י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוק הגיוס יפיל את הממשלה?

חילוקי דעות במועצת החסידית: האם נכון לפרוש מהקואליציה?

חילוקי דעות במועצת בשאלה האם לפרוש מהקואליציה במידה ולא תושג הדחייה מבג"ץ או באם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית • ל'בחדרי' נודע כי ישנה קבוצה שבעיניה ההתכנסות הקרובה של המועצת - מיותרת; מנגד, יוזמי הכינוס נוקטים קו חריף שעשוי להפיל את הממשלה

חילוקי דעות במועצת החסידית: האם נכון לפרוש מהקואליציה?

חילוקי דעות במועצת החסידית בשאלה האם לפרוש מהקואליציה במידה ולא תושג הדחייה שדרשו מבג"ץ או באם חוק הגיוס יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק מחברי המועצת טוענים שישיבת המועצת - שנקבעה להתכנס לסוף השבוע - מיותרת, שכן אין שום חידוש בעניין. לכן לדבריהם יש לפעול לפי ההוראות הקיימות.

מנגד, יוזמי הכינוס - המהווים חלק משמעותי במועצת החסידית - דורשים לדון בחוק בפעם השלישית ואף צפויים לדרוש את פרישת הח"כים במועצת - באם לא תינתן דחייה נוספת לפקיעת חוק הגיוס.

יצוין כי טרם ברור בשלב זה מתי מועצת גדולי התורה תתכנס; התאריך המועדף הוא יום רביעי, אלא שבמקרה כזה חברי הכנסת לא יוכלו להשתתף בדיון בשל הקואליציה הצרה המחייבת אותם להשתתף בהצבעות הקריטיות.

ובינתיים, בסיעות 'דגל התורה' וש"ס שומרים על שתיקה היום; אולם בשיחות סגורות אומרים ראשי הסיעות כי הם מתנגדים לדחיית חוק הגיוס במועד נוסף וכי הם מבקשים להוריד את הנושא מסדר היום.

כזכור, במהלך ישיבת ראשי המפלגות, אמש החרימו ראשי סיעות דגל וש"ס את הישיבה כדי לא להראות בפני ראשי הקואליציה שישנם חילוקי דעות.

כך או כך, בסיעות החרדיות מעלים שוב את החשש כי ראש הממשלה מנסה להפיל את הממשלה על רקע חוק הגיוס. חשש שהועלה לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בסיעות החרדיות מצביעים על כך שלמרות הלו"ז הדוחק, ראש הממשלה לא פעל להגשת בקשת הדחייה מבג"ץ; ומנגד - לא פועל לכנס את וועדת הגיוס כדי להצביע על החוק באם בג"ץ לא יאשר דחייה נוספת.

מועצת חוק הגיוס בג"ץ חרדים נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד