י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אין מנוס"

ההסתבכות באולם החרדי: הנאמנים יוחלפו?

לבקשת עו"ד הלפר, כונסת הנכסים הרשמית לביהמ"ש: "אין מנוס מהחלפת הנאמנים, חשש ממשי לניגוד עניינים בתפקודם" • השופט דחה את הבקשה לאיסור פרסום ההליך • הנאמנים: "צר עד מאוד לנאמנים, שבתיק בו הכנ"ר היה מעורב החל מתחילת התיק, מוגשת בקשה כה נטולת בסיס"

ההסתבכות באולם החרדי: הנאמנים יוחלפו?
pixabay

התפתחות משמעותית נוספת בהליך המשפטי שמתקיים בין נושי החברות סיטי א.ק אחזקות והדר ברמה, המפעילות את אולמות האירועים 'הדר דימול' ו'סיטי טאואר' ובין בנק הפועלים, אשר העניק הלוואות בהיקפים של מיליונים לרוכשים החדשים של האולם. לבקשת עו"ד דוד הלפר, הכונסת הרשמית של משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, פתחה בבירור מקיף ויסודי של הטענות ואתמול ביקשה מבית המשפט להחליף את הנאמנים.

הנושים המובטחים של החברה, דקמא בע"מ, דרור עצמון ונתנאל לורנצי, העבירו לפני כחודש באמצעות עו"ד דוד הלפר, מכתב חריף לכונסת הנכסים הרשמית עו"ד סיגל יעקבי, המעלה טענות חמורות ביותר כלפי נאמני הליך הפירוק.

בין היתר נטען, כי הנאמנים מכרו את החברה במחיר שהוא קרוב למחצית משוויה - לבן דודו של אחד הנאמנים. עוד נכתב, כי הנאמנים עשו שימוש במסמכים מזויפים שהגישו לבית המשפט. במכתב של עו"ד הלפר, התבקשה כונסת הנכסים הרשמית, עו"ד סיגל יעקבי, להעביר את הנאמנים מתפקידם. יצויין, כי מדובר בטענות שהועלו על ידי הנושים לפני חודשים ארוכים וטרם ברור מה עמדת בית המשפט או הכנ"ר בעניין זה.

יצויין, כי אין מדובר בחברה המפעילה את האולם היוקרתי כיום 'דימול פלטינום' ע"י קבוצת יוסקוביץ ששופץ מחדש לאחרונה, וגם לא באולם היוקרתי 'סיטי טאואר' המנוהל ע"י קבוצת ברין - אלא בחברה שהפעילה את האולמות עד לקריסתן לפני כשנתיים.

עו"ד יוסף בכריה, מטעמה של כונסת הנכסים הרשמית פנה אתמול (שני) לשופט בית משפט המחוזי בירושלים, אלכסנדר רון, עם בקשה להורות על החלפת הנאמנים. "בית המשפט הנכבד יתבקש להורות על החלפת הנאמנים, מבלי לשחררם מאחריות, ועל מינוי בעל תפקיד אחר תחתיהם, אשר בין תפקידיו לבדוק, בין היתר, את תביעות החוב שהוגשו נגד החברות וכן את התנהלות הנאמנים מיום מינויים ועד כה" נכתב בבקשה.

הכנ"ר מציינת כי הנושים השונים העלו טענות קשות כנגד התנהלות הנאמנים בהליך מאז מינויים, ובהמשך לבדיקה מעמיקה שערך הכנ"ר לעניין טענותיהם "אשר העלתה כי יש בהן ממש, לרבות עובדות חדשות, שהובאו לידיעת הכונס הרשמי במהלך החודש האחרון".

בנסיבות אלה, "סבור הכונס הרשמי כי אין מנוס מהחלפת הנאמנים בבעל תפקיד אחר וזאת לאור קיומו של חשש ממשי לניגוד עניינים בתפקודם של הנאמנים העולה כדי מניעה מלהמשיך ולמלא את תפקידם, לרבות בכל הנוגע להכרעות בתביעות החוב של הנושים כולם (לרבות הרגילים ובעלי המניות) ושל הטוענים לנשייה מובטחת".

בתגובה לבקשה, עורכי הדין קרן רייכבך-סגל, עו"ד אביב פריצקי ורו"ח בועז גזית, הגישו בקשה לאיסור פרסום הבקשה עד להכרעה, אולם השופט לא קיבל את הבקשה והגיב היום (שלישי) כי "עיקרון פומביות הדיון, לבטח חל גם בהליכי חדלות פירעון".

בבקשת הנאמנים לבית המשפט, נכתב בין היתר כי "הנאמנים מבקשים שיינתן להם יומם בפני בית המשפט הנכבד, על מנת שהם יוכלו להגיב להשמצות המופרכות שעולות בבקשת הכנ"ל, על מנת שמלוא התמונה תהיה בפני בית המשפט בבואו לדון בבקשה לנקיטת הסעד הדרסטי המבוקש בבקשה".

עוד ציינו, כי "צר עד מאוד לנאמנים, שבתיק בו הכנ"ר היה מעורב החל מתחילת התיק, בכל צעד ושעל, אישר לנאמנים הגשת דוחות ובקשות מראש, קיים ישיבות רבות עם הנאמנים תוך בחינת מסמכים, וניהל בעצמו את הליכי ההתמחרות במשרדו, מוגשת בקשה כה נטולת בסיס".

עו״ד דוד הלפר, המייצג את הנושים המובטחים, אמר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר באחת הפרשות החמורות שנחשפו בשנים האחרונות, בה נחשפה התנהלות מושחתת של נאמנים שקבלו גיבוי מלא מבית המשפט והכנ"ר לאורך תקופה ארוכה, למרות שכל המידע מצוי בפני בית המשפט באופן מפורט ביותר במשך חצי שנה.

עו"ד דוד הלפר

לדבריו, "עמידה עיקשת על זכויות הנושים המובטחים, הביאה לרעידת האדמה בדמות בקשת הכנר להעברת הנאמנים מתפקידם. הפרשת מבטאת את אחד הכשלים החמורים המובנים באופן בו מתנהלים כיום הליכי חדלות פרעון בבתי המשפט ובכנר ואנו פועלים להביא לשינוי יסודי ורוחבי בסוגיה זו".

לפני שלושה שבועות פנה 'בחדרי חרדים' למשרד המשפטים בעניין זה, ומטעמה של עו"ד סיגל יעקבי, כונסת הנכסים הרשמית, נמסר כי הכונס הרשמי קיבל דיווח בזמן אמת מהנאמנים על עובדת היותו של המציע, קרוב משפחה של אחד מהם. אף ביהמ"ש ציין, כי הנאמן פעל לדווח בזמן אמת על החשש לניגוד עניינים.

באשר לנטען אודות גובה החובות, אמרה עו"ד סיגל יעקבי כי "הנאמנים דיווחו לבית המשפט כי להערכתם, גובה החובות בתיק הינו נמוך מסכום המכירה, זאת בהסתמך על הרישום בספרי החברה. לאחר מכן, הוגשו תביעות חוב נוספות בסכומים גבוהים שלא מצאו ביטוי בספרי החברה - טרם הסתיימו ההליכים בכל הנוגע לבדיקת תביעות החוב".

בתגובה ל'בחדרי חרדים' נמסר ממשרד המשפטים, לפני שלושה שבועות, מטעמה של עו"ד יעקבי כי "לנוכח חומרת הטענות שהועלו בפנייה זו ושהוצגו בפני הכונסת הרשמית בפנייה נפרדת שהגיעה אליה, החלה הכונסת הרשמית בבירור מקיף ויסודי של הטענות". כאמור, אתמול זו פנתה לבית משפט השלום בירושלים וביקשה "להורות על שחרורם של הנאמנים מתפקידם, מבלי לשחררם מאחריות, ולמנות בעל תפקיד אחר תחתיהם".

הדר דימול הקפאת הליכים כונס נכסים משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד