י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מחדל חמור

עשרות חרדים תקועים 12 שעות בשדה תעופה

מחדל חמור: לפחות 100 אנשים, ביניהם עשרות חרדים, תקועים בשעות אלו בשדה התעופה באוקראינה במשך 12 שעות, ללא מזון וללא תנאים סבירים • ל'בחדרי חרדים' נודע כי אנשי חב"ד סייעו לנוסעים בהשגת מזון כשר

עשרות חרדים תקועים 12 שעות בשדה תעופה
חרדים בטיסה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

לפחות 100 אנשים, ביניהם עשרות חרדים, תקועים בשדה התעופה באוקראינה במשך 12 שעות, ללא מזון וללא תנאים סבירים.

טיסה של חברת 'אוקריאנה איירליינס', טיסה PS778 מתל אביב, נחתה בשדה התעופה הבינלאומי Boryspil שבקייב אוקראינה בשעה 8:40 בבוקר (שעון מקומי).

הטיסה הייתה אמורה להמשיך לניו-יורק בסביבות השעה 11:30 בבוקר, אולם עדיין לא המריאה גם לאחר שעברו 12 שעות. הנוסעים עדיין תקועים בשדה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יש אמהות וילדים צעירים בין הנוסעים הסדירים וכי שדה התעופה לא סיפק שום מזון לנוסעים היהודים שמקפידים על כשרות. 

בנוסף, ישנה עוד קבוצה של נוסעים שמחכה לטיסה לניו-יורק מאז יום ראשון - הכוללת גם אמהות וילדים צעירים; אנשים בקבוצה מספרים ל'בחדרי' כי שדה התעופה לא הסכים לשלם עבור מלון ולהוצאות דומות וכי הם נאלצו לספוג הוצאות רבות מכיסם הפרטי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בית חב"ד המקומי בקייב סייע לנוסעים בהשגת אוכל כשר, מאחר ורשויות שדה התעופה לא סיפקו אוכל כשר לנוסעים; בנוסף בית חב"ד דאג למזון לתינוקות.

אתר Yeshiva world news דיווח לראשונה את כל הפרטים; אחת הנוסעות, שממתינה כבר שעות ארוכות, מספרת שסיבת העיכוב לא ברורה. בתחילה נאמר להם שיש בעיות במנוע, לאחר מכן נאמר להם שיש קשיים בהמראה בגלל מזג האוויר, אם כי טיסות אחרות כן המריאו משם, ועכשיו הם הודיעו שוב כי יש בעיה מכנית עם המטוס.

רשויות שדה התעופה הודיעו ​​שהם ימריאו לניו-יורק בשעה 22:30 שעון מקומי; כלומר יותר מ-15 שעות עיכוב. אם כי הנוסעים לא מאמינים גם להודעה הזו.

כמה מהם סיפרו לאתר YWN שהם משערים כי חברת התעופה האוקראינית מעכבת את הטיסה לנוסעים מטיסות אחרות, ומחכה למלא את המטוס בטיסה לניו-יורק.

טיסה חרדים שדה תעופה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד