י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
באירוע היסטורי

מפתיע: המלך פיליפ חגג עם החזן החרדי. צפו

המלך פיליפ ושרים בכירים כמו גם רבנים ואישי ציבור, חגגו את יום השנה ה -140 לבית הכנסת הגדול בבריסל אתמול בערב

מפתיע: המלך פיליפ חגג עם החזן החרדי. צפו
המלך פיליפ הבלגי בביהכנ"ס הגדול בבריסל צילום: Joods Actueel

המלך פיליפ ושרים בכירים כמו גם רבנים ואישי ציבור, חגגו את יום השנה ה -140 לבית הכנסת הגדול בבריסל אתמול בערב.

מי שנתן את קולו בחזנות מול המלך, היה החזן ישראל מולר, שנראה עומד לצד אביו החזן בנימין מולר. ישראל סיפר ל'בחדרי חרדים' על המעמד הגדול: "המלך מאד התרגש כשברכנו אותו, אמרנו את הפסוק 'הנותן תשועה למלכים'. המלך התרגש מאד כשהוא שמע את השם שלו בתוך התפילה, התפילה הייתה בלשון הקודש, וכשהוא שמע את השם שלו הוא מאד התרגש, לאחר מכן התפילה לשלום המלך נאמרה בשפה הצרפתית, כל שבת מתפללים שם תפילה למלך".

השגריר הישראלי סימונה פרנקל ראש העיר פיליפ קלוף, הרב הראשי אברהם אלברט גיגי ונציגי קהילות שונות הגיעו לכבד את המעמד בהשתתפותם.

פיליפ מרקוביץ, נשיא הקהילות היהודיות של בלגיה, דיבר בנאומו על החשיבות שהאיחוד האירופי יגן על אמונות דתיות ועל שמירת כבוד למסורת. "אירופה המערבית חיה בשלום כבר 75 שנה, עובדה היסטורית חשובה שעלינו להדגיש, והאיחוד האירופי ממלא תפקיד מרכזי לעובדה הזו", אומר מרקוביץ.

"בהתחשב בחברה האירופית, האיחוד האירופי חייב עכשיו יותר מתמיד, מתוך רצון, להגן על ערכי הדמוקרטיה, במיוחד בקרב הצעירים, ולחינוך יש תפקיד מכריע מהבחינה הזו", ציין.

החזן שהנעים את האירוע בקולו מתאר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "בית הכנסת היה מלא וגדוש, המון אנשים הגיעו להתרגש. זה נדיר שהמלך מבקר בבית הכנסת. לפני עשר שנים, אבא של המלך ביקר במקום לרגל ציון 200 שנה ליהודים בבלגיה, ואתמול הגיע הבן - ממלא מקומו, לציון 140 שנה לבית הכנסת".

"הייתה התרגשות מול המלך להתפלל בקול רם. זה מרגש. ואם אנחנו מתרגשים ממלך בשר ודם, על אחת כמה וכמה אנחנו צריכים להתרגש כשאנחנו מתפללים לבורא עולם", הוסיף החזן.

"מלך זה משמעות גדולה ביהדות, היה לפני 150 אדמו"ר אחד באירופה, שהיה חולה, והוא ביקש מחסידיו לקחת אותו למלך בווינה בירת אוסטריה, האדמו"ר אמר לחסידיו, כי מי שרואה מלך יכול להתרפא, האדמו"ר לא הספיק להגיע לווינה, הוא נפטר בדרך, אבל אנחנו מבינים ממנו מה זה מלך שעומד מולך".

מלך מלך בלגיה בלגיה בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד