י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הברוך של בלוך

ביקשה שינוי בהסכם - החרדים יתקעו אותו במועצה

הצרות של עליזה בלוך: ראש העיר בית שמש הנכנסת נתקלת לראשונה בגוש החרדי לאחר שהודיעה כי בכוונתה לשנות את אופן התכנון של הסכמי הגג - הפועלים למען הדיור החרדי

ביקשה שינוי בהסכם - החרדים יתקעו אותו במועצה
בית שמש צילום: lior_mzrahi_flash90

עליזה בלוך, ראש העיר בית שמש הנכנסת, נתקלת לראדונה בגוש החרדי, לאחר שהודיעה כי בכוונתה לשנות את אופן התכנון של הסכמי הגג - הפועלים למען הדיור החרדי.

בהודעה ששיגרה בלוך בתום פגישה שקיימה עם שר האוצר משה כחלון, נאמר: "בשיחתנו העליתי את הבעייתיות בתכנון הקיים כעת וביקשתי שיבוצע שינוי בהסכם הגג, כך שיביא את הצרכים של העיר ובכללם פיתוח מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ועוד".

במפלגות החרדיות העלו חשש כי מטרתה של בלוך הוא לשנות את תכנון הבנייה בפרויקט הסכמי הגג בכדי לשנות את הדמוגרפיה בעיר שהופכת לחרדית ולשמור עליה כעיר מעורבת ובכך להחזיר את החילונים לעיר.

בסיעות החרדיות הציגו את הסכם הגג שאושר בקדנציה החולפת של משה אבוטבול כראש העיר ומשה מונטג כמחזיק תיק ההנדסה, בו נכתב כי כל שינוי יבוא למליאת המועצה - שם מחזיקות הסיעות החרדיות ברוב.

גורם חרדי בבית שמש אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "בניגוד לרצון של עליזה בלוך לעצור את ההקלות בבנייה, הדבר מעוגן בחוזה הסכם הגג שאושר בעיריה ע״י משה אבוטבול ומשה מונטג".

לדברי אותו גורם: "כל שינוי דורש אישור מליאה, אשר בה יש רוב חרדי שלא ייתן יד לעצירת הבניה החרדית בעיר".

מטעם עיריית בית שמש נמסר בתגובה: "עליזה בלוך נבחרה כדי לתקן את השגיאות שנעשו בעבר בעיר ובעיקר בתחום התכנון. אנחנו מקדמים ונקדם בנייה לכלל המגזרים כפי שאמרנו, רק נדאג שתהיה איכותית ותכלול שטחי ציבור תעסוקה ודת".

עוד נמסר: "מטרתנו היא לא לבנות שכונה ולגלות שנים לאחר מכן חוסרים בבתי כנסת מקוואות מבני ציבור ותשתיות."

עליזה בלוך בית שמש חרדים בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד