה"כ אביגדור ליברמן כי הוא צפוי לתמוך בחוק רק באם לא יוכנסו בו שינויים שלדבריו, "זה חוק ממשלתי זה לא חוק של ישראל ביתנו, זה מערכת הביטחון ואין עליו שום התניה או קשר אידיאולוגי. זה חוק שהוא צודק מבחינת כלל עם ישראל כולל בהקשר של הציבור החרדי".

"מה שמפריע לי בכל הסיפור של הגיוס שלמרות ההבטחות גם לבית המשפט העליון, הקואליציה מנסה לדחות אותו ויש גם לא מעט חרושת של שמועות שהקואליציה הבטיחה פיצוי כספי על הקנסות שישלמו על ישיבות שלא יעמדו ביעדים" ציין ליברמן.

לדברי שר הביטחון לשעבר, "זה לדעתי לא עומד במבחן המשפטי, הייתי מציע לאנשי האוצר לבחון לפני שהן מציעים דבר כזה היבטים משפטיים פליליים של ההבטחה מהסוג הזה".

ליברמן התייחס גם לדיווחים ב'בחדרי חרדים' על התחייבות קואליציונית כי יוכנסו השינויים בחוק אחרי הקמת הממשלה הבאה ואמר, "גם יש כאילו הבטחה לנשות כת חוק הגיוס מיד אחרי הבחירות אז גם זה דורש הבהרה ברורה".

אל חה"כ אביגדור ליברמן הצטרף גם חבר האופוזיציה יאיר לפיד ואמר כי, "שוב יתנו עשרות מיליוני שקלים למשתמטים מצה"ל, על חשבון אלה שמשרתים בצה"ל ועובדים ומשלמים מיסים. זאת קומבינה. ככה נראית קומבינה. אנחנו לא ניתן יד לחוק של קומבינה".

לפיד מתח ביקורת חריפה על  התנהלות ראש הממשלה וההחלטה ללכת בפעם השלישית לבג"צ לדחייה של חוק הגיוס: "בעוד ששה ימים יגמר הזמן שנתן בג"ץ לממשלה לחוקק את חוק הגיוס. הממשלה שוב ביקשה הארכה. לפי הנוהג, היות והעתירה היתה שלנו, בג"ץ יפנה אלינו לקבל את עמדתנו. אני רוצה לחסוך להם את המתח: שום הארכה! אין שום סיבה להארכה! היה להם מספיק זמן".

לפיד סירב לומר נחרצות כיצד יצביע על החוק לאחר שאמר כי יתמוך בו באם לא יוכנסו שינויים וקרא לראש הממשלה להצהיר כי אין דיל פוליטי עם הסיעות החרדיות: "כל מה שצריך לקרות הוא שראש הממשלה יתחייב שלא תהיה פה שום קומבינה, ואפשר להעביר את החוק כלשונו".

גיוס חרדים אביגדור ליברמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד