י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קרב המכתבים

יתד תוקף: "כל עומד בקרן זווית נהיה שר ביטחון"

לאחר קרב המכתבים בין ר"י 'אור ישראל' לר"י סלונים שנחשף ב'בחדרי חרדים', ביטאון 'דגל התורה' יוצא במתקפה נגד דבריו של הגר"מ ברזובסקי, תוך שהוא מציג את מעלתו של מרן הגרא"יל שטיינמן זצ"ל - שנהג לשתוק בעניין הגיוס

יתד תוקף: "כל עומד בקרן זווית נהיה שר ביטחון"
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לאחר קרב המכתבים בין ר"י 'אור ישראל' לר"י סלונים שנחשף ב'בחדרי חרדים', ביטאון 'דגל התורה' יוצא במתקפה נגד דבריו של הגר"מ ברזובסקי, תוך שהוא מציג את מעלתו של מרן הגרא"יל שטיינמן זצ"ל שנהג לשתוק בעניין הגיוס.

במאמר שפורסם הבוקר (שלישי) ב'יתד נאמן' לרגל שנה לפטירתו של מרן רה"י, הגרא"ל שטיינמן, כתב אחד מתלמידיו על שיטת הפעולה של הרב זצ"ל בעניינים רגישים כדוגמת חוק הגיוס, בו הוא נטל על עצמו שתיקה גורפת.

"במסירות הנפש של מרן זצוק"ל למען תורת ישראל בטהרתה, הוא דאג בכל כוחותיו, למען שלמותם ושלוותם של בני הישיבות הקדושות ואברכי הכוללים, והצלתם מיד צר. על דבר זה הוא השליך נפשו מנגד, ונתן את עצמו למרמס, ובלבד שבחור ישיבה אחד ובן תורה אחד לא תיפגע תורתו, ולא תצומצם אפשרותו לשקוד על תורת השם בהיכל בית המדרש, בלא ירדות והפרעות שונות" שיחזר תלמידו.

ביתד הזכירו: "על כך הוא בכה ושפך תחנונים ושיח בלא הרף לפני הקב"ה, וזה היה "כמעט" הדבר היחיד שעליו הוא בכה והזיל דמעות ברבים מספר פעמים בכאב נורא על כבוד שמים המחולל בפגיעה בבני הישיבות. "כמעט", כי כשהיה מדבר על האפשרות לזכות להביא עוד ועוד בנים לקרבם ללימוד התורה, לעשות שלא תשתכח תורה מישראל, גם בכה בדמעות ברבים. אך על שלומם של בני הישיבות, הגיר דמעות בפרהסיא, לא אחת ולא שתיים, וגם תבע להרגיש את הכאב".

במאמר הוסיפו והביאו דברים שנשא רה"י בישיבת 'ארוחות תקווה': "אנחנו צריכים מאוד להתחזק במה שבכוחנו לעשות, והקב"ה יעזור שנינצל מהרשעים האלה כמו שנושענו אז מהיוונים, היום יש ג"כ רשעים כאלו, הקב"ה יצילנו; ומה שאנחנו יותר נתחזק בתורה, זה המאמצים שלנו".

כמו כן, תלמידו שיחזר היום ביתד כי "בחדר משכיתו, בבתי גוואי, עמל ופעל בהשתדלויות ענק, חובקי זרועות עולם, לבטל את הגזירה ולדחותה. הוא היה מוכן לסבול על זה צרות ומרורות, ובלבד שבני הישיבות ואברכי הכוללים יוכלו להוסיף ולשקוד תורה באין מפריע, ויוכלו להוסיף ולהקים עוד ועוד ישיבות קדושות וכוללי אברכים באופן חסר תקדים".

במאמר תוקף כותב השורות במרומז את הגר"מ ברזובסקי שפירט במכתבו שנחשף ב'בחדרי חרדים' את סוגיית חוק הגיוס לעומד וכתב כי, "מרן זצוק"ל התעסק בכך עם אלו הממונים על כך, ועמם בלבד. הוא לא עמד וליקט את הבריות למסירת נאומים ולא תלה מודעות רחוב להסביר בפרטים ובפרטי פרטים מה משמעותו של סעיף זה וסעיף אחר בחוק הישראלי. זה אינו ענין לבריות וליושבי שער לשוח בהם".

"הפרסומים המכים לאחרונה ברחובות ובכרוזים, בדישה בפרטי הפרטים, המלובים בנתונים שבחלקם כוזבים ובחלקם מוטים, אינם כלל ענין לציבור. אין בזה שום מטרה חיובית. רק רצון לנגח ולבלבל את הציבור, עומד מאחורי זה", הוסיפו וכתבו ביתד.

ההתקפה רק עלתה שלב: "לפתע כל עומד בקרן זווית נהיה שר בטחון וראש ממשלה, מנהל קואליציות ומפרקם, והוא גם מתכנן תכניות ארוכות טווח וקצרות טווח. האם זה תפקידנו? האם דעת התורה עומדת לבחירת דעת יושבי הקרנות? ממתי כל פרט ופרט נהיה נחלת הכלל לדוש בו? איך לקינו בכזה מין ליקוי חדש?"

"רק עוד חיזוק בתורה, עוד לימוד שעות רצופות, עוד יגיעה, ועוד עמל. שווייגען (שתיקה א"ק) ושוב שווייגען, זהו. זה כל מה שדורשים מכל אחד ואחד מאיתנו" הוסיפו שהם מציינים כי, "מי שעליו מוטל לשמור ולדאוג ל"תן לי יבנה וחכמיה", הוא רבן יוחנן בן זכאי של הדור, הוא כבר יש לו את הדרכים שלו לדאוג לכך, בהשקט, בצינעה, הרחק מעיני כל, ואפילו בהערמה על הני בריוני שומרי הסף, שהיו גם צריכים לדאוג "שלא יאמרו רבם דקרו"."

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף בשישי ובמוצ"ש את קרב המכתבים בין ראשי הישיבות - הגר"י רוזן והגר"מ ברזובסקי, סביב חילוקי הדעות בחוק הגיוס, שנמצא בימים אלה בראש סדר יומם של ראשי הציבור החרדים.

נזכיר כי הגר"י רוזן תהה במכתבו באשר לגר"מ ברוזבסקי וכתב: "איך כבודו נוטל אחריות כה כבדה לסכן את כלל בני התורה", כשלדבריו: "כיום אנחנו במצב שכבודו מתאר מה שיקרה עוד כמה שנים, בהבדל אחד שזה יקרה חלילה כבר עתה".

מנגד, במכתב שהשיב הגר"מ ברזובסקי ונחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', הוא טען כי "הצבא יעשה כל מה שביכולתו לעמוד ביעדים כדי להימנע ממצב שבו הוא צריך לגייס בני ישיבות בכפיה".

בנוסף, טען הגר"מ ברזובסקי כי "הסכמת הציבור החרדי לחוק הגיוס מכל מקום ועידוד גיוס בהסכמה עלול לכרסם בשולי המחנה".

כמו כן, הבהיר ראש ישיבת סלונים לר"י 'אור ישראל': "איני נוטל שום אחריות. האחריות שאני נוטל היא רק על הצגת צדדי השאלה

אור ישראל הרב משה ברזובסקי חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד