כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הפרויקט יוצא לדרך

כך ייראה הבסיס הצבאי המתקדם ביותר

אלפי משרתים, 180 דונם ומערכות טכנולוגיות מתקדמות - כל אלו עתידים להיכנס בשערי קריית התקשוב הדיגיטלית הראשונה מסוגה בדרום. קבלו הצצה לתכנון הבסיס הכי מתקדם בצה"ל

כך ייראה הבסיס הצבאי המתקדם ביותר
כך ייראה הבסיס הצבאי המתקדם ביותר - הדמייה צילום: אתר צה"ל

לאחר שכל הפרטים הקטנים נסגרו, יוצא כעת לדרך הפרויקט הראשון והמיוחד מסוגו, "קריית התקשוב הדיגיטלית" - מעבר היחידות הטכנולוגיות של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר (סייבר), היחידות הטכנולוגיות של חיל האוויר ופיקוד דרום לבאר שבע, עד שנת 2023.

"המהלך יאפשר לצה"ל סביבה טכנולוגיות מתקדמת אפקטיבית ויעילה, כזו שתיתן לנו את היכולת לפתח טכנולוגיות מבצעיות מהטובות ביותר", מסביר סא"ל איתי שגיא, רע"ן קריית התקשוב ושוה"ם.

צפו בהדמייה:

בחירת המיקום של הקריה הדיגיטלית היא אחד מהדברים המרכזיים של הפרויקט. "אנחנו נמצאים בבאר שבע, גדר לגדר עם פארק ההיי-טק 'גב-ים', ומטרים ספורים מאוניברסיטת 'בן גוריון' ומתחנת הרכבת. בסופו של דבר הכל זה מיקום - והמיקום שלנו מצוין", מצהיר סא"ל שגיא.

אז מה יכלול הקמפוס העצום שנפרס על 180 דונם? 850 משרדים, 2 בתי ספר להכשרות, 2 מגרשי ספורט, אולם מקורה, חדר כושר וספינינג, 48 חדרי דיונים מתקדמים, עשרות אלפי עמדות עבודה למשרתים, אולם כנסים ל-350 איש ומרכז מורשת.

לדבריו, המעבר דרומה יביא ליצירת "אקו-סיסטם", חממה טכנולוגית, שתוביל לשיתופי פעולה מפרים בין אותם החיילים בשירות הסדיר לבין שוק ההיי-טק ולאקדמיה במקיפים אותה - בין אם יהיה מדובר בהאקתונים, התנסויות, שיתופי ידע וחדשנות ומיזמי סייבר שונים.

"אנחנו מדברים בעצם על בנייה של בסיס חכם", מדגיש סא"ל שגיא, "זה מתחיל בדברים הקטנים - אפליקציות לניהול אישורי כניסה לחניות, מערכות תומכות, ניהול תשתיות ומשאבים חכם וחסכוני ואפילו הפקת אנרגיה על ידי שימוש באנרגיה סולארית".

"בסופו של יום, אנחנו רוצים לתת לחיילים סביבה תומכת שתאפשר יצירתיות", מסכם ראש הענף, "המעבר הוא הזדמנות להסתכל על איך משפרים תהליכי עבודה, משנים תפיסות ודרכי התנהלות, הכל כדי שנוכל לבצע את המשימה שמוטלת עלינו ולמלא את ייעודנו באופן הטוב ביותר".

בסיס צבאי יחידת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד