ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בוועידה המתמדת

הרה"ר הבטיח: "לא יוכרו מבצעי בזק של רבנים ניידים"

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו נחרד לגלות מקרים, בהם הגיעו לידיו בקשות לאישורי 8 גיורים ביום אחד ובמקרה אחר 12 גיטין שנערכו באותו יום 

הרה"ר הבטיח: "לא יוכרו מבצעי בזק של רבנים ניידים"
חברי ועידת רבני אירופה בביקור בישראל צילום: אלי איטקין

במהלך ביקורם בישראל, עלו חברי הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה', למעונם של גדולי ישראל - שר התורה הגר"ח קניבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, לשאול בעצתם ולקבל את ברכתם.

בישיבה משותפת עם הרה"ר ונשיא ביה"ד הגדול, הודיע הגר"ד לאו כי הרבנות הראשית לישראל, תכיר רק בגיורים ובמעשי בית דין שנעשו באירופה על ידי בתי דין מקומיים קבועים וחשובים שאושרו ע"י גאב"ד אירופה הגר"ח ארנטרוי ויהודק שיתוף הפעולה בין בתי הדין באירופה וישראל.

בעקבות החמרה ביחסה של אירופה ליהודים ובהחרפת ההתנכלות של המדינות לדת היהודית ובהפרעה לחופש הדת ולקיום מצוותיה לצד התנכלות כמה משטרים לרבנים, הגיעה משלחת מנהיגים יהודים, לביקור עבודה בישראל.

מטרת הביקור היתה, הצורך לעורר את תשומת ליבם של משרדי הממשלה והכנסת ולבקש את התערבותם הדיפלומטית ובהשמעת קולם בסוגיות הנוגעות לציפור הנפש של קיום היהדות באירופה; שחיטה, מילה וחינוך כאשר במספר מדינות מנסים לכפות על הקהילות החרדיות לימוד של נושאים שהם מוקצה מחמת מיאוס.

בהעדר מודעות למתרחש, התריע נשיא הועידה הרב פנחס גולדשמידט בנאומו בועדת הקליטה של הכנסת, על כך ש"קולה של מדינת ישראל נשמע רק לאחר אירוע של תוקפנות פיזית, אך קולה של מדינת ישראל לא נשמע בעת התנכלות לתורת ישראל ולמצוותיה – מה שמסכן את המשך היכולת של היהודים להתגורר באירופה", אמר.

במרכז הדיונים עמדה ישיבת הוועדה המתמדת, שהתקיימה בשיתוף עם הרבנות הראשית, כשבשיאה אמר הגר"ד לאו כי נחרד לגלות מקרים, בהם הגיעו לידיו בקשות לאישורי 8 גיורים ביום אחד ובמקרה אחר 12 גיטין שנערכו ביום אחד על ידי 'רבנים' ניידים, שהגיעו למקומות באירופה וערכו 'מבצעי בזק' של מעשי בית דין.

"היעלה על הדעת ששייך להקפיד על גדרי ההלכה המסורה לנו מדור דור ב'מבצעים' מסוג שכזה!?", תהה הרב לאו והשיב, "הגיע הזמן לעשות לכך סוף. לא נכיר בשום פנים ואופן ב'מבצעי בזק' של 'רבנים' ניידים המסובבים בחו"ל ומדברים בשם הרבנות הראשית".

דברים בשם ממשלת גרמניה, נשא ד"ר פליקס קליין נציב הקהילות היהודיות בגרמניה והאחראי למלחמה באנטישמיות בגרמניה שהצטרף למשלחת. מר קליין גילה כי כ-85% ממקרי התקיפה על רקע אנטישמי בגרמניה, בוצעו ע"י אנשי הימין הקיצוני ולא ע"י ערבים מוסלמים והציג את מפת האנטישמיות ואת הדרכים למלחמה בה.

ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמיט הרב דוד לאו הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד