כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התפרע וקילל

המידע החדש שמסכן את מינוי המפכ"ל המיועד

בעוד 'ועדת גולדברג' דנה במועמדותו של המפכ"ל המיועד צ'יקו אדרי, פורסמו עדויות בעייתיות בעניינו, על התנהגות פסולה, שאינה ראויה לאיש אכיפת חוק במדינת ישראל | נהג מונית בעצמו גמלאי של המשטרה, ניהל תביעה משפטית נגד אדרי וניצח

המידע החדש שמסכן את מינוי המפכ"ל המיועד
משה צ'יקו אדרי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשותו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג, ממשיכה בלחץ הזמן שנותר עד לפרישתו של המפכ"ל רוני אלשיך - ביום שני הקרוב, לדון בדבר מינויו של המפכ"ל המיועד משה צ'יקו אדרי, כשבינתיים נערמות על שולחנה, תלונות שונות נגד האיש.

אחת מהן עלתה הבוקר בתכנית 'קלמן-ליברמן', בהגשת צמד העיתונאים קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', בתוכנית הוצג סיפור, ממנו עולה כי המפכ"ל המיועד התנהג לכאורה בבריונות בכביש.

לפני 8 שנים - בחודש דצמבר 2010, פרץ רכבו המשטרתי של אדרי, אז קצין בדרגת תת ניצב, לפני מונית שהייתה בדרכה לנמל התעופה בן גוריון, ואילץ את הנהג לבלום בפתאומיות. נהג המונית י. גמלאי של יחידת הימ"מ, ניסה להעיר לאדרי על התנהגותו, אך המפכ"ל המיועד הגיב בתנועת יד מזלזלת.

הנהג ניהל נגד אדרי הליך משפטי שהסתיים לפני כשש שנים. טענות הנהג התקבלו לאחר שקיבלו חיזוק מצד הנוסע שהיה עד למקרה והוא זוכה.

במשפט תיאר הנהג את מעשיו של אדרי, "לאורך כל הדרך שנסעתי, הוא נצמד אלי ורצה לזרוק אותי הצידה... לצד שמאל... הייתי צריך לקחת ימינה. הוא נצמד אלי והתחיל לדחוק אותי עד לפנייה שמאלה על אי התנועה. הוא העלה אותי כמעט על אי התנועה ואז נאלצתי לבלום. הוא לקח ימינה ואני עליתי על אי התנועה בערך 30־40 ס"מ עם גלגל שמאלי. ... הוא לא נתן לי להמשיך... הנוסע בעצמו אמר לי "תיזהר, תיזהר", כך נהג המונית במשפט כפי שמתואר בעיתון 'מעריב'.

"אני איש משטרה לשעבר, גמלאי של משטרת ישראל מהימ”מ", אמר נהג המונית בבית המשפט. "בחיים לא קרה לי דבר כזה. השערות סומרות לי. בחיים לא היה לי דבר כזה, איש ציבור שאני מעיר לו והוא הופך את הכל עלי".

גרסתו של הנהג התחזקה כאמור וזכה לזיכוי, אודות לנוסע שהסיע לנתב"ג, שאמר: "י' ניסה לדבר אל הקצין, והוא עשה פנים של עצבני ולא נתן לנו לנסוע. הוא סגר עלינו את הכביש, הוא חסם אותו ואילץ אותו לעצור - או ליפול לתעלה", כך הנוסע.

בכך לא תם הסיפור, כששניהם נעצרו בסופו של דבר, ביקש אדרי מנהג המונית ומהנוסע עמו, תעודות, תוך שהוא מעכב אותם שעה ארוכה עד להגעת קצין תנועה ממחוז תל אביב, בעוד הנהג מצידו מבקש ממנו לשחררו, היות והוא פוגע בפרנסתו, שכן הוא נמצא עם לקוח. בתגובה גער בו המפכ"ל המיועד, "תירגע ואל תגיד לי מה לעשות...", כששאל למה הם מעכבים אותו, אדרי קילל אותו בבוטות וטרק את הדלת.

בדרך כלל המשטרה נוהגת לבקש מהנהג את גרסתו לעבירה שמיוחסת לו ולמלא לו דוח במקום האירוע, אלא שבמקרה הזה, אדרי נסע אל משרדו ומילא שם את הדוח ושלח אותו בדואר לנהג המונית.

אדרי מצידו טען בדיון כי הוא דווקא דיבר בנימוס ובסבלנות ואילו הנהג הוא זה שדיבר אליו בבוטות. נהג המונית יוצא יחידת הימ"מ, אמר כי הוא מוכן להיבדק במכונת פוליגרף כדי לאמת את גירסתו, אך לא היתה דרישה כזו.

בסופו של דבר השופטת לאה שלזינגר-שמאי, זיכתה את נהג המונית מחמת הספק.

הבוקר התראיין עורך דינו של נהג המונית עו"ד אלי כץ ברשת ב', ואמר: "התמונה שעלתה מהעדויות שעלו במשפט הזה עגומה. מדובר בנהג, שוטר לשעבר, לוחם ביחידת עילית של המשטרה, שמבחינתו פעל כאזרח טוב, ראה קצין משטרה מבצע עבירה ורצה להעיר לו. צריך לחשוב על כל אותם אנשים שקורים להם דברים כאלה עם אנשי משטרה ואין להם כוח להילחם ומוצאים עצמם בגלל סכסוך כזה עומדים לדין על דבר שלא עשו".

מהמשרד לביטחון הפנים מסרו בתגובה לפרסומים, כי "כל נושא הרלוונטי למועמדותו של ניצב בדימוס אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה נבחן על ידי היועץ המשפטי לממשלה ועל ידי ועדת גולדברג שהיא הגורם המוסמך לבדיקת מינויים בכירים בשירות המדינה. אין בכוונתנו להתייחס לכל טענה ממוחזרת מהעבר המועלית כיום כדי להכפיש את שמו הטוב של ניצב בדימוס אדרי".

צ'יקו אדרי מפכ"ל המשטרה נהג מונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד