ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ח"כ אייכלר

"מודים להונגריה על מלחמתה באנטישמיות"

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר לשגריר הונגריה, לוונטה בנקו: "אנו מודים לממשלת הונגריה על מלחמתה באנטישמיות"

"מודים להונגריה על מלחמתה באנטישמיות"
אייכלר צילום: פלאש 90

השגריר ההונגרי החדש, מר לוונטה בנקו, הגיע לפגישת היכרות בלשכת סגן יו"ר הכנסת עם ח"כ ישראל אייכלר, המכהן כיו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-הונגריה, והציג בפניו את פעילות ממשלת אורבן נגד גילויי אנטישמיות במדינה.

השגריר ההונגרי סיפר לח"כ אייכלר כי בזכות הפעילות של ממשלתו "יהודים בהונגריה מרגישים בטוח ללכת ברחוב בלבוש יהודי גאה, הרבה יותר ממדינות אירופה אחרות." השגריר הוסיף כי "בעקבות המאבק המוצלח באנטישמיות אנו רואים פריחה של הקהילות היהודיות בהונגריה ושל התרבות היהודית ההונגרית המסורתית והוותיקה. התופעה הזו היא לשמחתם של אזרחי המדינה ומשמשת תעודת כבוד לממשל ההונגרי."

ח"כ אייכלר הודה לשגריר והזכיר את החשש מהפלגה האנטישמית בהונגריה וביקש להעביר את ברכותיו לראש הממשלה ההונגרי שנאבק בה כבר כמה שנים להגן על חייהם של היהודים בהונגריה. מאמצים שאכן נושאים פירות ומובילים את הונגריה אל קדמת הבמה האירופאית בכל מה שקשור למאבק באנטישמיות ביבשת.

ח"כ אייכלר הזכיר שוב את עניין שימור בתי הקברות היהודיים במדינה: "דיברתי על כך בעבר עם ראש הממשלה אורבן והוא אכן הקצה לכך משאבים, אבל חובה להזכיר זאת שוב ושוב: יש עוד בתי קברות שצריך לשמר ולדאוג לקיומם."

כמו"כ העלה על נס את חשיבותה של הונגריה בוועידת וישיגראד המשמשת אי של שפיות בלב הצביעות האירופאית. "הונגריה מובילה את הוועידה יחד עם מדינות נוספות באירופה כמו פולין צ'כיה וסלובקיה" ציין ח"כ אייכלר והוסיף כי "בכך מחזקת הונגריה את האגף האירופאי שיש לו מבט הוגן וראייה נכונה של המציאות המזרח תיכונית".

הוא הזכיר רשמים מביקור ראש הממשלה נתניהו בבודפשט, בו השתתף ואף נפגש עם ראש הממשלה ההונגרי ושריו איתם שוחחו על כל העניינים החשובים לעם היהודי ולמדינת ישראל. "מאז נוצר כר הנרחב לשיתוף פעולה הדדי". השגריר אמר כי הוא זוכר לטובה את הביקור ואף השתתף אז בסעודה המשותפת שנערכה לכבוד המשלחת הישראלית.

בסיום הפגישה בירך ח"כ אייכלר את השגריר ההונגרי החדש להצלחה בתפקידו. השגריר הודה לח"כ אייכלר על הקשר הישראלי הונגרי והביע תקווה להמשך שיתוף פעולה פורה לטובת יוצאי הונגריה בישראל.

אייכלר שגריר הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד