י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרמטכ"ל הקים צוות לחקירת התקרית שהסתבכה בחאן יונס

כשבועיים לאחר התקרית בה הסתבכה יחידה מובחרת שפעלה בשכונת חאן יונס בעזה, שבמהלכה נהרג סא"ל מ' וקצין נוסף נפצע, מינה הרמטכ"ל את האלוף ניצן אלון לעמוד בראש צוות החקירה

הרמטכ"ל הקים צוות לחקירת התקרית שהסתבכה בחאן יונס
חיילים. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בעקבות התקרית בפעולת צה"ל בחאן יונס, בה נהרג סא"ל מ', הרמטכ"ל מינה את אלוף ניצן אלון, לעמוד בראש צוות לבחינה וללמידה של האתגרים וההמלצות למענה ברמה המטכ"לית, הרב-זרועית והבין ארגונית של המערכים המיוחדים. עבודת הצוות תתבסס, בין היתר, על לקחי התחקיר המבצעי.

התחקיר המבצעי ללמידת לקחי המבצע בחאן יונס, בה כאמור נהרג סא"ל מ' ונפצע בינוני קצין נוסף, מתקיים בימים אלו באגף המודיעין בצה"ל. בשבועות הקרובים יוצגו ממצאיו לראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, ולראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט.

‏הזרוע הצבאית של חמאס, פרסמה בשבוע שעבר, תמונות של האנשים שלכאורה לקחו חלק בפעולה, משתפי פעולה עם ישראל ועוד, וקראו לציבור שמזהה אותם לעדכן ב-2 מספרי טלפון. אולם הקריאה החריגה של הצנזורית הצבאית הראשית, כנראה עשתה את פעולתה.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס פרסם אתמול הודעה, כך בכתבה של אליאור לוי ב-ynet, שבה הוא מודה על המידע שהועבר ומסייע בפתרון הפאזל. אלא שבסיומו הוא מבקש שוב מכל מי שיש לו מידע שימסור להם, כך שאפילו מדבריו משתמע שחמאס לא קיבל את האינפורמציה הדרושה להם עם הפרסום.

חאן יונס הסתבכות עזה צוות חקירה מיוחד תחקיר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד