י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרופאים נדהמו: הפעוט בלע 60 כדורים מגנטים

פעוט כבן 3 בלע 60 כדורים מגנטיים מתוך משחק מחשבה בו שיחק • הכדורים יצרו 'מחרוזת' בבטנו - ורופאי 'העמק' הצליחו להוציא את הכדורים ללא ניתוח • איך זה קרה?

שרשרת המגנטים בצילום הרנטגן
שרשרת המגנטים בצילום הרנטגן



ביום שני האחרון, בשעות הבוקר, הגיעה אמא מבוהלת אל מחלקת 'מיון – ילדים' במרכז רפואי 'העמק' בעפולה כשהיא אוחזת בבנה הפעוט ירין, בן שנתיים ושמונה חודשים.

לרופאי חדר המיון סיפרה האם כי מצאה בפיו של הפעוט 2 כדורי מגנט קטנים מתוך משחק מחשבה, והיא חוששת שהפעוט הספיק לבלוע כמה כדורים בטרם הגיעה אליו ונטלה את המשחק מידיו.

לדברי מנהלת מיון ילדים במרכז רפואי העמק, ד"ר יהודית אנטונלי, מייד עם הגיעם למיון נערכה לפעוט בדיקת רנטגן במטרה לבדוק האם אכן הספיק לבלוע את כדורי המגנט, ולמרבה ההפתעה של כל אנשי הצוות גילה צילום הרנטגן לא פחות מ-60 כדורי מגנט צמודים זה לזה במערכת העיכול של הפעוט כשהם יוצרים צורה של מחרוזת בבטן.

אל חדר המיון הוזעקו מייד רופאי הגסטרו המתמחים במערכת העיכול, שהופתעו אף הם למראה צילום הרנטגן הבלתי שגרתי, והחליטו להבהיל את הפעוט לחדר הניתוח בניסיון לשלוף את כדורי המגנט באמצעות אנדוסקופ, מכשיר מיוחד שמוחדר דרך הפה למערכת העיכול.

לדברי ד"ר אנטונלי מדובר במצב רפואי דחוף בשל החשש שכדורי המגנט הקטנים ייצרו כדור גדול יותר שיגרום לחסימה במעיים ועלול ליצור חור בוושט או בדופן המעי של התינוק ואז יהיה צורך בניתוח מעיים מורכב. "מזל גדול שהאמא הביאה דוגמאות של המגנטים. זה אפשר לנו לתכנן ולהתאמן על פעולת השליפה", הסבירה ד"ר אנטונלי.

אל חדר הניתוח נכנס בדחיפות סגן מנהל מחלקת גסטרו ד"ר עזמי שחברי ביחד עם צוות מומחי גסטרו ורופאי הרדמה שסייעו בהרדמה של פעוט כה צעיר, ובעזרת שימוש באנדוסקופ המותאם לתינוקות, הוחדר המכשור הייחודי המיועד לשליפת גופים זרים, בניסיון ללכוד את כדורי המגנט.

לאחר כמה ניסיונות שבהם הצליחו הכדורים להתחמק, נתפסו הכדורים על ידי המכשור והרופאים שלפו את ה"מחרוזת" הממוגנטת במלואה, לקול מצהלות אנשי הצוות שנכחו בחדר הניתוח.

ד"ר שחברי סיפר בתום הפעולה כי ההתרגשות בחדר הניתוח היתה גדולה לאחר שהצליח לשלוף את כדורי המגנט, בעיקר כי נמנע ניתוח מיותר בתינוק קטן.

לאחר הפעולה הועבר ירין הקטן להשגחה למחלקה כירורגית ילדים, ושוחרר אמש לביתו. אמו נינה, הודתה לצוות שטיפל בירין במהירות ובמסירות וביקשה להזהיר הורים לבל ישאירו חפצים קטנים בנוכחות תינוקות ופעוטות שנטייתם הטבעית היא לחקור את העולם דרך בליעה ושאיפה של חפצים שונים. היא סיפרה כי למרות שמשחק המגנטים היה במקום גבוה, ירין הקטן הצליח להגיע אליו ולבלוע את הכדורים, ולכן היא מדגישה בפני הורים שיהיו מודעים לסכנות הטמונות בחפצים מסוג זה.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד