י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ההתנהלות אינה מקרית"

נת"ע ביטלה הסכם: לא תבצע פיתוח עירוני בבני ברק

חברת נת"ע פנתה לראש עיריית בני ברק ולמנכ"ל תאגיד מי ברק, והודיעה להם על ביטול ההסכם שנחתם ביניהם לפני כשלוש וחצי שנים • המשמעות: נת"ע לא תבצע את חלקה בהתחייבות לפיתוח עירוני

נת"ע ביטלה הסכם: לא תבצע פיתוח עירוני בבני ברק
הריסת מבנה בתוואי הרכבת בבני ברק צילום: יהודה פרקוביץ

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) פנתה לראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, ולמנכ"ל תאגיד מי ברק דוד צלניק, והודיעה להם על ביטול ההסכם שנחתם ביניהם לפני כשלוש וחצי שנים. המשמעות: נת"ע לא תבצע את חלקה בהתחייבות לפיתוח עירוני.

במכתב שנשלח אתמול (ראשון), נכתב כי לא רק שעירייה והתאגיד אינם ממלאים תקופה ממושכת את חלקם בהסכם, "אלא אף פועלים באופן בוטה ושיטתי לסכל את המשך ביצוען של העבודות להקמת הקו האדום בתחום העיר, לעצירתן ולהכביד ככל הניתן על ביצוען".

על פי הטענות במכתב, שפורסם גם ב'בחדשות', לטענת נת"ע, מהנדס עיריית בני ברק לא אישר אף אחת מההרשאות להקמת מבני דרך, סירוב לקיים הליך של תיאום תשתיות עם המחלקות השונות בעירייה, סירוב לאשר חיבור למערכת התיעול העירונית להזרמת מי התהום הנשאבים מאתר העבודות, ניסיון של תאגיד המים לנתק את החיבור למערכת הביוב שנעשה באישור ועוד.

לפני שבוע וחצי חשפנו כאן ב'בחדרי חרדים' שלב נוסף במאבקים בעניין, כאשר כחודשיים לאחר מאבקי השבת בגין עבודות הרכבת בשבת, שר התחבורה החליט להפקיע הקרקע בה מבוצעות העבודות מידי עיריית בני ברק, לטובת הרכבת הקלה שתעבור בפאתי העיר. התוצאה: העירייה לא תוכל להתערב בעניין העבודות ולדרוש לשמור על קדושת השבת בעיר התורה והחסידות.

למחרת, הדבר פורסם בעיתון המודיע. ראש העיר חנוך זייברט, התייחס לכך ואמר כי "חמש שנים עבדו בלי הפקעה ובתיאום, רק כאשר החלו לעבוד בשבת באה ההפקעה כדי לסכל מניעת העירייה את חילולי השבת".

שלוש וחצי שנים חלפו מאז חתימת ההסכם בין חברת נת"ע, עיריית בני ברק ותאגיד המים מי ברק, במסגרתו התחייבו הצדדים על שיתוף פעולה בעניין העבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתחום העיר בני ברק. בהסכם, התחייבה נת"ע בין השאר, לבצע ולממן באופן מלא/חלקי, עבודות שונות בעיר, בתחום פיתוח עירוני.

לטענת נת"ע, התנהלות עיריית בני ברק ותאגיד המים העירוני, "אינה אקראית ואינה מקרית". לדבריהם היא משקפת דפוס פעולה עקבי ומכוון, שראש העירייה נתן לו לא אחת ביטוי פומבי עת הצהיר שהעירייה תעשה ככל יכולתה "למרר את חיי הפרויקטים והעוסקים בו", עד שייענו דרישותיו בעניין שמירת השבת.

האם ביטול ההסכם יביא לעיכוב השלמת העבודות בתחומי העיר? לכאורה לא, אך בהחלט ייתכן שכן. מבחינת נת"ע, העבודות נמשכות כרגיל. אם כי, אי שיתוף הפעולה עם הרשויות, לעלול גם להביא לעיכוב.

הסעיפים המשמעותיים בכתב של נת"ע

עבודות פיתוח עבודות בשבת רכבת בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד