י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אמא, מצטער על עגמת הנפש"

אברהם משה נעלם - השאיר מסרים בסידור

אם הזוועות שנחשפו עד כה לא הספיקו, סיפור מטלטל נוסף מגיע מכת 'לב טהור' האכזרית, כאשר הפעם מדובר בבחור צעיר, אשר השאיר מכתב פרידה ופשוט נעלם מבלי להשאיר אחריו עקבות כלשהן, מלבד טקסטים על גבי סידור תפילה: "אני לא יכול עם הלחץ הזה, אמשיך לברוח"

אברהם משה נעלם - השאיר מסרים בסידור
הבחור אברהם משה מקהילת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

אין רגע דל בכת הסדיסטית וסיפור נוסף מתרגש עלינו. הפעם, צעיר בן 15 שהשתייך לכת 'לב טהור', עד לפני מספר שבועות, נעלם. לטענת אנשי הכת, הוא השאיר את אצלם מכתב פרידה, לאחר שגמלה החלטה בלבו, לעזוב את הכת.

הבחור הצעיר, העונה לשם אברהם משה, יתום מאב ומשתייך לקהילת הגרים מ'אל סלוודור', נעלם לאחר שלפני מספר חודשים עזבו אמו ואחותו את הכת, כשהן מותירות אותו מאחור.

לטענת האם, הוא רצה להישאר, וכי בשבוע הראשון מאז עזבה את הכת, היא עוד הצליחה ליצור עמו קשר, אך שבוע לאחר מכן הוא כבר נעלם כאילו בלעה אותו האדמה. לטענת מספר עסקנים שמנסים לעזור לאם לאתר אותו ושוחחו עם 'בחדרי חרדים', ראשי הכת טוענים כי הבן עזב מרצונו והשאיר מכתב לאמו, בו הוא מגולל את אשר עבר עליו.

במכתב מספר הבן, כי הוא "לא מרגיש מספיק בשל ועם בטחון לגור עם אמו ואחותו באל סלוודור, והוא צריך עוד קצת זמן".

לטענת האם, סגנון הכתיבה לא מתאים לבן שלה, ומישהו הכתיב לו את הטקסט. את המסרים הוא כתב על גבי הדפים הראשונים של סידור תפילה בחוסר סדר, עם משפטים לא כל כך ברורים. הבן מבקש סליחה מאמו שהוא "נאלץ להעלם" ומודה לאנשים שעזרו לו עד היום - סוג של מכתב פרידה.

"אני מודה לכולם על העזרה עד עכשיו, לחברים שלי ולרבנים שלי, לכל מי שעזר לי, אני מרגיש שאני צריך לברוח מפה, אני מקווה שעד שיראו את המכתב הזה, אני כבר אהיה עם אמא שלי באל סלוודור, אני מאד מבולבל, אני ביקשתי מהרב שיביא לי אוכל, וכשהוא הלך להביא לי, אני ניצלתי את ההזדמנות וברחתי, אני לא מאשים את הרב, הוא עשה מה שהוא יכל בשבילי, אני מצטער אמא שאני עושה לך עגמת נפש, וכשאני ירגיש מוכן, אני אצור איתך קשר, עד אז אני רוצה להיות במרחק ממך, אני לא יכול עם הלחץ הזה, אני אמשיך לברוח אם תנסי להשיג אותי, תמסרי ד"ש למשפחה ולחברים", כתב אברהם משה הצעיר.

בהמשך כתב, כי הוא מבקש סליחה מבעל הסידור על כך שהשתמש בו כדי להעביר את המסרים.

כפי ש'בחדרי חרדים', מרבה לפרסם בשבועות האחרונים, יותר ויותר אנשים עוזבים או בורחים מתוככי הכת שהפכה לקיצונית וסדיסטית הרבה יותר מכפי שהיתה תחת הנהגתו של מייסדה שלמה ארז הלברנץ ז"ל - כשעוד ועוד זוועות מתגלות מידי יום ביומו, אנשים שנמלטו מן הכת מתארים מסכת חיים מסמרת שיער, התעללויות קשות הכוללות - הרעבות, מכות, נישואי קטינים ובכפייה, כמו גם גירושין בכפייה, חרם על כל מי שמפר את החוקים הנוקשים, חוקים שמזכירים את ארגון הטרור דאעש.

לפני כשבועיים התראיינה הגברת שרה טלר בתו של הלברנץ המנוח למגזין 'משפחה' באנגלית וחשפה כי מנהיגי הכת מתכננים לרצוח את הילדים, אם הציונים (מדינת ישראל) יגיעו לחלץ אותם.

בנוסף דיווחנו, כי בנה של הגברת טלר - ילד שהצליח לצאת מתוככי הכת לאחר סאגה לא פשוטה, נחטף ברחובות ברוקלין - ניו יורק, ככל הנראה על ידי שליחי הכת והמשטרה עדיין מחפשת אחריו. 

קהילת לב טהור נעדר פרידה מכתב סידור תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד